دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

 

مقصر فتنه کیه؟

 

نمیدونم چرا بعضی‌ها اینقدر دوست دارن مسائل حاشیه‌ای رو تو کشور بزرگ کنن؟ مثلاً خرداد 88 چند تا آقازاده که با نتایج انتخابات آزاد حال نمی‌کردن، تصمیم گرفتن نظام رو کمی اذيت کنن! ولی متأسفانه چند میلیون آدم تندرو تو این مملکت هستن که اصلاً احترام آقازاده‌ها رو نگه نمی‌دارن و همین کارها رو می‌کنن که با رفتن آقازاده‌ها به لندن فرار مغز‌ها صورت مي‌گيرد.
اصلاً چرا قانون باید سراغ آقازاده‌ها بیاد؟ مگه ما از اول انقلاب برای خودمون یه قانون جدا ننوشتیم؟ مثلاً یه قانون جدید داریم می‌نویسیم برای برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری:
اگر نامزد مورد حمایت آقازاده‌ها بالاترین رأی رو بیاره، در جا می‌شه رئیس‌جمهور و اگه نامزد مورد حمایت آقازاده‌ها نفر دوم یا سوم بشه، باز هم باید بشه رئیس‌جمهور! چون اون موقع صددرصد تقلب شده. طبق فرمول آقازاده‌ها داریم: عقل و شعور
ملت رأی چند آقازاده!
شاعر هم در این زمینه می‌گوید: هر که پولش بیش رأیش بیشتر!
گونه‌ای از آقازاده‌ها علاقه زیادی به خوردن موادی مثل نفت، زمین و... دارند. پزشکان اعلام کرده‌اند که معده این عزیزان به سرعت این مواد را به مواد مفیدی مانند پول تبدیل کرده و بعد از شست و شوی مفصل پول، آن را وارد چرخه اقتصاد می‌کنند! این آقازاده‌ها دقیقاً مانند سایر بچه‌های مردم زندگی می‌کنند و تنها یه سری تفاوت‌های کوچکی! میان این عزیزان و سایر بچه‌های مردم وجود دارد مانند اینکه آقازاده‌ها بعد از مشورت و تشخیص دستگیر می‌شوند و ضمناً آقازاده‌ها اگر بزرگترین جنایت تاریخ را هم انجام دهند، پدران‌شان اعلام می‌کنند: بچه ما که کاری نکرده! البته شاید منظور پدر گرامی‌شان این باشد که: بچه ما کاری نیست که نکرده باشد!
آقازاده‌ها اگه جرمی هم مرتکب بشن، تا 3 سال فرصت دارن آزاد بگردن و حتی سفر خارج از کشور برن. برخي از آقازاده‌ها چون صاحب اصلی کره زمین هستن، حق دارن از همه انتقاد کنن ولی انتقاد از آقازاده‌ها کار هر بی‌سر و پایی نیست و شايد پیگرد قانونی داشته باشه!

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:دولت -هاشمی-اشپزی, توسط محمد

امیدوارم ملت فهیم ایران درانتخابات یازدهم به کسانی که به فهم و انتخاب مردم توهین نمودنند برای همیشه تودهنی زده وانان را به زباله دان تاریخ بیندازند.

ارسال در تاريخ دو شنبه 18 دی 1391برچسب:دولت, توسط محمد


دست آخر اين كه پس از آن‌كه علي مطهري، به دنبال اعلام جرم دادستاني تهران عليه وي به دليل نطق توهين‌آميزش عليه رئيس جمهور در مصاحبه‌اي خطاب به دادستان تهران گفته بود كه وي حق ندارد عليه من اعلام جرم كند و از فرط بيكاري و تحت فشار دولت اين كار را كرده است و پاسخ دادستاني در اين خصوص كه در برخورد قضايي با متخلفان هيچ‌كس مصونيت ويژه ندارد و اين موضوع شامل آقاي مطهري هم مي‌شود، گويا پاسخ دادستاني به مذاق مطهري خوش آمده، چرا كه ديروز مجدداً اين مطهري بود كه به اطلاعيه دادستاني جواب داد! وي در نامه جديدش خطاب به دادستان تهران گفته: خوب شد كه شما در زمان امام خميني دادستان نبوديد و الا وقتي امام‌(ره) درباره برخي مخالفان نظام فرمودند: «اينها چنان از اسلام مي‌ترسند كه جن از بسم‌الله، عليه ايشان به اتهام توهين، اعلام جرم مي‌كرديد!»
وي در پايان نامه تهديدآميز خود خاطرنشان كرده: «اينجانب به عنوان فرزند شهيد آيت‌الله مطهري، حاصل عمر و پاره تن امام خميني و شخصيت دوم انقلاب به نوبه خود اجازه ايجاد انحراف در انقلاب را نخواهم داد و در اين راه تا پايان جان ايستاده‌ام!!»

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:هاشمی مجلس قالیباف اندرویدیها, توسط محمد

از توطئه مشترك خارجي و داخلي در مسير پيشرفت كشور گزارش مي‌دهد

مقابله دولت با بحران‌سازي اقتصادي

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تشريح كرد
تدابير خوب دولت براي مقابله با جنگ اقتصادي غرب

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه جزئياتي از گزارش رئيس‌جمهور در جلسه روز شنبه مجمع گفت: دولت تاکنون اقدامات خوبي انجام داده و معتقديم مبارزه با جنگ اقتصادي غرب عليه ايران مستلزم همکاري همه مسئولان و قواست.
محسن رضايي افزود: گزارشات دولت حکايت از يک اميدواري بود که نشان مي‌داد دولت هم يک ستاد تدابير اقتصادي را از دو سه سال پيش طراحي کرده و از طرفي علاوه بر آن کميته‌اي را تشکيل داده‌اند که به طور دائم به رياست آقاي رئيس‌جمهور جلسه دارند. رضايي فضاي جلسه دولت و مجمع را خوب توصيف کرد و گفت: دولت با تيم اقتصاديش شامل آقايان حسيني وزير اقتصادي و دارايي، قاسمي وزير نفت، غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت و بهمني رئيس کل بانک مرکزي به جلسه مجمع آمدند و در رابطه با مشکلات اقتصادي کشور گزارش ارائه دادند. رضايي درخصوص جزئيات گزارش رئيس‌جمهور و تيم اقتصادي دولت گفت: ‌هم آقاي احمدي‌نژاد و هم وزراي اقتصادي دولت ابتدا گزارشي از وضع اقتصادي کشور ارائه کردند و در اين گزارش توضيح دادند که چه مشکلاتي را کشورهاي غربي مخصوصاً امريكا و اروپا براي اقتصاد ايران از دو سال پيش تاكنون به وجود آورده‌اند که طي شش ماه گذشته تشديد شده است. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه توضيحات رئيس‌جمهور و تيم اقتصادي دولت کاملاً بيانگر اين بود که يک جنگ اقتصادي ناجوانمردانه عليه کشور و ملت ما طراحي کرده‌اند، گفت: از طرفي دوستان در دولت توضيح دادند که با اين جنگ اقتصادي چه کار کرده‌اند و چه برنامه‌هايي را پياده کرده‌اند. وي با بيان اينکه گزارشات دولت اميد بخش بود، افزود: اين گزارشات نشان مي‌داد دولت با همه توان در صحنه است تا بر اين مشکلات و تحريم‌هاي غرب عليه کشورمان غلبه کند.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 19 تير 1391برچسب:هاشمی مجلس قالیباف اندرویدیها, توسط محمد

حذف فلان كشور خلاف سياست‌هاي نظام است!
دست آخر اين كه علي جنتي، فرزند ارشد آيت‌الله جنتي كه بيشتر بر اختلاف نظر با پدر شهره دارد در گفت‌وگو با هفته‌نامه اصلاح‌طلب آسمان مي‌گويد كه اختلاف من و پدرم طبيعي است چون متعلق به دو نسل هستيم. وي با بيان اين‌كه موضع پدرم ديگر درباره احمدي‌نژاد سفت و سخت نيست، خاطرنشان كرده: همان اوايل كه من در دولت آقاي احمدي‌نژاد مشغول به كار شدم، ظاهراً تازه ايشان فهميده بود كه من جزو طرفداران آقاي هاشمي رفسنجاني هستم، فشار را روي آقاي پورمحمدي گذاشتند براي اين‌كه معاون سياسي حتماً بايد عوض بشود!
وي كه سابقه سفارت در كشور كويت را در كارنامه ديپلماتيك خود دارد، به وضعيت روابط خارجي جمهوري اسلامي اشاره و گفته: وضعيت روابط خارجي جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر بدترين وضعيت را در طول سه دهه گذشته دارد. يعني ما الان براي خودمان دوستي در دنيا نگذاشته‌ايم!وي همچنين افزوده: وقتي رئيس‌جمهور اعلام مي‌كند كه فلان كشور (اسرائيل) بايد از صفحه روزگار برداشته شود، اين برخلاف سياست كلي نظام است و هزينه‌هاي زيادي را بر جمهوري اسلامي تحميل مي‌كند!اين سخنان جنتي در حالي است كه مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس نهم دشمني استكبار با جمهوري اسلامي را برخاسته از ذات غارتگر سلطه‌طلبان خواندند و افزودند: برخي با گوشه و كنايه مي‌گويند دنيا را در مقابل نظام قرار ندهيد اما اين، سخني از سر نينديشيدن است.

ارسال در تاريخ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:هاشمی مجلس قالیباف اندرویدیها, توسط محمد

يارانه تيرماه از فردا قابل برداشت است

 

يارانه 45 هزار و 500 توماني تيرماه امروز 17 تير به حساب سرپرستان خانوارها واريز مي‌شود.
به گزارش خبرنگار طبق روال گذشته اين مبلغ از فردا يكشنبه 18 تيرماه قابل برداشت خواهد بود.
سيد جلال عارفيان معاون سازمان هدفمندي يارانه‌ها نيز با تأييد اين خبر گفت: يارانه مرحله هفدهم از صبح روز يكشنبه 18 تيرماه قابل برداشت است ضمن آن‌كه يارانه اين مرحله همچون گذشته به ازاي هر نفر 45 هزار و 500 تومان است كه به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود.
پيش از اين نيز با افزايش قيمت نان يارانه 28 هزار توماني نان براي 9 ماه به حساب سرپرستان خانوار واريز شده بود. اين يارانه به ازاي هر ماه 3 هزار تومان براي هر نفر براي جبران افزايش قيمت نان بود كه با توافق دولت و مجلس محقق شد. اواخر خردادماه امسال قيمت نان با تصميم مجلس و برخلاف نظر دولت افزايش يافت كه براي جلوگيري از تحميل فشار به مردم طي توافقي كه بين رؤساي دولت و مجلس انجام شد مبلغ 28 هزار توماني كه به عنوان مابه‌التفاوت مرحله دوم هدفمندي در پايان سال گذشته به حساب خانوارها واريز شده بود به عنوان يارانه نان قابل برداشت شد.

ارسال در تاريخ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:هاشمی مجلس قالیباف اندرویدیها, توسط محمد

 

اشرافيت در مقابل ساده‌زيستي

 

صدرا شامخ


اين روزها سرش خيلي شلوغ شده، مرد «بحران»‌ها را مي‌گويم! پس از گذشت سه سال از 9 دي 88، گويا فضا چنان مناسب شده كه فرصت ظهور دوباره يافته و براي حضور در نماز جمعه رسانه‌هايي وارد كار شده‌اند. او مردي است كه مي‌توان كنار نام خانوادگي‌اش يك «ايسم» گذاشت و سبك مديريتي و طرفداران آن را ذيل مكتبي به نام «هاشميسم» تعريف كرد. چند روز پيش «همشهري ماه»، يكي از ده‌ها رسانه محمد باقر قاليباف، قسمتي از مصاحبه با هاشمي را منتشر كرد. در اين مصاحبه هاشمي از دوران رياست جمهوري‌اش مي‌گويد. وي معتقد است «اولين دوره رياست‌جمهوري من يعني از سال 68 تا 72 در بين همه ادوار رياست جمهوري بهتر بود.»



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:هاشمی مجلس قالیباف اندرویدیها, توسط محمد


به دوستان سفارش كردم سمت مجلس نروند!

خبر ديگر اين كه عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در گفت‌وگو با يك هفته‌نامه سياسي تأكيد كرد در برنامه‌هاي مختلف صدا و سيما از دولت انتقادات شديدي مي‌شود اما دولت ظرفيت اين نقدها را دارد، در صورتي كه ما نمي‌توانيم سمت مجلس برويم. وي در اين خصوص گفته: «امروز بين دولت و صدا و سيما اعتماد است، شما برنامه 30: 20 را نگاه مي‌كنيد، ممكن است از 10 تا خبر، پنج تا عليه دولت باشد. اگر يكي عليه مجلس باشد فوراً با ما برخورد مي‌شود. براي همين من مرتب به دوستان سفارش مي‌كنم كه زياد به سمت مجلس نروند! ولي از آقاي احمدي‌نژاد و دولت انتقادات شديد مي‌شود. بعضي موقع‌ها ايشان آخر شب زنگ مي‌زند و گله مي‌كند كه فلاني شما اين برنامه را ديديد؟ بعد مي‌بينم كه ايشان حق دارد، در اين برنامه در مورد دولت خيلي بي‌انصافي شده.» ضرغامي در بخشي ديگر از اين مصاحبه مي‌گويد: «وظيفه ما طبق دستور رهبري حمايت جدي از دولت است هميشه رهبري اين سفارش را داشتند،‌الآن هم اين سفارش را دارند كه با همه وجود وظيفه شما اميدبخشي و كمك به دولت است. هر جا هم كه تخطي كنيم و ضعف داشته باشيم ايشان تذكر مي‌دهند. آخري‌اش در مورد آن جريان اهانت به رئيس‌جمهور در مجلس بود. ايشان هم با مجلس برخورد تند كردند و هم ما را توبيخ كردند كه چرا شما اين فضاي مجلس را منعكس كرديد. ما هم توبه كرديم ، استغفار كرديم و عذرخواهي كرديم.»

ارسال در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:گرانی-مجلس -لاریجانی, توسط محمد

 

مجلس فقير است!

 

حالا كه بودجه به طور مساوي ميان مجلسيان و مردم تقسيم شد (20 درصد مردم، 80 درصد مجلس)! شيپورچي وقتي علت اين تقسيم شديداً عادلانه رو جست‌وجو كرد، متوجه شد كه مجلس خيلي فقيره و نياز به بودجه داره!
در فقر مجلس همين بس كه نمايندگان منفعل افولگرايان تو تهران مبلغ ناقابل 16 ميليارد تومن خرج تبليغاتشون شد و حتي بعضي از آنها خيابوناي تهران رو با پوستر تبليغاتي آسفالت كرده بودن! يا يكي از نماينده هاي فقير مجلس هست كه مرتب با اين و اون لابي مي‌كنه تا خرج زندگيش دربياد! چند تا نماينده فقير هم بودن كه چند ماه به رئيس شستا گير دادن كه يه سمت مديرعاملي تو شستا بهشون بده تا خرج زن و بچه‌شون در بيارن والا استيضاحش كنن!
يه نماينده ديگه هم هست كه علاوه بر فقر مالي، تو ادبياتش هم كم آورده كه اگه كل بودجه سالانه رو هم خرجش كنن، هيچي از فقرش كم نمي‌شه! اين نماينده فقير هر از چند گاهي بدون اختيار درافشاني‌هايي مي‌كنه كه حتي نمونه‌ش تو گلستان و بوستان سعدي هم پيدا نمي‌شه! اين نماينده تحت تأثير فقر زياد گهگاهي فحاشي هم مي‌كنه كه به علت روابط فاميلي تو مجلس، كسي كارش نداره! به اعتقاد شيپورچي، بهترين راه براي فرار از فقر مجلس، استفاده از آقاي لابي‌گر است. ايشون به طور همزمان از چند جناح سياسي ارتزاق مي‌كنه و اگه مورد سؤال قرار بگيره ميگه من به اين مسائل بي‌اهميت جواب نميدم. نماينده‌هاي جمعيت رهپولان هم هستن كه مرتباً از دولت ارتزاق مي‌كنن و وقتي دولت محلشون نمي‌ذاره، شروع به داد و قال مي‌كنن و...
حالا اون آقايي كه يه زماني مي‌گفت: دولت نبايد گداپروري كنه، الآن از فقر مجلس مي‌گه. خوبه كه دولت يه بودجه كلان جهت فقرزدايي از مجلس خرج كنه يا محل سكونت بعضي نماينده‌هاي خاص! به عنوان مناطق محروم ثبت بشه (پاسداران- نياوران و...).

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:گرانی-مجلس -لاریجانی, توسط محمد

بهم ریختن جو روانی جامعه بیشترین اسیب را به تمام بخش های جامعه میزند لذا باید گفت که عاملان این لجام گسیختگی اگاهانه به این موضوع دامن میزنند ودستگاه قضائی هیچ واکنشی نشان نمیدهد.

ارسال در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:گرانی-مجلس -لاریجانی , توسط محمد


تهمت‌زني و دروغ‌پردازي بي‌سابقه وزير اخراجي
خبر ديگر اين كه صفار هرندي وزير اخراجي دولت نهم كه يد طولايي در دروغ‌پردازي، حرمت‌شكني و هتك حيثيت دولت دكتر احمدي‌نژاد دارد در جديدترين افاضات خود با سوء‌استفاده از تريبون مقدس نماز جمعه و بدون نگراني از برخورد قضايي، اتهامات و دروغ‌هاي سنگيني را متوجه رئيس جمهور و خادمان حقيقي ملت نمود. بر اساس گزارش ايلنا وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت نهم گفت: برخي آقايان مي‌گفتند احترام روحانيون و علما واجب، اما وقتي علما فتوا مي‌دهند، مي‌گويند علما نظري داشته‌اند و ما هم نظري ديگر داريم و اين يعني در مقابل فتواي علما، از خود فتوا مي‌دهند.
صفار هرندي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه قم بدون ارائه هيچ سندي گفت: آن شخصي كه به فرمان ولي فقيه عمل مي‌كند به خدا نزديك‌تر است نه آن شخــصي كه وقتي ولي فقيه حكمي مي‌دهد قهر مي‌كند و مي‌رود و يا اين‌كه وقتي ولي فقيه مي‌گويد اين آدم صلاحيت ندارد كنار تو باشد ابرو‌هايش را بالا مي‌اندازد.صفار هرندي گفت: مي‌بينيم، طرف مي‌آيد و براي پيروي نكردن از ولي فقيه بازي در مي‌آورد و براي طفره رفتن از فرمان نايب امام زمان(عج) به دروغ به امامت ولي عصر(عج) توسل مي‌جويد و مي‌گويد وقتي ما خود امام زمان(عج) را داريم به حجت و نايب او نيازي نداريم. تو غلط كردي؛ تو بي‌سر و پا و بي‌مقدار از معرفت و بي‌مقدار از ايمان و بي‌مقدار از تقوا!اين وزير اخراجي در ادامه گفت: بعضي از رفقايشان بعد از دستگيري، اعتراف كردند كه گاهي در طول يك مسافرت مي‌ديدم كه اين‌ها يك ركعت نماز هم نخوانده‌اند؛ مي‌گويند ما به آنها گفتيم كه ما فكر مي‌كرديم شما با اين ارتباطي كه با ناحيه مقدسه داريد نسبت به نماز مراقبت داريد، اما آن‌ها جواب دادند كه ما به مرحله‌اي رسيديم كه از اين چيز‌ها عبور كرديم.
سردبير سابق كيهان افزود: مگر مي‌شود كسي از دستور مالك اشتر تخطي و سرپيچي كند و بعد ادعاي پيروي از علي‌(ع) داشته باشد و بگويد خود امام علي(ع) به من پيام داده كه فلان كار را انجام بده؟اگرچه هتاكي و دروغ‌پردازي عليه دولت خدمتگزار و رئيس جمهور انقلابي و محبوب ملت ظاهراً هيچ هزينه‌اي براي هتاكان ايجاد نمي‌كند، اما آيا مدعيان ايمان به حسابرسي روز جزا اعتقادي دارند؟ و آيا گمان مي‌كنند با فرار از محكمه زميني مي‌توانند از قضاوت مردم و محكمه عدل الهي نيز بگريزند؟

ارسال در تاريخ شنبه 27 خرداد 1391برچسب:سکه-دلار, توسط محمد

حسني مبارك، نماد عقلانيت!

 

در پي محاكمه ناعادلانه! حسني مبارك، جمعي از مردم تندرو مصر كه همواره به بزرگان بي‌احترامي مي‌كنند دست به برپايي تجمعات غيرقانوني! زدند.
اين گروه تندرو كه متأسفانه اكثريت مردم مصر را شامل مي‌شوند، خواستار اجراي حكم ناعادلانه! اعدام براي مبارك شدند. در اين حال رئيس سابق استخبارات مصر كه از چهره‌هاي دلسوز! معتدل! و حامي مردم است، اعلام كرد: حسني مبارك طي يك سوءتفاهم و كدورت ناچيز حدود چند ميليون تندرو را در مصر به قتل رساند و اكنون پشيمان بوده و بايد زمينه بازگشت وي به حاكميت فراهم شود.
همچنين فرزندان مبارك كه مانند آقازاده‌هاي ساير نقاط دنيا از مصونيت قانوني! برخوردارند اعلام كردند بايد از تجربه بزرگان مصر و همه جناح‌هاي سياسي در اداره كشور استفاده شود و نمي‌توان مصر را با يك جناح و تفكر اداره كرد!
مبارك نيز از زندان پيام داد: من با شيوه عقلاني خود چندين ميليون مصري غيرعقلاني را سرجايشان نشاندم و همواره مخالف تندروي بودم! بايد به رأي مردم احترام گذاشته شود و به همين خاطر در طول 30 سال كليه منتخبان واقعي ملت را با احترام و عزت راهي زندان كردم. يك نماينده مجلس مصر ضمن فحاشي به اخوان المسلمين اعلام كرد: هم مبارك مقصر است، هم اخوان المسلمين. مردم مصر مشتي اراذل و اوباش هستند كه متأسفانه به مبارك بي‌احترامي كردند. من مبارك را در چارچوب نظام مصر مي‌دانم و بايد اخوان المسلمين به جرم راه انداختن كاباره و بي‌توجهي به عفاف و حجاب در مصر محاكمه شود. همچنين دختر حسني مبارك كه ديروز از كاخ ويلايي‌شان راهي مناطق محروم قاهره شده بود تا قهوه عربي بنوشد دستگير شد. ضمناً چند تن از دلسوزان حامي مبارك كه بعد از
30‌سال حالا دلشون براي ارزش‌هاي
نظام‌مصر مي‌سوزه، از انحرافات شديد اخوان‌المسلمين اعلام نگراني كرده و خواستار بازگشت عقلانيت! به اداره كشور شدند.

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:دانشگاه ازاد -رفسنجانی, توسط محمد


هاشمي رفسنجاني هر موقع تصميم بگيرد، مهدي مي‌آيد!

شنيديم كه وكيل مهدي هاشمي گفته: تشخيص اين كه مهدي هاشمي چه زماني به ايران بازگردد، با هاشمي رفسنجاني است. محمود عليزاده طباطبايي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفته: مهدي مايل است كه دادگاهش به صورت علني برگزار شود ولي تشخيص برگزار شدن دادگاه به صورت علني يا غيرعلني برعهده قاضي است كه وي الزامي به اجراي نظر متهم ندارد. وي ادامه داده: هاشمي رفسنجاني بايد مصالح را بسنجد و سپس تصميم بگيرد و وي نكاتي را تشخيص مي‌دهد كه ما نمي‌توانيم تشخيص دهيم. وكيل مهدي هاشمي با اشاره به اين كه با هاشمي رفسنجاني درباره بازگشت مهدي هاشمي صحبت كرده است، اظهار داشت: هرزماني كه هاشمي رفسنجاني تصميم بگيرد، مهدي به ايران بازمي‌گردد.

ارسال در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:دانشگاه ازاد -رفسنجانی, توسط محمد


مجلس با بودجه دولت چه كرد؟
دست آخر اين كه مجلس شوراي اسلامي در بررسي لايحه بودجه 91، در حالي كه رشد مجموع اعتبارات عمراني نهاد دولت را منفي كرد اما براي خود رشد هزار و 523 درصدي در اين بخش را به تصويب رساند، مشابه اين رويكرد در رشد اعتبارات هزينه‌اي هم مشهود است. براساس گزارش خبرگزاري ايسنا، با نگاهی به قوانین بودجه، دیده می‌شود که مجموع اعتبارات عمرانی مجلس در سال 1384، 12 میلیارد تومان، در سال 1390، 168 میلیارد تومان و در سال 1391، 200 میلیارد تومان است که مجموع اعتبارات عمرانی مجلس در سال جاری نسبت به سال 1384، هزار و 523 درصد رشد داشته است. گفتنی است که مجلس در سال جاری علاوه بر 200 میلیارد تومان مجموع اعتبارات عمرانی، بابت فروش ساختمان سابق خود نیز 108 میلیارد تومان را از آن خود کرده است. همچنين در رابطه با اعتبارات عمراني قوه قضائيه هم رويكرد مجلس به اين صورت بود كه مجموع اعتبارات عمرانی اين قوه در سال 1384، 79 میلیارد تومان، در سال 1390، 332میلیارد تومان و در سال 1391 مجموع این اعتبارات 610 میلیارد تومان بوده است بنابر این مجموع اعتبارات عمرانی قوه قضائیه در سال جاری نسبت به سال 1384، 670 درصد رشد داشته است. با اين وجود مجموع اعتبارات عمرانی دولت در سال 1384، 39 میلیارد تومان، در سال 1390، 24میلیارد تومان و در سال 1391، 29 میلیارد تومان است که مجموع اعتبارات عمرانی دولت در سال جاری نسبت به سال 84، رشد منفی داشته است. در زمينه اعتبارات هزینه‌ای هم مجموع اعتبارات مجلس در اين بخش در سال 1384، 61 میلیارد تومان، در سال 1390، 256 میلیارد تومان و در سال 1391، 300 میلیارد تومان است که دیده می‌شود که مجموع اعتبارات هزینه‌ای مجلس در سال جاری نسبت به سال 1384، 388 درصد رشد داشته است. گفتنی است که مجموع اعتبارات هزینه‌ای بدون احتساب 175 میلیارد تومان اعتبار برای نمایندگان دوره نهم است. همچنین مجموع اعتبارات هزینه‌ای قوه قضائیه در سال 1384، 434 میلیارد تومان، در سال 1390، یک هزار و 500میلیارد تومان و در سال 1391 مجموع این اعتبارات دو هزار و 136 میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین مجموع اعتبارات هزینه‌ای قوه قضائیه در سال جاری نسبت به سال 1384، 392 درصد رشد داشته است. اما مجموع اعتبارات هزینه‌ای دولت در سال 1384، 91 میلیارد تومان، در سال 1390، 209 میلیارد تومان و در سال 1391، 240 میلیارد تومان است که این آمار نشان‌دهنده رشد 164درصدی مجموع اعتبارات هزینه‌ای دولت در سال جاری نسبت به سال 84 دارد.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:توهین به رئیس جمهور, توسط محمد

علي لاريجاني در فراكسيون رهروان ولايت پيش از آنكه به موضوع رياست بپردازد به برنامه‌هاي خود براي اداره مجلس پرداخت گو اينكه همچنان كه كاظم جلالي گفته بود و به رياست خود «صددرصد» اطمينان دارد.
لاريجاني بار ديگر گشاده‌دستي خود را در دادن امكانات به نمايندگان يادآوري كرد و گفت: اموري از قبيل اينكه يك نماينده دفتر كار داشته باشد و در ملاقات‌هاي مردمي‌اش با سختي روبه‌رو نباشد حداقلي است و اين موارد از جنس ولخرجي نيست.

ارسال در تاريخ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:لاریجانی -هاشمی -اخبار -جوک -دانلود فیلم -, توسط محمد

تحليل هرمنوتيكي دشنام اخير به رئيس‌جمهور

 

دكتر مجتبي زارعي


درباره آخرين دشنام به «رئيس‌جمهوري اسلامي ايران» و «دكتر محمود احمدي‌نژاد» افراد، گروه‌ها و بعضاً برخي رجال واكنش‌هايي از خود بروز داده‌اند، گفتند دشنام ناروايي بود! عجب! مگر دشنام چيز خوبي بود كه اكنون لازم آمد درباره زشتي آن سخن گفته شود. در همه مكاتب، فرهنگ‌ها و ملل و نحل فحش و ناسزا، سزا نيست، از نبي مكرم اسلام صلوات الله عليه مرويست كه حتي به دشمنان خود نيز دشنام ندهيد! وانگهي «دشنام»، «نقد» و «نقادي» نيست كه آقاي «رئيس» در سخنراني غراي خود خطاب به او گفتند اگر هم نقد مي‌كنيد! توأم با «متانت» باشد، چه اينكه فحش و متانت ذاتاً متناقض‌اند و مگر نه اينكه جناب ايشان بنا به گفته خويش به رئيس سازمان هدفمندي فهماند كه خانه ملت حرمت دارد و با او كاري كرد كارستان! پس اگر چنين است طرح‌بندي دشنام آن فحاشي به نماينده جمهور بر سبيل نقد يا نقادي دولت مزاحي بيش نيست!
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:توهین به رئیس جمهور, توسط محمد


تمسخر و فحاشي به مسئولان در مجلس هشتم در اوج خود قرار داشت


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تمسخر و فحاشي به مسئولان در مجلس هشتم در اوج خود قرار داشت. محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در نطق ميان دستور خود درخصوص سخنان علي مطهري گفت: هم‌اكنون در ايامي هستيم كه مردم مي‌خواهند 3 خرداد را به جشن بنشينند ولي چه بهتر بود كه آقاي مطهري با اظهارات خود كام مردم را تلخ نمي‌كرد. وي با بيان اينكه سپاه نه تنها يك نهاد بلكه يك فرهنگ است كه ريشه در عاشوراي حسيني دارد گفت: بهتر است نمايندگان انصاف را رعايت كنند. احمدي بيغش با بيان اينكه برخي‌ها تصور مي‌كنند مانند شهيد مدرس هستند، اظهار داشت: هزاران نفر به مجلس آمده‌اند و رفته‌اند چرا هنوز مدرس ماندگار است؟ اين بدان دليل است كه مدرس تمام حركاتش براي رضاي خدا بود و مانند برخي‌ها كه امروز از روي كبر و غرور قدم برمي‌دارند نبود. وي اظهار داشت: در اين چهار سال بيشترين تمسخرها و فحاشي‌ها را در مجلس داشتيم. وي ادامه داد: چرا بايد يك فرد به خدمتگزار ملت توهين كند. امروز امريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها هم به پاك بودن خدمتگزار ملت ايران اذعان داشته‌اند ولي برخي‌ها از روي حسادت و لجبازي مي‌خواهند اين موضوع را پنهان كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني نمايندگان ديروز در حالي جلسه علني خود را آغاز كردند كه زمزمه‌هاي برگزاري تجمعي از سوي دانشجويان و جوانان بسيجي در اعتراض به هتاكي‌هاي علي مطهري به سپاه و شخص رئيس جمهور موجب شده بود تا گرداگرد ساختمان مجلس در بهارستان را نيروي انتظامي تحت حفاظت قرار داده و مانع از برگزاري هرگونه تجمعي شود اما در داخل مجلس هم جلسه علني با نطق علي لاريجاني رئيس مجلس شروع شد كه با انتقاد تلویحی از اظهارات علی مطهری گفت: نمایندگان در بیان مطالب خود طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه و ‌شأن و احترام مسئولان ‌قوای سه‌گانه حفظ شود و اگر انتقادی است، باید با متانت ادا شود. در راهروهاي مجلس هم جمعي از نمايندگان با نگارش و امضاي بيانيه‌اي، اين هتاكي‌ها را محكوم كردند كه البته اين بيانيه به صحن علني نرسيد اما تعداد زيادي از نمايندگان را با خود همراه كرد. همزمان در صحن نيز تحركاتي براي تذكر و اعتراض به رفتار هتاكانه علي مطهري انجام شد و هنگامي كه حميد رسايي نماينده تهران خواست تذكري در اين زمينه دهد، ميكروفونش از سوي باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت، قطع شد كه با فريادهاي اعتراض كوچك‌زاده، ديگر نماينده تهران مواجه شد.
حميد رسايي بار ديگر در پايان جلسه علني ديروز در تذكري با انتقاد از نطق اخیر علی مطهری در پارلمان و تأكيد بر اين كه با سكوت نمي‌توان از كنار این مسائل گذشت، گفت: آیا ما می‌توانیم هر نسبت ناروایی را از تریبون مجلس مطرح کنیم؟ آیا قانون به ما چنین اجازه‌ای را می‌دهد؟ در همین مجلس دست بلند شد به یکی از کارکنان دولت به هر دلیلی، اما آن آقا عصبانی شد و حرف‌های نامربوط زد و دستگاه قضایی با او کاری کرد که آن آقا مجبور شد در اینجا عذرخواهی کند و مجلس نیز عذرخواهی او را پذیرفت. رسایی ادامه داد: آیا نماینده‌ای که در نطق خود یک‌سری مطالب و الفاظ و ادعاهایی را در مورد رئیس جمهور به کار برده، لازم نیست عذرخواهی کند؟
نماینده مردم تهران با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس مجلس و برخی از اعضای هیأت رئیسه، گفت: ایشان بعد از یکی از جلسات مجلس که باعث اوقات تلخی شد، با جمعی از اعضای هیأت رئیسه و رئیس مجلس جلسه‌ای داشتند و فرمودند: «گاهی حوادثی پیش می‌آید که باید به خدا توکل کرد، مجلس به رئیس جمهور اهانت کرد البته مجلس می‌تواند سؤال کند، می‌تواند استیضاح کند اما مجلس حق ندارد به هیچ‌کس اهانت کند بخصوص رئیس جمهور، کدام مجالس به رؤسای جمهوری قبلی اهانت کردند، ظلم بود، کار بدی کردید، قوه مقننه و مجلس حق ندارد به هیچ کس اهانت کند، قوه مقننه و مجلس مظهر فضایل ملت هستند، همین مانده که فحاشی کنند، کتک بزنند، متحد شدند به صورت علنی در مقابل چشم مردم، خلاف اخلاق بود، ظلم بود، رذیلت بود، نگران شدم، بنده صریحاً از این عمل که در هنگام صحبت رئیس جمهور اتفاق افتاد، ناراحت شدم؛ باید علاج می‌شد، آقای لاریجانی برادر عزیز ما تقصیر کردید، باید متوقف می‌کردید، این چه کاری است که می‌کنی، یقیناً عده‌ای در مجلس ناراحت هستند، حتی اگر هم از رئیس جمهور ناراحت باشند حق دارند، آقای لاریجانی باید برخورد می‌کردند، اعتراض به رأی شما ندارم، حق شماست اما این برخورد صحیح نیست، برخورد با یک مقام دوجور است، اعتراض داری، مستدل صحبت کنید به دور از سخن دوم یک جور کینه‌ورزانه است.» ‌وی گفت: آیا باید برای این موضوع (سخنان ‌علی مطهری) به این شکل برخورد می‌شد؟ امروز عده‌ای آمدند مقابل مجلس و ما با خبر شدیم که نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده، چون معترض بودند.
وي افزود: اگر مدعی العموم همان طور که در موارد دیگر برخورد کرد و با نویسندگان، مسئولان بخش سایت‌ها و مسئول سیاسی نشريه 9 دی که 6 روز او را به انفرادی بردند برخورد کرد، اگر مدعی‌العموم اینجا هم به وظیفه‌اش عمل می‌کرد، شأن مجلس حفظ می‌شد. رسایی گفت: این سؤالی است که افکار عمومی دارند. چرا مدعی‌العموم یک جاهایی حسگرهایش خیلی قوی است و زود عمل می‌کند و یک جاهایی فراموش می‌کند؟
نمی‌فهمم کجای نطق من اهانت و بی‌ادبی بود؟
اما بار ديگر ديروز تريبون براي علي مطهري باز شد تا به دفاع از خود در برابر كساني كه به هتاكي‌هاي او اعتراض داشتند، بپردازد. او گفت كه هيچ يك از انتقادها را نمي‌پذيرد و تأكيد كرد: ‌بنده نمی‌فهم که کجای سخنان من اهانت و بی‌ادبی بود! مطهري البته در دفاع ازخود به اهانتش نسبت به رئيس جمهور هيچ اشاره‌اي نكرد و درباره ادعايش در زمينه مداخله سپاه در انتخابات بار ديگر اين ادعا را اين گونه تكرار كرد: بنده در آن نطق اعلام کردم که سپاه پاسداران در انتخابات مجلس نهم از برخی از کاندیداها حمایت کرد و تمام قد وارد شد و به نظر من همین کار تخلف است. وي همچنين با ادعای این که بسیاری از فرمانده سپاهان نیز حرف من را قبول دارند، ادعاي ديگري را مطرح كرد كه بنده باخبرم که رهبر معظم انقلاب نیز از رفتاری که برخی از افراد در سپاه داشتند، راضی نبودند و البته تهديد هم كرد كه اگر برخی از فرماندهان سپاه این کار را ادامه دهند، نام آنها را اعلام می‌کنم.

با توهين به دنبال كسب محبوبيتند!

 

حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي با بيان اين‌كه اگر آقاي مطهري مي‌دانستند نتيجه كلامشان اينچنين استنتاج مي‌شود، تجديدنظر مي‌كردند، مي‌گويد: در هر صورت تهمت زدن به نفس نفيس مؤمن، آن هم كسي در شأن رياست محترم جمهوري كه ميليون‌ها رأي مثبت مردم وي را پشتيباني مي‌كند كار بسيار غيرعاقلانه و ناصحيحي است. اين استاد حوزه‌هاي علميه و واعظ مشهور تهراني در گفت‌وگو با با بيان اين‌كه جسارت كردن به رئيس‌جمهوري كه صفت شجاعت و مردانگي و غيرت‌مداري‌اش عالم را پر كرده اصلاً مطابق موازين اخلاقي نيست تصريح مي‌كند: اي كاش افرادي‌كه تريبون‌هاي حساس دستشان است مراتب اخلاق را رعايت مي‌كردند. وي ادامه مي‌دهد: ما اصلاً وجه مميزيمان با ساير جوامع و ملل فقط در بحث اخلاقيات است و الا از هر جهت ساير اقوام هم مدعيات فراواني در جهت دستيابي به قله‌هاي تمدن دارند.
مفتري قابل تعقيب است و بايد تعزير شود
 

 



ادامه مطلب...

 
حاشیه های هشتیمن جلسه بررسی لایحه بودجه 91؛

باهنر: نمایندگان را از آبدارخانه صدا كنید، بیایند رای دهند!

تهران- عدم مشاركت و حضور نمایندگان در هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 91 به حدی بود كه 'محمدرضا باهنر' نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بارها از نمایندگان خواست در رای گیری ها شركت كنند و خطاب به برخی از آنان نیز گفت: دوستانتان را از آبدارخانه صدا كنید، بیایند رای دهند.

1391/02/25 - 01:14

جلسه علنی امروز پارلمان ساعت هشت و 20 دقیقه و با تاخیری 20 دقیقه ای به ریاست 'علی لاریجانی' و با حضور 194 نماینده آغاز شد.

 

 



ادامه مطلب...

کوثری:اگر صحت داشت از افرادی نام می بردند

مخالفان جریان انحرافی میلیاردر شده اند!!

«تجارت با رمز متقلبانه مبارزه با انحراف»، این اتهامی است که محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در گفتگوی امروز خود با بولتن جریان انحرافی مدعی آن شده و همسو با دیگر اعضای کابینه ، عزم خود را در جهت نفی وجودی جریان انحرافی و متهم کردن دیگران در پیگیری فعالیت‌های این جریان، جزم کرده است.

پیش از این نیز علی اکبر جوانفکر این جریان را معجول و زایده توهمات برخی چهره‌ها همچون هاشمی خوانده بود! امروز هم بهداد می‌گوید که برخی با اسم رمز مبارزه با انحراف میلیاردر شده‌اند، اما از بیان جزئیات و اینکه این افراد چه کسانی هستند و چگونه در جریان این مبارزه تجارت کرده‌اند، خودداری می‌کند.

اینکه چرا این عده همچنان بر نفی وجودی جریان مذموم انحرافی تاکید و از اعضای ارشد آن -که بسیار از آن‌ها نام برده شده- حمایت می‌کنند روشن است، اما نکته قابل توجه و اساسی به حاشیه راندن و گرفتن انگشت اتهام به سوی آن عده‌ای است که اعتقاد به خشکاندن ریشه جریان انحرافی دارند. افرای که شاید با شایعه افکنی‌های این چنینی از افشاگری در باب این جریان کوتاه آیند.

اسماعیل کوثری در این خصوص معتقد است که تهمت زنندگان می‌خواهند رد گم کنند تا با گمراهی اذهان عمومی به فعالیت‌های خلاف خود ادامه دهند.

وی که با «فردا» گفتگو می‌کرد، با رد این سخنان و تاکید بر غیرواقعی بودن آن، گفت: اگر گفته‌های آن‌ها صحت داشت، شک نکنید که اسامی را هم اعلام می‌کردند، حالا هم دیر نشده، می‌توانند اسامی را افشا کنند تا مردم هم از این سردرگمی نجات یابند.

نماینده مردم تهران فرار به جلو را شیوه جدید برای رهایی از جریان انحرافی دانست و گفت: آن‌ها با اینگونه اظهارات عجیب و غریب به بیراهه رفته‌اند، چه کسی باور می‌کند که به اسم مبارزه با جریان انحرافی تجارت شده است؟

وی از فعالیت‌های خلاف قانونی خبر داد که پس اینگونه تهمت‌ها در حال انجام است و با شلوغ کردن می‌دان، قصد پنهان کاری آن را دارند. آن‌ها برای گمراهی دیگران دست به هر کاری می‌زنند و هیچ ابایی هم ندارند.

کوثری افزود: از این می‌ترسند که شناخت با جزئیات جریان انحرافی فراگیر شود و با شدت بیشتری به اعمالشان رسیدگی شود. غافل از اینکه همه حدیث مفصل خوانده‌اند از این مجمل.


 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 48150
 

خجالت مي‌كشم نماينده مجلسي باشم كه در آن دعواي قدرت باشد

 

يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي، رقابت‌ها براي انتخاب رئيس مجلس را دعوا بر سر قدرت دانست و گفت: خجالت مي‌كشم در مجلسي نمايندگي كنم كه اينها رئيس‌اش باشند و بخواهند اين طور بر سر قدرت دعوا كنند. مهدي كوچك‌زاده گراني و اشتغال را اولويت‌هاي اصلي مجلس نهم توصيف كرد و در ارزيابي خود از تركيب سياسي مجلس گفت: من هيچ دغدغه‌اي جز مسائل مردم ندارم و ارزيابي از تركيب مجلس براي كساني بماند كه بر سر كرسي رياست دعوا مي‌كنند. وي در مورد رياست مجلس خاطرنشان كرد:‌ من در اين دعواها وارد نمي‌شوم چرا كه معتقدم اينها همه دعواي قدرت است.

 

 
شناسه خبر: 5143875
 

 

 



ادامه مطلب...

رئيس كي مي‌شه!

 

* بعد از برگزاري جلسات سياسي در باغ گيلاس، مجلس قديم و... براي انتخاب رئيس مجلس، جلسه ديگري در «باغ مظفر» برگزار شد و مهمانان در مورد اهميت انتخاب رئيس مجلس به صرف شام و پذيرايي پرداختند! چند تن از فعالان سياسي اعلام كردند: بسته به نوع پذيرايي و كيفيت شام، به گزينه مورد نظر رأي خواهيم داد. اين افراد همچنين تأكيد كردند: تاكنون در 3 جلسه شام شركت كرديم و هنوز قضاوت در مورد گزينه مورد نظر زود است! روابط عمومي ستاد انتخاب رئيس مجلس نيز اعلام كرد: ستادي تشكيل شده تا بهترين مكان‌ها جهت برگزاري جلسات انتخاب رئيس مجلس برگزیده شود. با توجه به زياد بودن مكان‌هاي تفريحي در تهران، احتمال دارد انتخاب رئيس مجلس به درازا بكشد و اين امر نبايد موجب ناراحتي افكار عمومي شود!
* به گفته منابع آگاه تاكنون بيش از 290 نماينده براي گزينه رياست مجلس ثبت‌نام كرده‌اند و نمايندگان مجلس بايد از بين اين 290 نفر كانديدا به انتخاب رئيس مجلس بپردازند!
* يك كانديداي رياست مجلس مهم‌ترين برنامه‌هاي خود را اعلام كرد: ماه اول استيضاح كليه وزرا، ماه دوم استيضاح احمدي‌نژاد. ضمناً احمدي‌نژاد را هر وقت دوست داشتيم به مجلس مياريم!- مخالفت با كليه طرح‌هاي دولت بدون بحث و نظر كارشناسي- آموزش دوره فشرده لابي گري.
* حدود 200 نفر از نمايندگاني كه طي يك توطئه ملي از پيش طراحي شده! توسط مردم منحرف! از مجلس نهم بشدت كنار گذاشته شدند، طي بيانيه‌اي خواستار حضور به عنوان مستمع آزاد در اين جلسات شدند!
* شيپورچي پيشنهاد خود مبني بر زوج و فرد كردن انتخاب رئيس مجلس را ارائه داد. در اين طرح به علت ترافيك كانديداهاي رياست مجلس، روزهاي زوج يكي میشه رئيس مجلس و روزهاي فرد هم يكي ديگه!
حجت‌الاسلام پناهيان: «اگر تقوا باشد، بر سر رياست دعوا پيش نمي‌آيد»

 

گزارش ويژه از افشاي ادعاهاي دروغين احمد توكلي

پشت پرده نمایش عدالتخواهی یک نماینده!

 

گروه سیاسی زمانی که «احمد توکلی» بی‌محابا با استفاده از مافیای رسانه‌ای جريان مدعي اصولگرايي و تریبون‌هاي ديگري که در اختیار دارد، سناریوی «افشای فساد در دولت» را طراحی مي‌کرد و از «فساد یقه سفیدها» سخن مي‌گفت شاید آنقدر مشغله داشت که به ذهنش نيز خطور نکرده بود برای دفاع از خود در ماجرای زمین خواری، به توصیه نامه رهبر معظم انقلاب استناد نکند، چرا که اين ادعاي دروغين سه سال قبل از سوی «معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری» تکذیب شده بود.
گرچه نزدیک به سه ماه از ماجرایی که در رسانه‌ها به «دوئل احمد توکلی و محمدرضا رحیمی» معروف شد، مي‌گذرد اما بازخوانی این ماجرا با توجه به نامه «معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری» که در آن به صراحت به نبود سابقه‌ای از دستور رهبر انقلاب در زمینه تصرف زمین بنیاد مستضعفان از سوی احمد توکلی اشاره شده، ابعاد دیگری از ماجرا را روشن مي‌کند، چرا که در کنار همه شبهاتي که توکلی تاكنون به آنها پاسخ نداده، در تنها موردی که ناگزير به پاسخگويي شده نيز تلاش كرده با بي‌تقوايي تمام موضوع را به رهبر معظم انقلاب منتسب كرده و عمل خلاف قانون خود را با يك ادعاي دروغين موجه جلوه دهد.
اگر چه روزنامه از چندي پيش و قبل از انتخابات مجلس اين اسناد را در اختيار داشت اما بنا به دلايلي كه مهم ترين آن برگزاري پرشور انتخابات مجلس بود در اين خصوص سكوت كرد، اما اكنون لازم مي داند گوشه اي از بي تقوايي هاي اين نماينده مجلس را فاش كند.
ماجرا از كجا آغاز شد!
 

 



ادامه مطلب...

شناسه خبر: 5056930
 
وکيل مهدي هاشمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مهدي هاشمي فعلا قرار نيست به کشور برگردد

وکيل مهدي هاشمي گفت: من بعنوان وکيل مهدي هاشمي هيچ اطلاعي در اين باره بازگشت او ندارم و فعلا قرار نيست به کشور بازگردد.

سيد محمود عليزاده طباطبايي در گفتگو با خبرنگار قضايي باشگاه خبرنگاران درباره خبر بازگشت مهدي هاشمي به کشور گفت: من بعنوان وکيل وي هيچ اطلاعي در اين باره ندارم و فعلا قرار نيست به کشور بازگردد.


وي درباره روند بررسي پرونده مهدي هاشمي در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي گفت:‌ پيگيري يا احضاريه‌اي از سوي دستگاه قضايي کشور درباره اين پرونده صورت نگرفته است.


طباطبايي گفت: مهدي هاشمي از ابتداي شکل گيري اين پرونده آمادگي رسيدگي به آنرا داشته است اما برخي مسئولين کشور اصرار داشتند وي به کشور بازنگردد./خ

نوبت به نهمي‌ها رسيد

 

محمد رحماني


دور دوم انتخابات مجلس نهم نيز برگزار شد تا سياستمداران درسي ديگر از نتيجه آرا و تصميم مردم بگيرند.
بايد بياموزيم كه ديگر تنها ثروت و قدرت براي راهي كردن يك نماينده به مجلس كفايت نمي‌كند، شايد گروهي با پشتوانه عظيم مالي، كلانشهر تهران را با پوسترها، بنرها و تراكت‌های خود اشباع كنند، اما اگر مردم اقبالي نشان ندهند اين تبليغات همچو نامحلولي نزد مردم رسوب مي‌كند و نتيجه چيزي ديگر مي‌شود.
بايد بياموزيم كه فطرت طبيعي انسان‌ها اخلاق‌گرا است پس اگر به بهانه كسب رأي به ديگري تاختيم، هتاكي كرديم، انگ زديم و... نمي‌توان رأي مردم را كسب كرد.
بايد بياموزيم كه دوران ليستي رأي دادن هم به پايان رسيده، چراكه تركيب آرا گواهي مي‌دهد هيچ كدام از ليست‌ها پيروز قطعي انتخابات نبوده است.
همچنين بايد پذيرفت كه آناني كه عمري ريش و مو در مجلس سپيد كردند و مدعي مديريت بزرگترين حزب كشور هستند، نتوانستند اقبال مردم را بدست آورند.
ديگر اين‌كه آناني كه مواضع خود را با كوچكترين نسيمي تغيير دادند و براي خوشايند متحدانشان به ديگران دروغ بستند تا نكند كه از ليست خط بخورند، ديدند كه اين مردم هستند كه بايد انتخاب كنند نه سياستمداران بي‌اخلاق.
اما آناني كه سوداي جلوس بركرسي رياست جمهوري را ساليان سال در ذهن مي‌پرورانند، بايد با شكست نامزدهای مدنظر خود درس عبرتي بگيرند كه نمي‌توان با دستور سازماني و بسيج امكانات بيت‌المال رأي كسب كرد.
فارغ از نتيجه انتخابات اگر اين سخن را شعاري نپنداريد پيروز واقعي انتخابات «مردم» هستند آناني كه با وجود تمامي مشكلات تا به امروز، نظام خود را تنها نگذاشته‌اند، حال منتخبان مردم در مجلس نهم هستند كه بايد پاسخ اعتماد مردم را پس بدهند.
آنان مي‌توانند همچو هشتمي‌ها بر شيپور جدل‌هاي بيهوده سياسي بدمند يا آن‌كه به فكر ساختن ايران اسلامي باشند؛ مي‌توانند باز هم بهانه بگيرند يا آن‌كه به مانند ياري مهربان در سازندگي كشور مشاركت كنند.
مي‌توانند هزاران بار از انحراف و لولوهاي مرئي و نامرئي سخن برانند ولي به فكر عامه مردم نباشند، بايد پذيرفت كه مردم نه از سياست، بلكه از سياست بازي‌هاي غیر اخلاقی خسته شده‌اند، پس بياييم به تعبير خميني كبير نوكري اين مردم را بكنيم و اجازه بدهيم مردم طعم شيرين وحدت را بچشند.
آري نمايندگان بايد از حق نظارت خود استفاده كنند، اما مي‌توان اثبات كرد كه قدرت اصولاً فساد آور نيست، مي‌توان نظارت كرد و سهم خواهي نكرد، مي‌توان نظارت كرد و به دنبال منافع شخصي نبود.
نمايندگان مي‌توانند تا 4 سال ديگر به ساختمان سبز بهارستان پناه ببرند يا آن‌كه همچنان در كنار مردم باقي بمانند و با مردم همراه شوند تا بدانند دغدغه‌هاي آنان مي‌تواند با دغدغه‌هاي رجل پر نفوذ سياسي متفاوت و متضاد باشد.
نمايندگان مرم مي‌توانند افرادي مستقل باشند كه مي‌بينند، تحليل مي‌كنند و رأي مي‌دهند يا آن‌كه تبديل به مهره‌هاي سياسي اين و آن شوند كه با اشاره‌اي شاسي را مي‌فشارند.
در نهايت اين تاريخ است که گواهي مي‌دهد نمايندگان در راستاي منافع كشور و دينشان تصميم گرفتند، سؤال پرسيدند، رأي دادند يا آن‌كه به دنبال ناگفته‌هاي ديگري بودند، مي‌توان بين «مدرس» بودن و «تقي‌زاده» بودن انتخاب كرد؛
انتخاب با شما است.

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-لاریجانی, توسط محمد

لاریجانی با اظهاراتش در جامعه تنش ایجاد نكند

 

گروه سياسي جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات روز گذشته علی لاریجانی تأكيد كردند: رئیس قوه مقننه با این‌گونه اظهارنظرهای تعجب‌برانگیز در جامعه تنش ایجاد نكند.
علی لاریجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در جریان برگزاری انتخابات پس از بازدید از حوزه انتخابیه مسجد حضرت رسول‌(ص) نازی‌آباد تهران در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه دولت می‌خواهد قیمت بنزین به دو هزار تومان، گاز دو برابر و قیمت گازوئیل سه برابر شود كه قطعاً مجلس در این موضوع حساس است زیرا این بحث تبدیل به اوج گرانی در كشور می‌شود.
مطرح شدن این اظهارات از سوی رئيس قوه مقننه؛ واكنش رسانه‌های داخلی و خارجی را در پی داشت.
در این راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأكيد كردند: شرایط كشور اقتضا نمی‌كند كه یك مسئول در روز انتخابات چنین اظهارات تنش‌زایی را مطرح كند زیرا به نفع منافع ملی و مصلحت نظام نیست. این نمایندگان خواستار پرهیز از هرگونه فضاسازی در شرایط فعلی شدند و تأكيد كردند: همه مسئولان باید در جهت رفع مشكلات مردم و همدلی و وحدت گام بردارند.
طرح مسائل اختلاف برانگیز به مصلحت كشور نیست
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود, توسط محمد

 
واكنش كارشناسان سیاسی و اقتصادی به اظهارات لاریجانی در خصوص افزایش قیمت سوخت

قیمت بنزین را قانون مشخص می كند، نه اظهارات غیر كارشناسی

تهران - بسیاری از صاحب نظران سیاسی و اقتصادی ضمن ابراز تعجب از سخنان روز جمعه رییس مجلس شورای اسلامی ، بیان اینگونه اظهارات را غیركارشناسی و به نفع منافع ملی و مصلحت نظام ندانستند.

1391/02/16 - 17:06

'‌علی لاریجانی' روز گذشته پس از بازدید از حوزه انتخابیه مسجد حضرت رسول‌(ص) واقع در نازی‌آباد تهران در جمع خبرنگاران عنوان كرد كه 'دولت می خواهد قیمت بنزین به دو هزار تومان، گاز دو برابر و قیمت گازوییل سه برابر شود كه قطعا مجلس در این موضوع حساس است زیرا این بحث تبدیل به اوج گرانی در كشور می شود.'

روزنامه های منتقد دولت نیز با بهره برداری از اظهارات لاریجانی ، امروز با انتخاب تیترهایی كه جز نگرانی و تشویش اذهان عمومی نتیجه ای بدنبال ندارد ، بر حجم انتقادات خود از دولت و بویژه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزودند.

 



ادامه مطلب...

ساكتين فتنه از كجا آمده‌اند؟

 

از اونجايي كه متأسفانه 25 ميليون آدم تندرو و غير عقلاني تو اين مملكت داريم كه به نخبگان توهين كردن و دهن بعضي از افراد رو به فحش و... باز كردن، شيپورچي بالاجبار پذيرفته كه فتنه 88 يه سوء تفاهم كوچيك بوده كه شكر خدا با كشته شدن چند تا بسيجي تندرو (شهروند درجه 2) با ساتور و قمه و... تموم شد. اگر چه خسارات ناچيز! چندين ميلياردي به شهر و مردم وارد شد، اما خدا رو هزار مرتبه شكر كه حتي از دماغ يه آقازاده هم خون نيومد و طبق آخرين اطلاع موثق، همه آقازاده‌ها و آقايان حاضر در فتنه در صحت و سلامت به‌سر برده و مشغول لبخند زدن هستند! ضمناً مردم چكار دارن كه كي تو فتنه سكوت كرد يا نكرد؟ اصلاً مردم چكاره اين انقلابن؟ سرقفلي انقلاب در دست خواص است و خودشون مي‌دونن باهاش چكار كنند. چه فتنه‌اي، چه كشكي چه پشمي؟! نتايج انتخابات به قباي يه سري آقايون برخورد و باعث كدورت خاطر و رنجش اعصاب عزيزان شد! وقتي هم زنگ مي‌زدي بهشون كه موضع بگيرن، پيغامگير تلفن‌شون مي‌گفت: «خواص مورد نظر در حال لابي براي ابطال انتخابات مي‌باشد» يا «مشترك مورد نظر مشغول دادن علوفه به اسب فتنه و زدن يكي به نعل و يكي به ميخ مي‌باشد» و..
محض اطلاع دوستان بگم كه اصولاً در هيچ سياره‌اي به جز زمين، امكان حيات موجود زنده نيست و ساكتين فتنه همگي ساكن همين سياره خاكي مي‌باشند! يه عده‌اي رفتن تو ويلاهاشون بيرون تهران تا آب از آسياب بيفته، يه عده هم مثل يه ماكت ساكت يه گوشه نشستن تا انقلاب از خودش دفاع كنه! ضمناً به جز افرادي كه نمي‌تونم اسمشون رو بيارم، بقيه ساكتين فتنه عبارتند از: درختان خيابان وليعصر، مجسمه فردوسي در ميدان فردوسي و...
البته مال و املاك و زمين‌هاي برخي ساكتين فتنه كمي تا قسمتي در حد و اندازه يك سياره است!

 

آيت‌الله آملي لاريجاني مطالعه فرمايند
خبر اول اين كه روز گذشته روزنامه اصلاح‌طلب وابسته به مصطفي كواكبيان در صفحه اول خود به صورت آشكار و به بهانه بخشنامه اخير رئيس‌جمهور به دستگاه‌هاي اجرايي، وي را به بني‌صدر خائن تشبيه كرد. اين روزنامه در مطلبي تحت عنوان واكنش فعالان سياسي به بخشنامه احمدي‌نژاد عليه مجلس تيتر زد: «بني‌صدر هم تلاش مي‌كرد، مجلس را تابع خود كند!» در متن اين مطلب نيز به نقل از اسدالله بادامچيان از اعضاي برجسته حزب مؤتلفه اسلامي آمده است: «هر كسي كه دنبال ديكتاتوري بوده روي مجلس و تابع كردن آن سرمايه‌گذاري كرده است. من به مسائل بدبين نيستم اما بني‌صدر هم مي‌كوشيد كه مجلس را تابع خود كند!» همچنين در بخش ديگري از اين گزارش، عليرضا محجوب رئيس خانه كارگر اظهار مي‌دارد: «هر ستمگري ظلم خود به مردم را از مجلس آغاز مي‌كند!» ضمن آن كه اين روزنامه علاوه بر تيتر و مطالب فوق در كاريكاتوري كه در صفحه اول چاپ شده نيز به دولت و رئيس‌جمهور توهين نموده است. اين اظهارات و مطالب توهين‌آميز نسبت به رئيس جمهور در حالي در يك روزنامه منتشر مي‌شود كه رياست محترم قوه قضائيه در جلسه مسئولين قضايي تأكيد كرده بود؛ دستگاه قضايي با رسانه‌هايي كه به مسئولين كشور اهانت مي‌كنند برخورد خواهد كرد.

نامه سرگشاده انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران به علی لاریجانی

در جهت تطهير فتنه گام برنداريد!

 

انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران در واكنش به اظهارات روز سه‌شنبه علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي نامه‌اي سرگشاده نوشتند.
در بخشي از اين نامه آمده است: شنیده‌ایم که در سخنرانی اخیرتان گفته‌اید: «اگر قصد شما خیر است و هر کدام بلدید جامعه را اداره کنید، برای اداره کشور بلد بودن و کاردان می‌خواهیم نه اینکه با این تئوری‌ها ساکتین فتنه، مارقین فتنه و راکبین فتنه که معلوم نیست از کدام کره نازل شده، دنبال آن هستید که یک قبیله‌ای را حاکم کنید ولی این طور نمی‌شود»
در این باب تذکر چند نکته را ضروری مي‌دانیم:
اولاً باعث خرسندی و خوشحالی ما است که شما به فکر اداره مطلوب کشور هستید و در جهت حل مطالبات اصلی مردم دغدغه دارید که این هم در نوع و زمان خود بسیار مهم و قابل تقدیر است اما نوع مواجهه خواص با مطالبات مقام معظم رهبری آن هم در بزنگاه‌های انقلاب در خور توجه ویژه است. تنها برای نمونه بد نیست بر سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ دوم مهرماه سال 88 در دیدار با اعضای خبرگان رهبری مروری کنیم.
ایشان در بخشی از بیانات خود مي‌فرمایند: «جنگي كه وجود دارد، از جنگ نظامي اگر خطرش بيشتر نباشد، كمتر نيست» و در ادامه تأکید مي‌کنند: «آنچه كه انسان از نخبگان جامعه و جريانات سياسي و گروه‌‌هاي سياسي انتظار دارد، اين است كه با اين حوادث، با اين خطوط دشمن، با بصيرت مواجه بشوند»
رهبر معظم انقلاب در نهایت در این موضوع می‌فرمایند: «گاهي سكوت كردن، كنار كشيدن، حرف نزدن، خودش كمك به فتنه است. در فتنه همه بايستي روشنگري كنند؛ همه بايستي بصيرت داشته باشند.» مرور این جملات مشخص مي‌سازد که «گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است» و همان گونه که مستحضرید این کلمات از لسان مقام معظم رهبری و ملهم از کتاب خدا و عترت رسول خدا، ساطع شده است.
لذا بهتر است که شما به خودتان رجوع کنید که راه حل، پاک کردن صورت مسئله نیست و این گمان در ما به‌وجود آمده است که در صدد تطهیر فتنه گام بر می‌دارید؛ بد نیست که به‌یاد بیاوریم که رهبر انقلاب در ادامه سخنان آن روز تذکر می‌دهند: «بصیرت احتياج دارد به اينكه ما شجاعت داشته باشيم، ترس نداشته باشيم؛ والا ترس از مال‌مان، ترس از جان‌مان، ترس از آبروي‌مان، انفعال در مقابل دشمن، ترس از جوّ، ترس از فضا؛ اگر اين حرف را بزنيم، عليه ما خواهند بود؛ اگر اين حرف را بزنيم، فلان لكه را به ما خواهند چسباند؛ اين ترس‌ها فهم انسان را هم مختل مي‌كند. گاهي انسان به خاطر اين ترس‌ها، به خاطر اين ملاحظات، صورتِ مسئله را درست نمي‌فهمد؛ نمي‌تواند مسئله را درست درك بكند و حل بكند؛ موجب اشتباه خواهد شد.»
ثانیاً؛ شما گفته‌اید که «تا کی قرار است این سخنان را مطرح کنید و ادامه دهید؟ چه چیزی عاید شما می‌شود؟ شما چقدر به فکر جامعه اعتنا می‌بخشید؟» و ما هم قبول داریم که باید دید «مشکل مردم چیست» و باید «از مشکلات مردم که اشتغال و گرانی است، سخن به میان» آورد و همانگونه که تاکنون تأکید کرده‌ایم باید سیاسیون و گروه‌های سیاسی به جای متلک پرانی سیاسی به مطالبات اصلی مردم که البته از جنس گفتمان انقلاب اسلامی است، بپردازند اما برای ما دانشجویان، روشن و واضح نیست که چرا شما همواره در سخنان‌تان سعی دارید تا اتفاقات ایام فتنه‌گون پس از انتخابات ریاست جمهوری را سبک و بی ارزش انگاشته تا به فراموشی سپرده شود؟! ایامی که ندای «این عمار» رهبر انقلاب حجت را بر همگان تمام می‌کرد را چگونه می‌شود نادیده انگاشت؟! آیا به نظر شما می‌شود چنین گمان کرد؟! مگر اینکه شما به وقایع پس از انتخابات آنگونه که برادر گرامتان «محمدجواد آقا» از قول شما نقل می‌کند بنگرید که ایام پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، دعوای دو رقیب انتخابات یعنی احمدی نژاد و موسوی بوده است و لاغیر!
ثالثاً؛ ما هم قبول داریم که «برای اداره کشور بلد بودن و کاردان می‌خواهیم» اما ای کاش پاسخ مي‌دادید که شخص شما در کسوت مدیریت مجلس هشتم، اداره آن را به کدام سمت سوق داده اید؟ به سمت حل مشکلات مردم یا سیاسی تر کردن موضوعات؟
ای کاش می‌گفتید که مگر «وام 100 میلیونی»، «حقوق مادام‌العمر نمایندگان»، «کش‌دار شدن مصوبه نظارت نمایندگان»، «وقف یک شبه اموال دانشگاه آزاد» و کذا و کذا محصول همین مديريت نیست؟ ای کاش می‌گفتید که مجلس هشتم برای همین گرانی‌ها و مطالبات مردمی چند مصوبه به ثمر رسانده است؟ مجلسی که به نظر «سیاسی‌ورزی‌اش» بر «دغدغه‌مندی‌اش» برای حل مشکلات مردم می‌چربید!

 

توصيه‌هاي اخلاقي شيپورچي

 

به علت عدم توانايي متخصصان و دانشمندان جهان در ساختن كنتور جهت ثبت دروغ و نيز تغيير رنگ سريع و فوق العاده برخي سياسيون در سطح جهان كه حتي موجب شگفتي آفتاب پرست‌هاي آمازون نيز شده، شيپورچي تصميم گرفت شخصاً وارد ميدان شده و عليه اين همه هجمه‌هاي تخريبي از خودش راهبرد در وكنه!
1- به هيچ وجه نبايد به معادلان انقلاب! و قبايل سياسي آنها يعني جمعيت سوداگران از گل نازكتر بگوييد.
2- جريان انحرافي براي اين ساخته شده كه شما از ما انتقاد نكنيد! سعي كنيد انتقادات خود را به هر نحو و روشي به جريان انحرافي مرتبط كنيد! بنا بر محاسبات مهندسان عمران، هيچ ديواري كوتاهتر از ديوار جريان انحرافي نيست!
3- حرف‌ها و افشاگري‌هاي ما را باور كنيد. همين كه ما يك حرفي را بزنيم خودش سند است. كساني كه دنبال سند و مدرك هستند بي شك تحت تأثير تفكرات انحرافي هستن!
4- تنها جناح و قبيله ما حق فحش دادن و توهين و تهمت را داره. اين تهمت‌ها در راستاي نقد درون گفتماني و سازنده مي‌باشد! در دو سال گذشته بنا بر مصلحت‌هاي اخلاقي به اين نتيجه رسيديم كه تهمت‌ها و توهين‌هاي كاملاً اخلاقيمان! مؤثر مي‌باشد! در سال 91 به علت عدم باور كردن دروغ‌هاي مصلحت آميزمان از سوي مردم، مجبور به تغيير رفتار هستيم!
5- اگر فردي از قبيله ما در انتقادات دلسوزانه خود از دولتمردان از الفاظ مؤدبانه و لطيفي! همچون جاسوس، يهودي، منحرف، بهايي، سكولار، كافر حربي، خوارج و.... استفاده مي‌كند، تنها و تنها در راستاي تقويت روحيه همدلي! و وحدت! و تعامل سازنده! ميان دولت و مجلس و احزاب است! و هيچ معناي ديگري ندارد.
6- جبهه ملتهب به شدت نقد پذير است. اگر با ما نقدي حساب كنيد ما هم از خير نقد كردن شما مي‌گذريم! علت اصلي نقدها و توهين‌هاي مؤدبانه ما به دولت و بخصوص مشايي اينه كه متأسفانه به هيچ وجه نقدپذير نيست!
7- دروغ، تهمت و توهين‌هايتان را عليه دولت مصرف كنيد و به هيچ‌وجه به نيروهاي خودي حمله نكنيد!

جلسه‌اي به نام سازمان تبليغات و به كام جبهه متحد و شهرداري!
خبر اول اينكه براساس گزارش خبرنگار ، جلسه 2 ماه يك بار روحانيون منطقه شميرانات تهران كه به صورت يك روال عادي و هميشگي توسط سازمان تبليغات اسلامي شميرانات برگزار مي‌شود، اين بار تبديل به ميتينگ سياسي نامزدهاي انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان شده است. در اين جلسه كه روز شنبه در مسجد نور منطقه قيطريه تهران و به ميزباني شهرداري منطقه يك برگزار شده است! نامزدهايي همچون مصباحي‌مقدم، كازروني و مظفر حاضر بوده‌اند و پس از سخنراني به پرسش‌هاي روحانيون درخصوص مسائل انتخاباتي پاسخ گفته‌اند. از نكات قابل توجه اين جلسه اعتراض برخي حاضرين به استفاده از امكانات بيت‌المال توسط شهرداري منطقه يك و سازمان تبليغات اسلامي شميرانات براي برگزاري يك نشست انتخاباتي بوده كه غلامرضا مصباحي‌مقدم در برابر اين اعتراضات مي‌گويد: «قرار نيست ما در همه مسائل شما را قانع كنيم!» و سپس جلسه را ترك مي‌نمايد. گفتني است شهرداري منطقه يك در پايان جلسه فوق به هر كدام از حاضرين يك سيم‌كارت هديه داده است!


 

اعتراض بسيج دانشجويي به تناقض در برخوردهاي قضايي

 

نشريه سپيدار، ارگان رسمي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در سرمقاله شماره اخير خود نسبت به تناقض و تبعيض در برخوردهاي دستگاه قضايي اعتراض كرد. در بخشي از اين مقاله آمده است:
«موج برخوردهاي اخير دستگاه قضايي با فعالان حزب‌اللهي فضاي مجازي به مثابه «يورش به سنگرهاي خودي جنگ نرم» نگراني بسيار از دلسوزان انقلاب را برانگيخت.
فيلتر شدن اين سايت‌ها پس از بازنشر يك بيانيه‌ انتقادي درباره عملكرد رئيس مجلس صورت گرفت. همچنين يكي از روزنامه‌نگاران حزب‌اللهي به دليل نوشتن مقاله‌اي انتقادي درباره رئيس مجلس به دستور دادستاني بازداشت شد و مدتي را در انفرادي گذراند. سايت‌هايي كه يادداشت وي را بازنشر داده بودند نيز فيلتر شدند. پس از اين موج فيلترينگ، برخورد با وبلاگ‌نويسان حزب‌اللهي نيز شدت گرفت. نويسنده مقاله فوق در قسمت ديگري از مطلب خود مي‌نويسد: «احضار مديران مسئول سايت‌ها به دادستاني بدون احضاريه كتبي و با تماس تلفني رويه‌اي فراقانوني است. همچنين گرفتن تعهد كتبي مبني بر «عدم هرگونه انتقاد» از فردي خاص پس از رفع فيلتر -كه تنها راه مديران مسئول برخي سايت‌ها براي رفع فيلتر شدن سايت‌شان بوده است- فراقانوني و معارض با حقوق اساسي و قانوني رسانه‌هاست. با بي‌قانوني نمي‌توان مدعي برقراري قانون شد. به نظر مي‌رسد دستگاه قضايي تنها توهين به رئيس قوه مقننه را جرم مي‌داند و توهين به رئيس قوه مجريه را مجاز. كما اين كه گويي تنها تخريب يكي از نامزدهاي مجلس نهم (كه تصادفاً رئيس مجلس و وابسته به يك جناح سياسي خاص هم هست) را جرم مي‌داند. دادستاني در برخورد با فعالان حزب‌اللهي «توهين به رئيس مجلس»، «توهين به نمايندگان مجلس» و «توهين به نامزدهاي انتخابات مجلس» را عنوان جرم اعلام كرده است درحالي‌كه توهين‌هاي علني رسانه‌ها به رئيس‌جمهور و نامزدهاي ديگر مجلس (بخصوص نامزدهاي جريان سياسي رقيب آن جناح خاص) را بدون پيگرد باقي مي‌گذارد. برخوردهاي اخير و مطالبي كه دادستاني از آنها برداشت توهين و تخريب برخي طيف‌هاي حاضر در مجلس و رئيس آن را مي‌كند و همچنين انتقادهاي تند از دولت و طيف‌هاي مختلف حامي آن كه دادستاني از آنها هرگز برداشت توهين و تخريب نمي‌كند، اين گمان را به ذهن متبادر مي‌كند كه دستگاه‌ قضا به جاي اصل «برائت متهم» اصل «برائت منتقدين دولت» و «برائت رئيس مجلس و حاميان وي» را مدنظر قرار داده است.»

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-لاریجانی, توسط محمد

نحوه اداره‌فعلی مجلس، کشور را به قهقرا می‌برد

 

نماینده تهران با اشاره به اینکه ریاست مجلس باید به جای ترزیق پول به عناوین مختلف به نمایندگان، امکاناتی را که آنان برای انجام کار مورد نیاز دارند، دراختیارشان قرار دهد، گفت: نحوه اداره فعلی مجلس کشور را به قهقرا می‌برد. مهدی کوچک زاده در گفت‌وگو با شبکه با بیان این مطلب که ریاست مجلس باید به عهده کسی باشد که نسبت به منافع ملت و مملکت حساس باشد، خاطر نشان کرد: ریاست مجلس نهم باید مجلس را از فضای در گیری و چالش و احساس تقابل با دولت بیرون بیاورد. وی ادامه داد: ریاست مجلس آینده باید از خودرأیی در اداره امور مجلس ‌پرهیز کند، که متأسفانه این آفت متوجه مجلس‌ هشتم بود و امیدواریم ریاست مجلس نهم به اجرای آئین نامه که مسئولیت سنگینی را متوجه هیأت رئیسه می‌کند، توجه داشته باشد. وی تأکید کرد: ریاست مجلس باید نسبت به هزینه شدن بیت‌المال حساس باشد. نماینده تهران با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه مجلس طرح دوفوریتی ، طرحی است که اگر تبدیل به قانون نشود موجب ضرر شایان توجهی به کشور می‌شود، افزود: سؤال ما اینجاست که اگر اصلاح 197 و 198 آئین‌نامه درخصوص طرح سؤال از رئیس‌جمهور به صورت عادی بررسی می‌شد، آیا ضرری به کشور می‌رسید.

ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد, توسط محمد

 

پدرسالاري مدعيان

 

 

سعيد يوسفي‌پور

هر چند رئيس مجلس هشتم به پديده‌اي به نام پدرسالاري و اينكه برخي نمايندگان خود را از ساير همكارانشان نماينده‌تر مي‌دانند اعتقاد ندارد و به كلي آن را كتمان مي‌كند (به مصاحبه هفته گذشته ايشان با خبرگزاري ايسنا مراجعه نماييد.) اما رصد و بررسي دقيق كنش‌ها و واكنش‌هاي موجود در مجلس هشتم و رفتار بعضي از نمايندگان آن به خوبي نشان مي‌دهد متأسفانه قوه مقننه در چند سال گذشته به اين آفت دچار بوده است.
اين ادعا البته مستند به اظهارات چندين تن از نمايندگان مردم در مجلس نيز مي‌باشد چرا كه آنان هم كه اين پديده نامبارك را از نزديك لمس كرده‌اند معتقدند تعداد اندكي از نمايندگان مجلس به واسطه برخي ارتباطات، سوابق و سمت‌هاي تشكيلاتي‌شان خود را از همه نماينده‌تر دانسته و دائماً طي چند سال اخير در تلاش بوده‌اند فضاي عمومي مجلس را به سمت خواسته‌ها و اهداف خود و گروه و تشكيلاتشان منحرف نمايند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-ابوموسی, توسط محمد

 

چرا احمدی نژاد به ابوموسی رفت اما محمدرضا شاه به بحرین نرفت؟ تلاش ناکام پزشکپور درباره بحرین

ترک همدانی، مصطفی - شاهنشاه اضافه فرمودند: 'گرفتن و حفظ کردن سرزمینی که مردم آن با شما ضدیت داشته باشند چه فایده‌ای خواهد داشت. قبل از هر چیز این عمل اشغال محسوب می‌شود. در هر اشغالی شما باید مراقب سلامت و امنیت نیروهای اشغال‌گر خود باشید و در تمام اوقات سربازان شما باید در خیابان‌ها پاس بدهند و پیوسته در معرض خطر گلوله ـ نارنجک و این قبیل مخاطرات باشند.
'سیاست و فلسفه ما این است که با اشغال و گرفتن سرزمین‌های دیگر از طریق زور مخالف باشیم... '

نمایش اسلاید
 
 

مصطفی ترک همدانی وکیل پایه یک دادگستری mostafa torke hamedani attorney at law چرا احمدی نژاد به ابوموسی رفت اما محمدرضا شاه به بحرین نرفت؟ تلاش ناکام پزشکپور درباره بحرین

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-ابوموسی, توسط محمد

 
روزنامه جوان سفارشي براي گفت‌وگو با امين‌زاده نداده است
 
روزنامه جوان سفارشي براي گفت‌وگو با امين‌زاده نداده است
 
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۱


روزنامه جوان براي انجام گفت‌وگو با خانم الهام امين‌زاده، نماينده مجلس هيچگونه سفارشي به خبرنگاران خود نداده است.
در حالي كه خانم امين‌زاده پس از انتشار گفت وگويي از وي در روزنامه دولت اظهار مي‌دارد كه خبرنگار مربوطه اين مصاحبه را براي انتشار در روزنامه جوان با وي انجام داده بوده است، روزنامه جوان تأكيد مي‌كند كه هيچگونه سفارشي به خبرنگاران ثابت و يا حق‌التحرير خود براي انجام اين گفت‌وگو نداده است و اگر آنچه خانم امين‌زاده مي‌گويد، صحت داشته باشد، همكاران رسانه‌اي را به صداقت و دقت در انجام وظايف خطير رسانه‌اي توصيه مي‌كنيم.
از خانم امين‌زاده، گفت‌وگويي در روزنامه دولت در تاريخ ۶ ارديبهشت ۹۱ به چاپ رسيده است كه ظاهراً نوع انتخاب تيتر مغاير با اعتقادات و اظهارات وي بوده و منجر به واكنش اين نماينده مجلس شده و وي از اينكه خبرنگار مربوطه، اظهاراتي متفاوت براي محل چاپ مطلب داشته، شاكي است.                         کدخبر465506

ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد, توسط محمد

توضیح روزنامه ایران در مورد مصاحبه با خانم امین‌زاده و بد اخلاقی مدعیان

تهران - پس از انتشار توضیح خانم الهام امین‌زاده در خصوص مصاحبه خود با روزنامه ایران، گروه سیاسی این روزنامه یاداشتی به شبكه ایران ارسال كرد.

1391/02/06 - 11:52

به گزارش ایرنا متن این یاداشت به شرح ذیل است :

روزنامه ایران به عنوان یك رسانه جمعی و موثر در فضای افكار عمومی وظیفه و رسالت خود می داند در آستانه دور دوم انتخابات مجلس، عملكرد مجلس هشتم را مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف آن را برای مخاطبین خود روشن نماید تا در انتخاب نمایندگان مجلس نهم این نكات را مدنظر قرار دهند. از همین رو طی هفته گذشته به سراغ خانم الهام امین زاده رفتیم تا با وی كه نامزد راه یافته به دور دوم اتنخابات مجلس نهم است و سابقه نمایندگی در مجلس هفتم را نیز داشته در خصوص عملكرد مجلس هشتم به گفتگو بنشینیم. اما از ساعات اولیه انتشار این مصاحبه در روز سه‌شنبه مورخ 5/2/91 ایشان به واسطه فشارهای وارده از سوی مسئولین ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان با خبرنگار مصاحبه‌كننده و دبیر سیاسی روزنامه ایران در تماس بود و از فشارهای وارده و تهدید وی به حذف از لیست جبهه متحد به واسطه اولا مصاحبه با رسانه رسمی دولت یعنی روزنامه ایران و ثانیا انتقاد از مجلس هشتم و تشبیه آن به مجلس ششم، سخن می‌گفت.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود , توسط محمد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد