دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی


معافيت كليه فرزندان ذكور شهدا و جاويدالاثران



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مطابق قانون جديد خدمت وظيفه عمومي همه فرزندان ذكور شهدا و جاويدالاثران از خدمت دوره ضرورت معاف مي‌شوند.
سردار حميد صدرالسادات با اعلام اين خبر افزود: به ازاي هر 24 ماه آزادگي،
25 درصد جانبازي و 30 ماه سابقه حضور در جبهه هر يك از والدين، يكي از فرزندان ذكور آنان معاف مي‌شود و در مورد معافيت كساني كه مدت حضور در جبهه يا مدت آزادگي و اسارت آنان به تنهايي در حد معافيت يك فرزند ذكور آنها نيست، درصد جانبازي و مدت حضور در جبهه و مدت اسارت آنان تجميع و محاسبه مي‌شود.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه-ابوموسی, توسط محمد

 

مارش ميهني حركت به سوي ابوموسي

خسرو معتضد

طي اين روزها و اين شب‌ها سخن‌پراكني‌هاي
بي‌.بي.سي، صداي امريكا، راديوهاي اماراتي و اذناب آنها افسرده خاطرم مي‌كند. خيلي دور برداشته‌اند.
شيوخ محترم اكل از قفا فرموده، سفر رئيس‌جمهور به جزيره ايراني ابوموسي را فضولتاً و جسارتاً محكوم كرده و شيون به راه انداخته‌اند كه وحدت، حاكميت و استقلال كشور امارات متحده عربي خدشه‌دار شده و ايران به حق حاكميت كشور همسايه احترام نگذاشته است.
جيغ و فرياد و شيون و زاري راديوها و تلويزيون‌هاي امريكايي، انگليسي، اماراتي و ميراث‌خواران امپرياليسم مقبور چند شبانه‌روز ادامه مي‌يابد. آنان روز روشن واقعيات مسلم را انكار كرده و جزاير ايراني را ملك پدري خود معرفي مي‌كنند.
دكتر احمدي‌نژاد بسيار كار درست و پسنديده‌اي كرد كه به جزيره ابوموسي رفت و از فرهنگ و تمدن درخشان و گسترده و كهن و قويم و قديم ايراني سخن گفت. مگر غير از اين است؟ كجا و كي جزيره بابا موسي (نام واقعي آن اين است) جزو سرزمين‌هاي عربي بوده است؟ مگر استعمار دريايي انگلستان مي‌تواند حقوق مسلم مالكيت ايران را بر جزاير ايراني تكذيب و تضييع كند؟

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه-ابوموسی, توسط محمد

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در سخناني عجيب اظهار داشت: اگر به فکر دریاچه نباشیم، میلیون‌ها آذری‌زبان که مسلمان و ولایتمدار و انقلابی و وطن‌پرست هستند، کوچ می‌کنند!

ارسال در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه, توسط محمد

ارتباط 10 نماينده مجلس با پرونده فساد بانكي
خبر اول اين كه نماينده مردم شازند در مجلس روز گذشته گفت: براي مجلس عيب است كه ۱۰ نماينده آن ‌با فساد بانكي اخير ارتباط داشته‌اند. محمود احمدي‌بيغش طي اخطاري در صحن علني مجلس به اصل 84 قانون اساسي استناد كرد و اظهار داشت: قصد داشتم اخطارم را قبل از رأي‌گيري در خصوص كليات طرح تغيير نحوه سؤال از رئيس‌جمهور ارائه دهم ولي فكر كردم برخي تصور مي‌كنند كه مي‌خواهم خلاف موج حركت كنم. وي با بيان اين‌كه قطعاً مجلس عصاره فضايل ملت است، افزود: وقتي نمايندگان مجلس به بيانات امام(ره) در مورد مجلس استناد مي‌كنند، بايد بدانند مجلسي از نظر امام(ره) در رأس امور است كه الگوي آن شهيد مدرس باشد. نماينده مردم شازند در اين خصوص گفت: «براي مجلس شوراي اسلامي عيب است كه در بين حدود 290 نفر نماينده، دادستان بگويد كه 10 نفر با قضيه فساد مالي ارتباط داشتند و هيچ وقت هم اسامي اين افراد اعلام نشده است، اين مجلس كجا عصاره فضايل ملت است؟» احمدي بيغش همچنين در گفت‌و‌گو با ايرنا از دادستان كل كشور خواست نمايندگان مرتبط با فساد بزرگ بانكي را معرفي كند.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه, توسط محمد



تشبيه دولت به جريان‌هاي سلفي در همايش رؤساي نمايندگي ايران در خارج از كشور!

خبر ديگر اين كه محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه كه در همايش رؤساي نمايندگي ايران در خارج از كشور سخن مي‌گفت، تحت عنوان بررسي و مقايسه فضاي فكري حاكم بر جريان موهوم انحرافي، دولت جمهوري اسلامي را با جريان‌هاي سلفي حاكم بر برخي كشورهاي عربي و طالبان مقايسه كرد. وي در اين خصوص گفت: «در ايران، جريان سلفي زمينه ندارد و لذا يك بدل شيعي براي آن درست كرده‌اند كه اين همان جريان انحرافي است كه به ظاهر مدعي انقلابي بودن و طرفدار ولايت بودن است!» لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش اظهار مي‌دارد: «اين جريان انحرافي با فتنه سال 88 همجنس است و براي فتنه جديد طراحي شده است!» نكته جالب‌توجه اينكه اين سخنان هتاكانه كه كاملاً در جهت مقابل بيانات و سفارشات رهبر معظم انقلاب در سخنراني روز اول فروردين است، در جمع رؤساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور مطرح مي‌شود و درصدد است اذهان سفيران جمهوري اسلامي را اين‌گونه آلوده كند. اما آيا جناب لاريجاني براي اين اتهامات واهي خود استناداتي هم دارند؟ و آيا قوه قضائيه به اين اتهامات يكي از مديران خود رسيدگي خواهد كرد؟

ارسال در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه, توسط محمد

وزير بهداشت و درمان از نمايندگان مجلس درخواست كرد

مجلس بيانات رهبر معظم انقلاب در بخش درمان و سلامت را محقق كند

 

وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به مشكلات بخش درمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب لایحه بودجه 91، تمهیداتی بیندیشند تا وقتی مردم بیمار می‌شوند، بيانات رهبر معظم انقلاب كه فرمودند: «اگر فردی بیمار شد جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد»، محقق شود.
مرضیه وحید دستجردی با اشاره به مشكلات و نیازهای بخش درمان و سلامت كشور به ايرنا گفت: در حال حاضر كه لایحه بودجه 91 روال تصویب خود را در مجلس سپری می‌كند، نمایندگان باید به این مسئله توجه كنند كه همه مردم بیمه باشند، اما هنوز 10 درصد جمعیت كشور بیمه نیستند.
وی با تأكید بر اینكه باید عمق و سطح خدمات بیمه‌‌ای در كشور افزایش یابد، خاطرنشان كرد : هم اكنون بیمه‌ها بسیاری از خدمات و تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران از جمله داروهای گرانقیمت بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج را پوشش نمی‌دهند. وزیر بهداشت تأكید كرد: باید به نحوی اقدام شود تا مردم در بخش درمان از جمله خرید دارو و بستری دغدغه‌ای نداشته باشند، تحقق این برنامه مستلزم تخصيص اعتبار مناسبي در بودجه است.
وی درباره دیده شدن نیازها و خواسته های وزارت بهداشت در لایحه بودجه 91 ، اظهار كرد: آنچه در لایحه بودجه سال جاری دیده شده برای دوام وضع فعلی است؛ در حالی كه وضع فعلی را تحولی نمی‌دانیم كه بتواند ما را به اهداف بخش درمان و سلامت كشور در برنامه ایران 1404 برساند.

ارسال در تاريخ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:اخبار -هاشمی- دانشگاه ازاد-اختلاس, توسط محمد


درخواست برخي نمايندگان از دولت
براي سمت دولتي

خبر رسيده كه براساس گزارش برخي سايت‌هاي خبري طي هفته‌هاي گذشته، برخي نمايندگان مجلس هشتم كه در انتخابات مجلس نهم رأي نياورده‌اند، از وزارتخانه‌هاي مختلف تقاضاي اشتغال به كار كردند. اين عده از نمايندگان با نوشتن نامه و ارسال سوابق خود براي وزراي مختلف، خواستار سمت‌هاي دولتي شده‌اند. به عنوان مثال، يكي از اين نمايندگان كه داراي دكتراي سياسي است، در نامه‌اي به صالحي وزير امور خارجه، خواستار انتصاب خود به عنوان سفير در يكي از كشورها شده است!

ارسال در تاريخ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:اخبار -هاشمی- دانشگاه ازاد-اختلاس, توسط محمد

ضمن حضور در مجلس

احمدی نژاد: دولت هیچ تعهدی درباره استیضاح نداده است

تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به نمایندگان استیضاح كننده وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گفت كه دولت هیچ تعهدی در این باره نداده است.

1391/01/27 - 14:27

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز (یكشنبه) با همراهی 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و تعدادی دیگر از اعضای هیات دولت در محل مجلس شورای اسلامی حضور یافت و با استقبال ابوترابی، حسینیان و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رو به رو شد، اما در آستانه ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آقای ابوترابی با اعلام اینكه تقاضای استیضاح از سوی عده ای از طراحان پس گرفته شده است، از رییس جمهور درخواست كرد تا در صحن علنی حضور نیابد.

رییس جمهور نیز با تاكید بر آمادگی برای پاسخگویی به استیضاح كنندگان، سه بار تصریح كرد كه دولت هیچ تعهدی در این خصوص نداده است.

احمدی نژاد بار دیگر بر آمادگی خود برای پاسخگویی به استیضاح كنندگان تاكید كرد، اما با قطعی شدن خبر پس گرفته شدن استیضاح و بنا به درخواست آقای ابوترابی مجلس شورای اسلامی را ترك كرد.

ارسال در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:اخبار -هاشمی- دانشگاه ازاد-اختلاس, توسط محمد

رئيس سابق صندوق تأمين‌اجتماعي  با اشاره به جوسازي‌هاي اخير عليه دولت: اگر دقت شود صندوق تأمين‌اجتماعي و تغییرات مدیریت آن که این روزها بهانه استيضاح وزیر قرار گرفته یک ‌مجموعه عظيم بيمه‌اي، درماني و اقتصادي است كه همواره در دولت‌ها از حساسيت بالايي برخوردار مي‌باشند، بویژه در این مقطع که مردم، نماینده و وکیل مدافع واقعی را در رأس دولت دارند. ‌‌تغييرات متعدد مديريتي در طول دولت نهم و دهم در اين سازمان هم نشانگر اين حساسيت است و نشان از دغدغه رئيس جمهور از سرنوشت 33 ميليون بيمه شده دارد. ‌به نظر می‌رسد منافع عده‌اي در اين است كه مديريت صندوق، ‌از تغيير و تحول مصون مانده و روند سال‌های گذشته را طي كند و کسی هم سر از روال‌های جاری آنجا در نیاورد. در صورتي كه ارائه خدمات بهتر، ‌نيازمند تحولاتي در مجموعه مدیریت و ساختار‌های آنجا است. علي الظاهر شاهدیم هرگاه مديريت صندوق با اين جریانات حاکم و افراد خاص هماهنگ باشد،‌ از حمايت‌هاي بيشتر و چالش‌هاي كمتري برخوردار است. هر گاه مدیریت صندوق در جهت پويايي و سلامت مجموعه گام بردارد مخالفت‌ها و نقدها آغاز مي‌شود. بالاخره خدمات بهتر موجب رضایت 33 میلیون نفر مي‌شود که برخی آن را بر نمی‌تابند. در هر صورت اميدوارم با تعامل مثبت مجلس با دولت، ‌موضوع در نهايت به نفع كارگران و بيمه شدگان و مصالح نظام حل شود.

ارسال در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:هاشمی -دانشگاه ازاد-اخبار, توسط محمد

 

هزينه اخلال در اقتصاد كشور را چه كسي مي پردازد

 

پس از بروز نوسان در بازارهاي طلا و ارز در سال گذشته بسياري از فعالان سياسي و اقتصادي با اظهارنظر در مورد دليل بروز اين نوسانات سعي كردند دولت خدمتگزار را مقصر اصلي اين ماجرا و افزايش كاذب قيمت در اين بازارها معرفي كنند. افزايش كاذب قيمت در بازار طلاو سكه درحالي روي مي‌داد كه ذخيره طلاي كشور در بالاترين ميزان خود قرار داشت و دولت با پيش‌بيني و تحليلي درست از فضاي اقتصادي در سال گذشته توانسته بود مقدار قابل توجهي به ذخاير طلاي كشور اضافه كند. نگاهي به نرخ برابري ارزهاي خارجي نيز نشان مي‌دهد كه در زمان افزايش قيمت دلار در داخل كشور، به دليل مشكلات اقتصادي در غرب از يك طرف و همچنين تلاش دولت براي فروش نفت با ارزهاي ديگر، ارزش دلار در برابر ارزهاي ديگر از جايگاه مطلوبي برخوردار نبوده است. برخي سايت‌هاي خبري و اطلاع‌رساني كه در سال گذشته عملكرد بسيار نامطلوبي در زمينه‌سازي براي افزايش كاذب قيمت داشتند در اوايل بهمن ماه قيمت دلار در بازار آزاد را تا مرز 20000 ريال اعلام كردند. در همين مقطع زماني شبكه خبري راشاتودي روسيه در تحليلي نوشت: «ايران در حال شكستن كمر دلار نفتي است. قبلاً كشورهاي ديگري تلاش كردند و نتوانستند اما ايران در حال موفق شدن است. دلار نفتي در سلامت اقتصاد امريكا تأثير بسزايي دارد و اين فرايند براي ايالات متحده يك فاجعه خواهد بود.» بنابراين گزارش، آنچه ايالات متحده را عصباني كرده و به اتخاذ تحريم‌هاي سخت عليه ايران واداشته است، كنار گذاشتن دلار به عنوان ارز معاملات بين‌المللي توسط ايران بوده است. ايران مي‌خواسته با ارزي غير از دلار نفت خود را معامله كند اما ايالات متحده چنين تدبيري را نمي‌تواند بپذيرد.افزايش قيمت دلار در بازار آزاد كشور در حالي رقم خورد كه در بازارهاي جهاني اوضاع كاملاً معكوس بود و دلار امريكا از جايگاه ممتازي نسبت به ساير ارزها برخوردار نبود. هرچند در آن زمان فشار رسانه‌اي سنگيني عليه دولت توسط منتقدان ايجاد شده بود اما رياست محترم جمهور بارها نسبت به اخلال گروهي در بازارهاي طلاو ارز هشدار دادند كه متأسفانه توسط نهادهاي نظارتي جدي گرفته نشد. فشار رسانه‌اي عليه دولت و سيل تهمت‌هايي كه توسط برخي رسانه‌ها و به تعبير رهبر معظم انقلاب به صورت بي محابا به دولت نسبت داده مي‌شد كماكان ادامه داشت، تحليل‌هاي بي سر و ته و بدون منطق اقتصادي، دائماً بر اين نكته تأكيد داشت كه دولت خود موجب افزايش نرخ ارز شده تا هزينه يارانه ها و يا هزينه انتخاباتي خود را تأمين كند! تا اين‌كه وزير محترم اطلاعات در اواخر بهمن ماه در سخناني از همراهي برخي خودي‌ها با دشمنان خارجي كشور در خريدهاي ميلياردي از بازار طلا وسكه خبر داد. از اين به بعد ديگر سر و صداي برخي سايت‌ها كاهش يافت و برخي اقتصاد دانان! نمايندگان محترم مجلس و صاحبنظران سعي كردند از تحليل التهابات بازار خودداري كنند چرا كه حقيقت ماجرا با آنچه اين آقايان به عنوان تحليل منتشر مي‌كردند زمين تا آسمان فرق داشت. تا قبل از آن‌كه وزير محترم اطلاعات از نقش برخي خودي‌ها و تلاطم ايجاد شده در بازارهاي ارز و طلا سخن بگويد اغلب كارشناسان، صاحبنظران و نمايندگاني كه در اين زمينه مصاحبه كرده يا تحليلي منتشر كردند بدون ارائه حتي يك سند سعي كردند به مردم اين‌گونه القا كنند كه به زعم آنان دولت به‌صورت مستقيم يا تحت تأثير جرياني موسوم به جريان انحرافي عامل تلاطم در بازار است. اين در حالي است كه درگزارشي مستند در اوايل مهرماه از ورود منابع مالي چند ده ميلياردي شهرداري تهران به بازار طلا خبر داده بود. ظاهراً نزديك به دهها ميليارد تومان از مطالبات پيمانكاران و طلبكاران شهرداري تهران در اختيار شركت ساختمان و مسكن جهان بوده است كه بخش قابل توجهي از آن وارد بازار طلا و بورس شده است. چندي پيش سخنگوي اقتصادي دولت نيز در گفت‌و‌گوي اختصاصي با ويژه نامه نوروزي برهم ريختن بازار ارز و طلا توسط عده‌اي خاص را تأييد كرد و گفت: تنها در يك نمونه يك مؤسسه مالي و اعتباري در بحبوحه نوسانات ارز و طلا تعداد 20 هزار سكه تمام بهار آزادي از بازار خريد كرده است.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:هاشمی -دانشگاه ازاد-اخبار, توسط محمد

گزارش از فشار رسانه‌اي روزگذشته بر مرتضوي

پرده آخر استيضاح

 

گروه سياسي استيضاح وزيركار براساس اعلام قبلي امروز در صحن علني مجلس برگزار خواهد شد. استيضاحي كه تنها با امضاي 19 تن از نمايندگان مجلس اعلام وصول شد و حرف و حديث‌هاي بسياري را نيز پيرامون خود شكل داد تا يكبار ديگر مقوله تعامل مجلس با دولت، با وجود همه تلاش‌هاي خيرخواهان و توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب درخصوص تعامل ميان دو قوه، آن هم تنها بر سر يك انتصاب كه حق دولت مي‌باشد، زيرسؤال رود!
به گزارش در ماه‌هاي پاياني سال بود كه خبر انتصاب رئيس جديد صندوق تأمين اجتماعي به سوژه داغ رسانه‌ها تبديل شد و چندي نگذشت كه پس از طرح سؤال از رئيس‌جمهور بخشي از مجلس اين بار وارد تنازعي خودساخته با دولت شد و تهديد كرد در صورتي‌كه اين انتصاب منتفي نشود، طرح استيضاح وزير كار را تقديم هيأت رئيسه خواهد كرد. در اين ميان طراحان استيضاح وزيركار كه تيم چند نفره و پاي ثابت اغلب استيضاح‌هايي كه وزن سياسي‌شان مي‌چربد، هستند، فضاي رسانه‌اي را چنان عليه سعيد مرتضوي مسموم كردند كه ديگر حتي طرفداران وي نيز جرأت دفاع از سابقه مديريتي مرتضوي را به خود ندادند. اما پس از آن كه طرح استيضاح تقديم هيأت رئيسه شد، رايزني‌هاي في‌مابين مجلس و دولت آغاز شد. رايزني‌هايي كه البته هيچ نتيجه‌اي دربرنداشت.
يك روز خبر از منتفي شدن استيضاح مي‌رسيد و روز ديگر خبر از استعفاي مرتضوي. يك روز قرار شد طرح استيضاح به هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه رود و روز ديگر قرار شد تا اين مشكل با حكميت توكلي حل شود!
زاكاني و توكلي نماينده كل مجلس نيستند
يكي از نمايندگان مجلس در همين خصوص بشدت به برگزاري جلسات ميان زاكاني و توكلي با رئيس صندوق تأمين اجتماعي اعتراض مي‌كند.
«محمود احمدی بیغش» به ایرنا مي‌گويد: سؤال این است كه چرا قبل از استیضاح وزیر، جلسه حكمیت تشكیل می‌دهند و از زبان كل مجلس می‌خواهند حرف بزنند. مگر نمایندگان به آنان وكالت داده‌اند كه چنین جلساتی را برگزار كنند. وی در ادامه گفت: این اقدام آقایان توكلی و زاكانی توهین به جایگاه مجلس است و ما شدیداً نسبت به این تكروی معترضیم. بیغش افزود: در هر صورت دو تعبیر مي‌تواند پشت پرده این حكمیت وجود داشته باشد؛ یا این كه آقایان زاكانی و توكلی مي‌خواستند امتیازی از صندوق تأمين‌اجتماعی بگیرند و استیضاح را وسیله منافع سیاسی و گروهی خاص خود قرار دهند یا اینكه هدف آنها از استیضاح، تسویه حساب شخصی است و در این جلسه مي‌خواستند با تهدید و ارعاب به هدف خود برسند.
وی از مجلس خواست این موضوع را پیگیری كند تا برخی نمایندگان نتوانند جایگاه مجلس را وجه‌المصالحه اختلافات شخصی خود كنند. هر شهروند عادی و دور از سیاست هم مي‌تواند اظهار نظر كند كه آقای توكلی و زاكانی در این حكمیت قاضی عادل و بی‌طرفی نیستند. بیغش در ادامه تأكيد كرد: هيأت رئیسه مجلس باید این موضوع را پیگیری كند و چنانچه این اقدام از طرف آنان صورت نگیرد، نمایندگان باید این موضوع را پیگیری كنند. عضو كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این آقایان از آقای مرتضوی تخلفی دارند، باید به مراجع قضایی بدهند و مرجع قضایی است كه صلاحیت دارد این موضوع را پیگیری كند نه این كه مجلس كه ذاتاً كار نظارتی دارد، وارد این موضوع قضایی شود.
احمدی بیغش تأكيد كرد: حتی كسانی كه از امضاكنندگان استیضاح هستند نیز اطلاعی از برگزاری این جلسات با آقای مرتضوی ندارند و به نظر مي‌رسد این ماجرا یك دعوای شخصی و گروهی است و منافع مردم و نظام را در پی ندارد. اما با تمام اين طول و تفسيرها، نه استيضاح‌كنندگان طرح خود را پس گرفتند و نه مرتضوي تحت فشارها استعفا داد. هرچند كه در اين ميان كميته مركزي استيضاح كنندگان كه احتمال مي‌دهند استيضاح وزيركار رأي نياورد تمام تلاش (بخوانيد فشار) خود را وارد آوردند تا با فشار رسانه‌اي و عملي بر سعيد مرتضوي وي را مجبور كنند تا قبل از استيضاح استعفا دهد! و در اين راه هيچ ابايي از ادبيات تهديدآميز نداشتند.
حرف‌هايي مي‌زنيم كه به نفع دولت نيست
محمد دهقان كه به همراه الياس نادران نقش اول را در فضاسازي رسانه‌اي عليه مرتضوي داشته و با تشكيل كميته‌اي نطق‌هاي روز استيضاح را از قبل آماده كرده‌اند، با تأكيد بر قاطعيت استيضاح كنندگان وزير كار بر تصميم خود، از آماده شدن نطق‌ها و تقسيم كار طراحان استيضاح خبر داد و اعلام كرد در جلسه استيضاح ناگفته‌هايي درباره مرتضوي بيان مي‌شود كه به نفع دولت، شيخ‌الاسلامي و مرتضوي نيست. وي در گفت‌وگو با مهر با بيان اين كه در صورتي كه مرتضوي استعفا ندهد و يا بركنار نشود، استيضاح در جلسه علني امروز قطعاً برگزار مي‌شود، اظهارداشت: در جلسه استيضاح مطالبي كه ما مايل به بيان آن نيستيم و تا به حال در فضاي كشور گفته نشده بيان خواهد شد كه اين امر به نفع دولت، شيخ‌الاسلامي و مرتضوي نيست.
وي بر اين نكته تأكيد كرد كه طراحان استيضاح تلاش دارند عناصر تأثيرگذار دولت را قانع به بركناري يا استعفاي مرتضوي كنند. دهقان همچنين در گفت‌وگو با فارس گفت: تنها يك راه بيشتر براي منتفي شدن استيضاح وزير كار وجود ندارد و آن هم كناره‌گيري سعيد مرتضوي از مديرعاملي سازمان تأمين اجتماعي است.
تهديد به افشاگري!
يكي ديگر از طراحان اصلي استيضاح وزير كار با بيان اين كه ماندن مرتضوي در هر مسئوليتي در پي افشاگري‌هاي روز استيضاح بسيار سخت خواهد بود، تصريح كرد: فكر نمي‌كنم اگر حرف‌هايي كه استيضاح‌كنندگان از تريبون مجلس درخصوص مرتضوي مي‌زنند را رئيس جمهور بشنود، ديگر اصراري بر ماندن وي در مسئوليت‌هاي فعلي داشته باشد. الیاس نادران كه پيش از اين مرتضوي را تهديد كرده بود از سرنوشت كردان درس عبرت بگيرد، در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اهداف استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: استیضاح‌کنندگان شیخ‌الاسلامی چندان تمایلی به این ندارند که ضعف‌‌ها و کاستی‌‌های سعید مرتضوی از تریبون مجلس مطرح شود ولی اگر ناچار شویم، مسائل مربوط به آقای مرتضوی را از تریبون مجلس مطرح می‌کنیم.
يكي ديگر از امضاكنندگان طرح استيضاح نيز مي‌گويد: استیضاح‌کنندگان برنامه‌ریزی‌‌ها و نطق‌‌های خود را تنظیم کرده و آماده برگزاری جلسه استیضاح هستند اما همچنان امیدواریم مرتضوی با تصمیم درست خود از این اتفاق پیشگیری کند. پرویز سروری همچنين از برگزاری جلسه‌ای با سعید مرتضوی، مدیرعامل جدید صندوق سازمان تأمین اجتماعی خبر مي‌دهد و مي‌گويد: مرتضوی تا یکی دو ساعت دیگر (ظهر ديروز) اعلام می‌کند که حاضر به استعفا خواهد بود یا نه. نماینده مردم تهران تصریح کرد: من و احمد توکلی به نمایندگی از طرف استیضاح‌کنندگان وزیر کار با سعید مرتضوی جلسه‌ای داشتیم تا او را قانع کنیم با استعفا، جلوی استیضاح وزیر را بگیرد. اما در پایان پاسخی نداد و قرار شد تا یکی دو ساعت دیگر پاسخ خود را اعلام کند.
٭ ٭ ٭
اما سعيد مرتضوي ديروز تسليم اين عمليات رسانه‌اي نشد و استعفاي خود را اعلام نكرد تا جلسه استيضاح امروز برگزار شود. حالا همه منتظرند تا ببينند مجلس هشتم چه رأيي را به استيضاح وزير كار دولت دهم خواهد داد و فصل تعامل ميان خود با دولت را چگونه به پايان خواهد رسانيد! اين انتظار در حالي است كه نمايندگان مديريت كننده طرح استيضاح تا آخرين لحظات روز گذشته از تمام توان رسانه‌اي خود استفاده كردند تا مرتضوي، وزير كار و دولت را مرعوب نمايند. نمايشي كه توكلي، نادران، دهقان و برخي نمايندگان تندرو ديگر به راه انداخته‌اند خاطره خوشي از نحوه تعامل مجلس با دولت بر جاي نخواهد گذاشت و بار ديگر تأييدكننده بي‌توجهي اين گروه قليل به منويات رهبر فرزانه انقلاب مي‌باشد.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:هاشمی -دانشگاه ازاد-اخبار, توسط محمد


واحد تعطيل شده دانشگاه آزاد، 30 استاد داشته!
شنيديم كه به تازگي برخي سايت‌هاي خبري اطلاعات جالبي از دانشگاه آزاد واحد آكسفورد كه مهدي هاشمي نيز به بهانه سركشي به آن به لندن رفته است منتشر كرده‌اند. بر اين اساس، نام ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد واحد آكسفورد لندن، به ثبت رسيده است كه نيمي از اين تعداد هم اكنون در داخل ايران به سر مي‌برند! و گفته مي‌شود كه قيد تحصيل در واحد لندن دانشگاه آزاد را زده‌اند. نيم ديگر دانشجويان نيز در ديگر دانشگاه‌هاي انگليس مشغول به تحصيل هستند و ارتباطي با اين واحد ندارند. نكته جالب در اين ميان آن است كه دانشگاه آزاد واحد لندن ۳۰ استاد دارد كه هركدام از آنها ماهيانه در حدود ۳۰۰۰ پوند به اضافه دو ميليون و پانصد هزار تومان دريافتي حقوق دارند! گفتنی است هفته گذشته فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفته بود که در شهرآکسفورد واحدی است که نه دانشجویی داشته و نه فعالیتی انجام می‌داد! رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت دولت انگليس به دلیل تحریم ها حساب این دانشگاه را بست و در نتیجه، مأموریت همه افرادی که آنجا بودند از جمله آقای مهدی هاشمی لغو شده و به ایران بر می‌گردند. قبل از اين نيز رسانه‌ها خبر از يك واحد دانشگاه آزاد دادند كه در آن 400 نفر به عنوان باغبان و خدمه فضاي سبز حقوق دريافت مي‌كرده‌اند!

ارسال در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:هاشمی -دانشگاه ازاد-اخبار, توسط محمد


عضويت تعدادی از نمایندگان در هيأت مديره شركت‌هاي شستا!

شنيديم كه روز گذشته برخي سايت‌هاي خبري مدعي شدند تعدادی از نمايندگان مجلس هشتم كه البته اكثرشان هم در انتخابات مجلس نهم با عدم توفيق روبه‌رو بوده‌اند، عضو هيأت مديره شركت‌هاي شستا، وابسته به صندوق تأمين اجتماعي هستند. در صورت صحت اين خبر، به راحتي مي‌توان دلايل حساسيت‌هاي موجود بر انتصاب مرتضوي به عنوان رياست صندوق تأمين اجتماعي را درك كرد؛ انتصابي كه وزير كار را تا آستانه استيضاح پيش برده است. شستا يكي از گلوگاه‌هاي اقتصادي كشور محسوب مي‌شود. بزودی اطلاعات بیشتری از تعداد و مشخصات این افراد منتشر خواهد کرد.

ارسال در تاريخ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:امریکا-خیانت-ایران-رحیم مشائی-دولت -یارانه, توسط محمد

گزارش خبري

برگزاري جلسه دادگاه مديرمسئول روزنامه ایران  به اتهام اهانت عليه لاريجاني

 

هيأت منصفه مطبوعات پس از يك ساعت جلسه مشورتي، مديرمسئول روزنامه را به اتهام نشر اكاذيب عليه علي لاريجاني، مجرم اما مستحق تخفيف دانست.
به گزارش خبرنگار قضايي ، محاكمه مصيب نعيمي مديرمسئول روزنامه با شكايت دادستان تهران به اتهام جرائم مطبوعاتي ديروز در شعبه 87 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي باقري و دو قاضي مستشار به طور علني برگزار شد.
در اين جلسه كه اعضاي هيأت منصفه مطبوعات استان تهران نيز در آن حضور داشتند، ابتدا نماينده مدعي‌العموم با قرائت كيفرخواست، گفت: روزنامه در تاريخ 19 مهر سال گذشته در صفحه سوم مطلبي تحت عنوان «توپخانه‌هاي سياسي در كجا مستقرند؟!» به چاپ رسانده كه اين مطلب نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي است. سپس وي مجازات مديرمسئول ايران را از دادگاه خواستار شد.
در ادامه جلسه، رئيس دادگاه با تفهيم اتهام به نعيمي، از نامبرده خواست كه از اتهامات خود دفاع كند. نعيمي با رد اتهامات وارده در دفاع از خود گفت: در مطلب چاپ شده نشر اكاذيبي وجود ندارد و بنده هرگز نيت سوءیی نسبت به آقاي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان نداشته و ندارم و در اين گزارش نيز احساس نكردم كه به ايشان توهینی شده است و اگر نقدي بر رفتار و گفتار صورت گرفته است، از سر دلسوزي بوده و هيچ سوء نيتي در كار نيست.
سپس قهرمان شجاعي، وكيل مدافع نعیمی در دفاع از موكلش گفت: براساس كيفرخواست دادستان تهران، موكلم به خاطر چاپ مطلبي تحت عنوان «توپخانه‌هاي سياسي در كجا مستقرند؟!» محاكمه مي‌شود در حالي كه وي هميشه به دنبال سربلندي و اقتدار نظام بوده است و هيچ وقت نيت بدی در چاپ مطلب فوق نداشته است. بنده اين مطلب را نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي تلقي نمي‌كنم و از دادگاه مي‌خواهم موكلم را از اتهامات وارده تبرئه نمايد. مديرمسئول روزنامه نيز در آخرين دفاع خود گفت: تأكيد مي‌كنم نسبت به مسئولان چه در رده بالا و چه در رده پائين نظام احترام قائل هستم؛ ضمن اين كه نه در فكر و نه در عمل هيچ خطايي مرتكب نشده‌ام و از دادگاه برائت خود را درخواست مي‌كنم.
اعضاي هيأت منصفه مطبوعات پس از پايان دفاعيات مصيب نعيمي، براي تصميم‌گيري به اتاق شور رفتند و پس از يك ساعت جلسه مشورتي، سرانجام با اكثريت آرا، مديرمسئول روزنامه را مجرم اما مستحق تخفيف دانستند. هيأت قضايي دادگاه با توجه به نظريه هيأت منصفه مطبوعات، بزودي رأي خود را در اين زمينه صادر خواهد كرد.

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:امریکا-خیانت-ایران-رحیم مشائی-دولت -یارانه, توسط محمد


قبل از مرتضوي با مردودين فتنه برخورد كنيد
دست آخر اين كه يك سايت خبري در مطلبي به نحوه برخورد با سعيد مرتضوي اعتراض كرد و نوشت: سعید مرتضوی یا همان دادستان سابق تهران به اتهام ارتکاب ظلم بر چند زندانی متهم به اغتشاشگری توسط عوامل زیر مجموعه اش این روزها مورد انتقاد صریح برخی قرار گرفته تا مؤید این موضوع باشد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ظلم بر احدی از شهروندان خود حتی متهمان و مجرمان را بر نمی‌تابد و قانون در همه مراحل باید به صورت عادلانه اجرا گردد و الا آیندگان خطاکاران را محاکمه و مجازات خواهند کرد. اما در این میان چند سؤال و ابهام قابل توجه است. کسانی‌که ظلم به زندانیان اغتشاش را اینگونه پیگیری مي‌کنند تاکنون خود بگویند که چند قدم برای ظلم و جفای روا داشته شده در حق بسیجیان شهید ایام فتنه و مردم مظلوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته توسط فتنه گران برداشته‌اند و عاملان مستقیم و غیر مستقیم آن جنایات متعدد و گسترده را از مناصبشان به زیر انداخته‌اند.
قرار نیست در این نوشته نام کسی برده شود اما به اعتقاد مردم که همان حماسه‌سازان 9 دی مي‌باشند، ساکتین فتنه و خواص بی بصیرت را باید به میز نقد کشاند و طبق درخواست مکرر ملت، آنها را از مناصبشان انداخت تا درس عبرتی باشد برای همه کسانی‌که در دوران بحرانی کشور زبانشان در محافل فتنه باز و در محافل انقلابی قفل مي‌شود. اتهام سعید مرتضوی تاکنون توسط دادگاه اثبات و اعلام نشده است اما اتهامات امثال فائزه‌هاشمی اثبات شده و مجازات وی نیز اعلام شده است، حال تاکنون چندبار این آقایان خواهان پیگیری اتهامات فائزه‌هاشمی و مجازات سریع وی شده‌اند؟

ارسال در تاريخ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:امریکا-خیانت-ایران-رحیم مشائی-دولت -یارانه, توسط محمد

 

شناسه خبر: 3837500
 
 

موافقت دولت با پرداخت مطالبات آزادگان و ايثارگران

دولت با پرداخت 800 ميليارد تومان از مطالبات آزادگان و ايثارگران موافقت کرد.

 

 


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران به استناد اصل صدوسي و هشتم قانون اساسي، خزانه داري کل کشور را مکلف کرد؛ هشت هزار ميليارد ريال از محل جزء(ج) بند(2) ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور بابت مطالبات آزادگان و ساير ايثارگران و خانواده معظم آنان با قيد فوريت و بدون نياز به مصوبه، تصميم، ابلاغيه، موافقت نامه، تخصيص و يا عناوين مشابه ازجانب هر مرجع يا دستگاه يا مقام ديگري به بنياد شهيد و امور ايثارگران پرداخت کند تا در موارد قانوني هزينه شود.

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:خبر -اخبار-شهدا-رهبری-دولت, توسط محمد

 

 

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:هاشمی-امریکا-دولت-اخبار, توسط محمد

«اگر دستي دراز شده باشد كه يك دستكش مخملي رويش باشد اما زيرش يك دست چدني باشد اين همان رابطه گرگ و ميش است كه امام فرمودند رابطه گرگ و ميش را ما نمي‌خواهيم.
وجود رابطه براي امريكايي‌ها وسيله‌اي بوده است براي نفوذ در قشرهاي مستعد مزدوري در آن كشور، حالا مي‌نشينند آقايون وراجي كردن، حرف زدن، استدلال كردن كه نبود رابطه با امريكا براي ما مضر است. نه آقا، نبود رابطه با امريكا براي ما مفيد است. آن روزي كه رابطه با امريكا مفيد باشد اول كسي كه بگويد رابطه را ايجاد مي‌كنيم خود بنده هستم.»

ارسال در تاريخ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:هاشمی -اخبار -سیلست-رهبری, توسط محمد

دولت هاشمي از امريكا مي‌ترسيد
باخبر شديم كه معاون امور بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي در واكنش به اظهارات اخير هاشمي در‌خصوص رابطه با امريكا گفته: در دولت هاشمي با تحليل اين‌كه امريكا قدرت بزرگي است جنبه ترس از امريكا وجود داشت؛ از اين رو موضوع مذاكره با امريكا به اين دليل در آن مقطع مطرح مي‌شد.
حميدرضا ترقي با بيان اين‌كه مسئولان نمي‌توانند به صورت شخصي در اين زمينه اظهار نظر كنند، تصريح كرد: اظهار نظر در خصوص مذاكره با امريكا بايد بر اساس خرد جمعي باشد. اين كارشناس مسائل سياسي در عين حال طرح اين مسئله را داراي اهداف خاصي دانست و گفت: دولت خاتمي به منظور تنش زدايي، سياست نزديكي به غرب و در راستاي استراتژي دموكراسي پيشنهاد مذاكره با امريكا را مطرح كرد؛ در دولت هاشمي نيز تقريباً بر همين مبنا و با تحليل اين‌كه امريكا قدرت بزرگي است و بايد با آن كنار آمد، اين موضع‌گيري‌ها مطرح ‌شد.
موضع‌گيري اين عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامي درباره اظهارات هاشمي رفسنجاني البته در شرايطي مطرح مي‌شود كه دبيركل و قائم مقام اين حزب طي روزهاي گذشته بشدت از مديريت هاشمي در مجمع تشخيص مصلحت نظام دفاع كرده و از شخصيت او نيز تجليل نموده بودند!

ارسال در تاريخ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:هاشمی -رابطه با امریکا- , توسط محمد


شناسه خبر: 3698520
 

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:امریکا-خیانت-ایران-رحیم مشائی-دولت -یارانه, توسط محمد


چرا بر روي رقم 15 هزار ميليارد تأكيد نمي شود

با خبر شديم كه يك سايت خبري در مطلبي با اعتراض نسبت به بايكوت خبري دستاوردهاي دولت نوشت: چرا هيچ رسانه‌اي بر روي رقم 15 هزار ميليارد تأكيد نمي‌كند؟ با خواندن اين رقم حتماً مي‌پرسيد «15 هزار ميليارد اختلاس؟! اين را هم از ما مخفي كردند؟!» اما اين 15 هزار، رقم اختلاس نيست، بلكه رقمي است كه در اثر سهميه‌بندي بنزين و فقط در سال90 صرفه‌جويي شده است. اما قرار نيست روي چنين ارقامي مانور داده شود؛ چرا؟ چون دستاورد احمدي‌نژاد است و احمدي‌نژاد ماههاست مطرود شده است. البته مي‌شد سؤال را يك گام عقب‌تر برد و پرسيد «چرا هيچ رسانه خبري دنبال يافتن چنين ارقامي نمي‌رود و همواره خود رئيس‌جمهور بايد آنها را اعلام كند؟» قطعاً ارقامي كه احمدي‌نژاد در سخنراني در جمع راهپيمايان 22 بهمن در باب مسكن‌سازي، پيشرفت علمي، صادرات خارجي، كاهش واردات داخلي و... اعلام كرد، موجب بهت و تعجب همگان شد. اما به راستي ما بايد از اين قضيه شاد باشيم؟ يا اينكه گريه كنيم كه چرا هيچ‌كدام نمي‌دانستيم 120 هزار مسكن در اين كشور ساخته شده است؟ كاش ما هم كمي از وفاداري و مرام طرفداران اصلاح‌طلبان را داشتيم. آنها كه در سخت‌ترين شرايط اين فهم را دارند كه حتي اگر با ليدرشان اختلاف‌نظر دارند، الآن وقت تنها گذاشتن او نيست. اين روزها ديگر خبري از احمدي‌نژاد شنيده نمي‌شود. چون ديگر حاشيه ندارد. براي كسي جذاب نيست كه احمدي‌نژاد هنوز روزي 20 ساعت كار مي‌كند، هنوز آمارهاي شگفت‌آور مي‌آفريند، هنوز در مقابل سخت‌ترين تحريم‌ها و بحران‌هاي خارجي ايستاده و هنوز خادمي مردم را مي‌كند. اينها موضوعاتي نيستند كه براي يك رسانه خبري جذاب باشند. حتي صدا و سيما هم ديگر به دنبال بازتاب خدمات احمدي‌نژاد نمي‌رود. اما دود اين بايكوت خبري در چشم چه كسي مي‌رود؟ براي يافتن پاسخ، كافي است دقايقي با عموم مردم به بحث بنشينيد تا ببينيد در اثر عدم اطلاع‌رساني ما، چگونه كم‌كم از اصولگرايان نيز نااميد مي‌شوند.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:دولت -اختلاس -هاشمی, توسط محمد

پرداخت حقوق به 400 باغبان در یک واحد دانشگاه آزاد!
دست آخر اين كه براساس گزارش برخي سايت‌هاي خبري، در سال‌های اخیر و در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد تهران به 400 نفر تحت عنوان باغبان و گلکار حقوق پرداخت می‌شده که در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد این پرداخت‌ها مورد پیگیری قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، مدیر جدید پس از مشاهده لیست 400 نفره باغبانان، دستور پیگیری موضوع را صادر و اعلام می‌کند خواستار برگزاری جلسه و دیدار با تمامی باغبانان و گلکاران است که در جلسه برگزار شده حدود 200 نفر به عنوان باغبان حاضر می‌شوند.
بررسی‌های اولیه مدیر جدید نشان می‌دهد 200 نفر از غایبان این جلسه افرادی هستند که سال‌ها است حقوق می‌گیرند اما در دانشگاه حضور ندارند و هویت واقعی آنها هم نامعلوم است. همچنین تحقیقات برای احراز هویت 200 باغبان حاضر در جلسه نیز در حال انجام است تا مشخص شود آیا این افراد مشغول به کار باغبانی هستند یا بیرون دانشگاه مشغول انجام کار دیگری هستند. این بررسی‌ها از آن جهت انجام شده که تعداد 200 گلکار و باغبان معرفی شده هم بسیار بیشتر از نیاز این واحد دانشگاهی می‌باشد.

ارسال در تاريخ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:دانشگاه ازاد, توسط محمد