دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

 
حاشیه های هشتیمن جلسه بررسی لایحه بودجه 91؛

باهنر: نمایندگان را از آبدارخانه صدا كنید، بیایند رای دهند!

تهران- عدم مشاركت و حضور نمایندگان در هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 91 به حدی بود كه 'محمدرضا باهنر' نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بارها از نمایندگان خواست در رای گیری ها شركت كنند و خطاب به برخی از آنان نیز گفت: دوستانتان را از آبدارخانه صدا كنید، بیایند رای دهند.

1391/02/25 - 01:14

جلسه علنی امروز پارلمان ساعت هشت و 20 دقیقه و با تاخیری 20 دقیقه ای به ریاست 'علی لاریجانی' و با حضور 194 نماینده آغاز شد.

 

 



ادامه مطلب...

کوثری:اگر صحت داشت از افرادی نام می بردند

مخالفان جریان انحرافی میلیاردر شده اند!!

«تجارت با رمز متقلبانه مبارزه با انحراف»، این اتهامی است که محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در گفتگوی امروز خود با بولتن جریان انحرافی مدعی آن شده و همسو با دیگر اعضای کابینه ، عزم خود را در جهت نفی وجودی جریان انحرافی و متهم کردن دیگران در پیگیری فعالیت‌های این جریان، جزم کرده است.

پیش از این نیز علی اکبر جوانفکر این جریان را معجول و زایده توهمات برخی چهره‌ها همچون هاشمی خوانده بود! امروز هم بهداد می‌گوید که برخی با اسم رمز مبارزه با انحراف میلیاردر شده‌اند، اما از بیان جزئیات و اینکه این افراد چه کسانی هستند و چگونه در جریان این مبارزه تجارت کرده‌اند، خودداری می‌کند.

اینکه چرا این عده همچنان بر نفی وجودی جریان مذموم انحرافی تاکید و از اعضای ارشد آن -که بسیار از آن‌ها نام برده شده- حمایت می‌کنند روشن است، اما نکته قابل توجه و اساسی به حاشیه راندن و گرفتن انگشت اتهام به سوی آن عده‌ای است که اعتقاد به خشکاندن ریشه جریان انحرافی دارند. افرای که شاید با شایعه افکنی‌های این چنینی از افشاگری در باب این جریان کوتاه آیند.

اسماعیل کوثری در این خصوص معتقد است که تهمت زنندگان می‌خواهند رد گم کنند تا با گمراهی اذهان عمومی به فعالیت‌های خلاف خود ادامه دهند.

وی که با «فردا» گفتگو می‌کرد، با رد این سخنان و تاکید بر غیرواقعی بودن آن، گفت: اگر گفته‌های آن‌ها صحت داشت، شک نکنید که اسامی را هم اعلام می‌کردند، حالا هم دیر نشده، می‌توانند اسامی را افشا کنند تا مردم هم از این سردرگمی نجات یابند.

نماینده مردم تهران فرار به جلو را شیوه جدید برای رهایی از جریان انحرافی دانست و گفت: آن‌ها با اینگونه اظهارات عجیب و غریب به بیراهه رفته‌اند، چه کسی باور می‌کند که به اسم مبارزه با جریان انحرافی تجارت شده است؟

وی از فعالیت‌های خلاف قانونی خبر داد که پس اینگونه تهمت‌ها در حال انجام است و با شلوغ کردن می‌دان، قصد پنهان کاری آن را دارند. آن‌ها برای گمراهی دیگران دست به هر کاری می‌زنند و هیچ ابایی هم ندارند.

کوثری افزود: از این می‌ترسند که شناخت با جزئیات جریان انحرافی فراگیر شود و با شدت بیشتری به اعمالشان رسیدگی شود. غافل از اینکه همه حدیث مفصل خوانده‌اند از این مجمل.


 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 48150
 

خجالت مي‌كشم نماينده مجلسي باشم كه در آن دعواي قدرت باشد

 

يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي، رقابت‌ها براي انتخاب رئيس مجلس را دعوا بر سر قدرت دانست و گفت: خجالت مي‌كشم در مجلسي نمايندگي كنم كه اينها رئيس‌اش باشند و بخواهند اين طور بر سر قدرت دعوا كنند. مهدي كوچك‌زاده گراني و اشتغال را اولويت‌هاي اصلي مجلس نهم توصيف كرد و در ارزيابي خود از تركيب سياسي مجلس گفت: من هيچ دغدغه‌اي جز مسائل مردم ندارم و ارزيابي از تركيب مجلس براي كساني بماند كه بر سر كرسي رياست دعوا مي‌كنند. وي در مورد رياست مجلس خاطرنشان كرد:‌ من در اين دعواها وارد نمي‌شوم چرا كه معتقدم اينها همه دعواي قدرت است.

 

 
شناسه خبر: 5143875
 

 

 



ادامه مطلب...

رئيس كي مي‌شه!

 

* بعد از برگزاري جلسات سياسي در باغ گيلاس، مجلس قديم و... براي انتخاب رئيس مجلس، جلسه ديگري در «باغ مظفر» برگزار شد و مهمانان در مورد اهميت انتخاب رئيس مجلس به صرف شام و پذيرايي پرداختند! چند تن از فعالان سياسي اعلام كردند: بسته به نوع پذيرايي و كيفيت شام، به گزينه مورد نظر رأي خواهيم داد. اين افراد همچنين تأكيد كردند: تاكنون در 3 جلسه شام شركت كرديم و هنوز قضاوت در مورد گزينه مورد نظر زود است! روابط عمومي ستاد انتخاب رئيس مجلس نيز اعلام كرد: ستادي تشكيل شده تا بهترين مكان‌ها جهت برگزاري جلسات انتخاب رئيس مجلس برگزیده شود. با توجه به زياد بودن مكان‌هاي تفريحي در تهران، احتمال دارد انتخاب رئيس مجلس به درازا بكشد و اين امر نبايد موجب ناراحتي افكار عمومي شود!
* به گفته منابع آگاه تاكنون بيش از 290 نماينده براي گزينه رياست مجلس ثبت‌نام كرده‌اند و نمايندگان مجلس بايد از بين اين 290 نفر كانديدا به انتخاب رئيس مجلس بپردازند!
* يك كانديداي رياست مجلس مهم‌ترين برنامه‌هاي خود را اعلام كرد: ماه اول استيضاح كليه وزرا، ماه دوم استيضاح احمدي‌نژاد. ضمناً احمدي‌نژاد را هر وقت دوست داشتيم به مجلس مياريم!- مخالفت با كليه طرح‌هاي دولت بدون بحث و نظر كارشناسي- آموزش دوره فشرده لابي گري.
* حدود 200 نفر از نمايندگاني كه طي يك توطئه ملي از پيش طراحي شده! توسط مردم منحرف! از مجلس نهم بشدت كنار گذاشته شدند، طي بيانيه‌اي خواستار حضور به عنوان مستمع آزاد در اين جلسات شدند!
* شيپورچي پيشنهاد خود مبني بر زوج و فرد كردن انتخاب رئيس مجلس را ارائه داد. در اين طرح به علت ترافيك كانديداهاي رياست مجلس، روزهاي زوج يكي میشه رئيس مجلس و روزهاي فرد هم يكي ديگه!
حجت‌الاسلام پناهيان: «اگر تقوا باشد، بر سر رياست دعوا پيش نمي‌آيد»

 

گزارش ويژه از افشاي ادعاهاي دروغين احمد توكلي

پشت پرده نمایش عدالتخواهی یک نماینده!

 

گروه سیاسی زمانی که «احمد توکلی» بی‌محابا با استفاده از مافیای رسانه‌ای جريان مدعي اصولگرايي و تریبون‌هاي ديگري که در اختیار دارد، سناریوی «افشای فساد در دولت» را طراحی مي‌کرد و از «فساد یقه سفیدها» سخن مي‌گفت شاید آنقدر مشغله داشت که به ذهنش نيز خطور نکرده بود برای دفاع از خود در ماجرای زمین خواری، به توصیه نامه رهبر معظم انقلاب استناد نکند، چرا که اين ادعاي دروغين سه سال قبل از سوی «معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری» تکذیب شده بود.
گرچه نزدیک به سه ماه از ماجرایی که در رسانه‌ها به «دوئل احمد توکلی و محمدرضا رحیمی» معروف شد، مي‌گذرد اما بازخوانی این ماجرا با توجه به نامه «معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری» که در آن به صراحت به نبود سابقه‌ای از دستور رهبر انقلاب در زمینه تصرف زمین بنیاد مستضعفان از سوی احمد توکلی اشاره شده، ابعاد دیگری از ماجرا را روشن مي‌کند، چرا که در کنار همه شبهاتي که توکلی تاكنون به آنها پاسخ نداده، در تنها موردی که ناگزير به پاسخگويي شده نيز تلاش كرده با بي‌تقوايي تمام موضوع را به رهبر معظم انقلاب منتسب كرده و عمل خلاف قانون خود را با يك ادعاي دروغين موجه جلوه دهد.
اگر چه روزنامه از چندي پيش و قبل از انتخابات مجلس اين اسناد را در اختيار داشت اما بنا به دلايلي كه مهم ترين آن برگزاري پرشور انتخابات مجلس بود در اين خصوص سكوت كرد، اما اكنون لازم مي داند گوشه اي از بي تقوايي هاي اين نماينده مجلس را فاش كند.
ماجرا از كجا آغاز شد!
 

 



ادامه مطلب...

شناسه خبر: 5056930
 
وکيل مهدي هاشمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مهدي هاشمي فعلا قرار نيست به کشور برگردد

وکيل مهدي هاشمي گفت: من بعنوان وکيل مهدي هاشمي هيچ اطلاعي در اين باره بازگشت او ندارم و فعلا قرار نيست به کشور بازگردد.

سيد محمود عليزاده طباطبايي در گفتگو با خبرنگار قضايي باشگاه خبرنگاران درباره خبر بازگشت مهدي هاشمي به کشور گفت: من بعنوان وکيل وي هيچ اطلاعي در اين باره ندارم و فعلا قرار نيست به کشور بازگردد.


وي درباره روند بررسي پرونده مهدي هاشمي در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي گفت:‌ پيگيري يا احضاريه‌اي از سوي دستگاه قضايي کشور درباره اين پرونده صورت نگرفته است.


طباطبايي گفت: مهدي هاشمي از ابتداي شکل گيري اين پرونده آمادگي رسيدگي به آنرا داشته است اما برخي مسئولين کشور اصرار داشتند وي به کشور بازنگردد./خ

نوبت به نهمي‌ها رسيد

 

محمد رحماني


دور دوم انتخابات مجلس نهم نيز برگزار شد تا سياستمداران درسي ديگر از نتيجه آرا و تصميم مردم بگيرند.
بايد بياموزيم كه ديگر تنها ثروت و قدرت براي راهي كردن يك نماينده به مجلس كفايت نمي‌كند، شايد گروهي با پشتوانه عظيم مالي، كلانشهر تهران را با پوسترها، بنرها و تراكت‌های خود اشباع كنند، اما اگر مردم اقبالي نشان ندهند اين تبليغات همچو نامحلولي نزد مردم رسوب مي‌كند و نتيجه چيزي ديگر مي‌شود.
بايد بياموزيم كه فطرت طبيعي انسان‌ها اخلاق‌گرا است پس اگر به بهانه كسب رأي به ديگري تاختيم، هتاكي كرديم، انگ زديم و... نمي‌توان رأي مردم را كسب كرد.
بايد بياموزيم كه دوران ليستي رأي دادن هم به پايان رسيده، چراكه تركيب آرا گواهي مي‌دهد هيچ كدام از ليست‌ها پيروز قطعي انتخابات نبوده است.
همچنين بايد پذيرفت كه آناني كه عمري ريش و مو در مجلس سپيد كردند و مدعي مديريت بزرگترين حزب كشور هستند، نتوانستند اقبال مردم را بدست آورند.
ديگر اين‌كه آناني كه مواضع خود را با كوچكترين نسيمي تغيير دادند و براي خوشايند متحدانشان به ديگران دروغ بستند تا نكند كه از ليست خط بخورند، ديدند كه اين مردم هستند كه بايد انتخاب كنند نه سياستمداران بي‌اخلاق.
اما آناني كه سوداي جلوس بركرسي رياست جمهوري را ساليان سال در ذهن مي‌پرورانند، بايد با شكست نامزدهای مدنظر خود درس عبرتي بگيرند كه نمي‌توان با دستور سازماني و بسيج امكانات بيت‌المال رأي كسب كرد.
فارغ از نتيجه انتخابات اگر اين سخن را شعاري نپنداريد پيروز واقعي انتخابات «مردم» هستند آناني كه با وجود تمامي مشكلات تا به امروز، نظام خود را تنها نگذاشته‌اند، حال منتخبان مردم در مجلس نهم هستند كه بايد پاسخ اعتماد مردم را پس بدهند.
آنان مي‌توانند همچو هشتمي‌ها بر شيپور جدل‌هاي بيهوده سياسي بدمند يا آن‌كه به فكر ساختن ايران اسلامي باشند؛ مي‌توانند باز هم بهانه بگيرند يا آن‌كه به مانند ياري مهربان در سازندگي كشور مشاركت كنند.
مي‌توانند هزاران بار از انحراف و لولوهاي مرئي و نامرئي سخن برانند ولي به فكر عامه مردم نباشند، بايد پذيرفت كه مردم نه از سياست، بلكه از سياست بازي‌هاي غیر اخلاقی خسته شده‌اند، پس بياييم به تعبير خميني كبير نوكري اين مردم را بكنيم و اجازه بدهيم مردم طعم شيرين وحدت را بچشند.
آري نمايندگان بايد از حق نظارت خود استفاده كنند، اما مي‌توان اثبات كرد كه قدرت اصولاً فساد آور نيست، مي‌توان نظارت كرد و سهم خواهي نكرد، مي‌توان نظارت كرد و به دنبال منافع شخصي نبود.
نمايندگان مي‌توانند تا 4 سال ديگر به ساختمان سبز بهارستان پناه ببرند يا آن‌كه همچنان در كنار مردم باقي بمانند و با مردم همراه شوند تا بدانند دغدغه‌هاي آنان مي‌تواند با دغدغه‌هاي رجل پر نفوذ سياسي متفاوت و متضاد باشد.
نمايندگان مرم مي‌توانند افرادي مستقل باشند كه مي‌بينند، تحليل مي‌كنند و رأي مي‌دهند يا آن‌كه تبديل به مهره‌هاي سياسي اين و آن شوند كه با اشاره‌اي شاسي را مي‌فشارند.
در نهايت اين تاريخ است که گواهي مي‌دهد نمايندگان در راستاي منافع كشور و دينشان تصميم گرفتند، سؤال پرسيدند، رأي دادند يا آن‌كه به دنبال ناگفته‌هاي ديگري بودند، مي‌توان بين «مدرس» بودن و «تقي‌زاده» بودن انتخاب كرد؛
انتخاب با شما است.

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-لاریجانی, توسط محمد

لاریجانی با اظهاراتش در جامعه تنش ایجاد نكند

 

گروه سياسي جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات روز گذشته علی لاریجانی تأكيد كردند: رئیس قوه مقننه با این‌گونه اظهارنظرهای تعجب‌برانگیز در جامعه تنش ایجاد نكند.
علی لاریجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در جریان برگزاری انتخابات پس از بازدید از حوزه انتخابیه مسجد حضرت رسول‌(ص) نازی‌آباد تهران در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه دولت می‌خواهد قیمت بنزین به دو هزار تومان، گاز دو برابر و قیمت گازوئیل سه برابر شود كه قطعاً مجلس در این موضوع حساس است زیرا این بحث تبدیل به اوج گرانی در كشور می‌شود.
مطرح شدن این اظهارات از سوی رئيس قوه مقننه؛ واكنش رسانه‌های داخلی و خارجی را در پی داشت.
در این راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأكيد كردند: شرایط كشور اقتضا نمی‌كند كه یك مسئول در روز انتخابات چنین اظهارات تنش‌زایی را مطرح كند زیرا به نفع منافع ملی و مصلحت نظام نیست. این نمایندگان خواستار پرهیز از هرگونه فضاسازی در شرایط فعلی شدند و تأكيد كردند: همه مسئولان باید در جهت رفع مشكلات مردم و همدلی و وحدت گام بردارند.
طرح مسائل اختلاف برانگیز به مصلحت كشور نیست
 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود, توسط محمد

 
واكنش كارشناسان سیاسی و اقتصادی به اظهارات لاریجانی در خصوص افزایش قیمت سوخت

قیمت بنزین را قانون مشخص می كند، نه اظهارات غیر كارشناسی

تهران - بسیاری از صاحب نظران سیاسی و اقتصادی ضمن ابراز تعجب از سخنان روز جمعه رییس مجلس شورای اسلامی ، بیان اینگونه اظهارات را غیركارشناسی و به نفع منافع ملی و مصلحت نظام ندانستند.

1391/02/16 - 17:06

'‌علی لاریجانی' روز گذشته پس از بازدید از حوزه انتخابیه مسجد حضرت رسول‌(ص) واقع در نازی‌آباد تهران در جمع خبرنگاران عنوان كرد كه 'دولت می خواهد قیمت بنزین به دو هزار تومان، گاز دو برابر و قیمت گازوییل سه برابر شود كه قطعا مجلس در این موضوع حساس است زیرا این بحث تبدیل به اوج گرانی در كشور می شود.'

روزنامه های منتقد دولت نیز با بهره برداری از اظهارات لاریجانی ، امروز با انتخاب تیترهایی كه جز نگرانی و تشویش اذهان عمومی نتیجه ای بدنبال ندارد ، بر حجم انتقادات خود از دولت و بویژه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزودند.

 



ادامه مطلب...

ساكتين فتنه از كجا آمده‌اند؟

 

از اونجايي كه متأسفانه 25 ميليون آدم تندرو و غير عقلاني تو اين مملكت داريم كه به نخبگان توهين كردن و دهن بعضي از افراد رو به فحش و... باز كردن، شيپورچي بالاجبار پذيرفته كه فتنه 88 يه سوء تفاهم كوچيك بوده كه شكر خدا با كشته شدن چند تا بسيجي تندرو (شهروند درجه 2) با ساتور و قمه و... تموم شد. اگر چه خسارات ناچيز! چندين ميلياردي به شهر و مردم وارد شد، اما خدا رو هزار مرتبه شكر كه حتي از دماغ يه آقازاده هم خون نيومد و طبق آخرين اطلاع موثق، همه آقازاده‌ها و آقايان حاضر در فتنه در صحت و سلامت به‌سر برده و مشغول لبخند زدن هستند! ضمناً مردم چكار دارن كه كي تو فتنه سكوت كرد يا نكرد؟ اصلاً مردم چكاره اين انقلابن؟ سرقفلي انقلاب در دست خواص است و خودشون مي‌دونن باهاش چكار كنند. چه فتنه‌اي، چه كشكي چه پشمي؟! نتايج انتخابات به قباي يه سري آقايون برخورد و باعث كدورت خاطر و رنجش اعصاب عزيزان شد! وقتي هم زنگ مي‌زدي بهشون كه موضع بگيرن، پيغامگير تلفن‌شون مي‌گفت: «خواص مورد نظر در حال لابي براي ابطال انتخابات مي‌باشد» يا «مشترك مورد نظر مشغول دادن علوفه به اسب فتنه و زدن يكي به نعل و يكي به ميخ مي‌باشد» و..
محض اطلاع دوستان بگم كه اصولاً در هيچ سياره‌اي به جز زمين، امكان حيات موجود زنده نيست و ساكتين فتنه همگي ساكن همين سياره خاكي مي‌باشند! يه عده‌اي رفتن تو ويلاهاشون بيرون تهران تا آب از آسياب بيفته، يه عده هم مثل يه ماكت ساكت يه گوشه نشستن تا انقلاب از خودش دفاع كنه! ضمناً به جز افرادي كه نمي‌تونم اسمشون رو بيارم، بقيه ساكتين فتنه عبارتند از: درختان خيابان وليعصر، مجسمه فردوسي در ميدان فردوسي و...
البته مال و املاك و زمين‌هاي برخي ساكتين فتنه كمي تا قسمتي در حد و اندازه يك سياره است!

 

آيت‌الله آملي لاريجاني مطالعه فرمايند
خبر اول اين كه روز گذشته روزنامه اصلاح‌طلب وابسته به مصطفي كواكبيان در صفحه اول خود به صورت آشكار و به بهانه بخشنامه اخير رئيس‌جمهور به دستگاه‌هاي اجرايي، وي را به بني‌صدر خائن تشبيه كرد. اين روزنامه در مطلبي تحت عنوان واكنش فعالان سياسي به بخشنامه احمدي‌نژاد عليه مجلس تيتر زد: «بني‌صدر هم تلاش مي‌كرد، مجلس را تابع خود كند!» در متن اين مطلب نيز به نقل از اسدالله بادامچيان از اعضاي برجسته حزب مؤتلفه اسلامي آمده است: «هر كسي كه دنبال ديكتاتوري بوده روي مجلس و تابع كردن آن سرمايه‌گذاري كرده است. من به مسائل بدبين نيستم اما بني‌صدر هم مي‌كوشيد كه مجلس را تابع خود كند!» همچنين در بخش ديگري از اين گزارش، عليرضا محجوب رئيس خانه كارگر اظهار مي‌دارد: «هر ستمگري ظلم خود به مردم را از مجلس آغاز مي‌كند!» ضمن آن كه اين روزنامه علاوه بر تيتر و مطالب فوق در كاريكاتوري كه در صفحه اول چاپ شده نيز به دولت و رئيس‌جمهور توهين نموده است. اين اظهارات و مطالب توهين‌آميز نسبت به رئيس جمهور در حالي در يك روزنامه منتشر مي‌شود كه رياست محترم قوه قضائيه در جلسه مسئولين قضايي تأكيد كرده بود؛ دستگاه قضايي با رسانه‌هايي كه به مسئولين كشور اهانت مي‌كنند برخورد خواهد كرد.

نامه سرگشاده انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران به علی لاریجانی

در جهت تطهير فتنه گام برنداريد!

 

انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران در واكنش به اظهارات روز سه‌شنبه علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي نامه‌اي سرگشاده نوشتند.
در بخشي از اين نامه آمده است: شنیده‌ایم که در سخنرانی اخیرتان گفته‌اید: «اگر قصد شما خیر است و هر کدام بلدید جامعه را اداره کنید، برای اداره کشور بلد بودن و کاردان می‌خواهیم نه اینکه با این تئوری‌ها ساکتین فتنه، مارقین فتنه و راکبین فتنه که معلوم نیست از کدام کره نازل شده، دنبال آن هستید که یک قبیله‌ای را حاکم کنید ولی این طور نمی‌شود»
در این باب تذکر چند نکته را ضروری مي‌دانیم:
اولاً باعث خرسندی و خوشحالی ما است که شما به فکر اداره مطلوب کشور هستید و در جهت حل مطالبات اصلی مردم دغدغه دارید که این هم در نوع و زمان خود بسیار مهم و قابل تقدیر است اما نوع مواجهه خواص با مطالبات مقام معظم رهبری آن هم در بزنگاه‌های انقلاب در خور توجه ویژه است. تنها برای نمونه بد نیست بر سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ دوم مهرماه سال 88 در دیدار با اعضای خبرگان رهبری مروری کنیم.
ایشان در بخشی از بیانات خود مي‌فرمایند: «جنگي كه وجود دارد، از جنگ نظامي اگر خطرش بيشتر نباشد، كمتر نيست» و در ادامه تأکید مي‌کنند: «آنچه كه انسان از نخبگان جامعه و جريانات سياسي و گروه‌‌هاي سياسي انتظار دارد، اين است كه با اين حوادث، با اين خطوط دشمن، با بصيرت مواجه بشوند»
رهبر معظم انقلاب در نهایت در این موضوع می‌فرمایند: «گاهي سكوت كردن، كنار كشيدن، حرف نزدن، خودش كمك به فتنه است. در فتنه همه بايستي روشنگري كنند؛ همه بايستي بصيرت داشته باشند.» مرور این جملات مشخص مي‌سازد که «گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است» و همان گونه که مستحضرید این کلمات از لسان مقام معظم رهبری و ملهم از کتاب خدا و عترت رسول خدا، ساطع شده است.
لذا بهتر است که شما به خودتان رجوع کنید که راه حل، پاک کردن صورت مسئله نیست و این گمان در ما به‌وجود آمده است که در صدد تطهیر فتنه گام بر می‌دارید؛ بد نیست که به‌یاد بیاوریم که رهبر انقلاب در ادامه سخنان آن روز تذکر می‌دهند: «بصیرت احتياج دارد به اينكه ما شجاعت داشته باشيم، ترس نداشته باشيم؛ والا ترس از مال‌مان، ترس از جان‌مان، ترس از آبروي‌مان، انفعال در مقابل دشمن، ترس از جوّ، ترس از فضا؛ اگر اين حرف را بزنيم، عليه ما خواهند بود؛ اگر اين حرف را بزنيم، فلان لكه را به ما خواهند چسباند؛ اين ترس‌ها فهم انسان را هم مختل مي‌كند. گاهي انسان به خاطر اين ترس‌ها، به خاطر اين ملاحظات، صورتِ مسئله را درست نمي‌فهمد؛ نمي‌تواند مسئله را درست درك بكند و حل بكند؛ موجب اشتباه خواهد شد.»
ثانیاً؛ شما گفته‌اید که «تا کی قرار است این سخنان را مطرح کنید و ادامه دهید؟ چه چیزی عاید شما می‌شود؟ شما چقدر به فکر جامعه اعتنا می‌بخشید؟» و ما هم قبول داریم که باید دید «مشکل مردم چیست» و باید «از مشکلات مردم که اشتغال و گرانی است، سخن به میان» آورد و همانگونه که تاکنون تأکید کرده‌ایم باید سیاسیون و گروه‌های سیاسی به جای متلک پرانی سیاسی به مطالبات اصلی مردم که البته از جنس گفتمان انقلاب اسلامی است، بپردازند اما برای ما دانشجویان، روشن و واضح نیست که چرا شما همواره در سخنان‌تان سعی دارید تا اتفاقات ایام فتنه‌گون پس از انتخابات ریاست جمهوری را سبک و بی ارزش انگاشته تا به فراموشی سپرده شود؟! ایامی که ندای «این عمار» رهبر انقلاب حجت را بر همگان تمام می‌کرد را چگونه می‌شود نادیده انگاشت؟! آیا به نظر شما می‌شود چنین گمان کرد؟! مگر اینکه شما به وقایع پس از انتخابات آنگونه که برادر گرامتان «محمدجواد آقا» از قول شما نقل می‌کند بنگرید که ایام پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، دعوای دو رقیب انتخابات یعنی احمدی نژاد و موسوی بوده است و لاغیر!
ثالثاً؛ ما هم قبول داریم که «برای اداره کشور بلد بودن و کاردان می‌خواهیم» اما ای کاش پاسخ مي‌دادید که شخص شما در کسوت مدیریت مجلس هشتم، اداره آن را به کدام سمت سوق داده اید؟ به سمت حل مشکلات مردم یا سیاسی تر کردن موضوعات؟
ای کاش می‌گفتید که مگر «وام 100 میلیونی»، «حقوق مادام‌العمر نمایندگان»، «کش‌دار شدن مصوبه نظارت نمایندگان»، «وقف یک شبه اموال دانشگاه آزاد» و کذا و کذا محصول همین مديريت نیست؟ ای کاش می‌گفتید که مجلس هشتم برای همین گرانی‌ها و مطالبات مردمی چند مصوبه به ثمر رسانده است؟ مجلسی که به نظر «سیاسی‌ورزی‌اش» بر «دغدغه‌مندی‌اش» برای حل مشکلات مردم می‌چربید!

 

توصيه‌هاي اخلاقي شيپورچي

 

به علت عدم توانايي متخصصان و دانشمندان جهان در ساختن كنتور جهت ثبت دروغ و نيز تغيير رنگ سريع و فوق العاده برخي سياسيون در سطح جهان كه حتي موجب شگفتي آفتاب پرست‌هاي آمازون نيز شده، شيپورچي تصميم گرفت شخصاً وارد ميدان شده و عليه اين همه هجمه‌هاي تخريبي از خودش راهبرد در وكنه!
1- به هيچ وجه نبايد به معادلان انقلاب! و قبايل سياسي آنها يعني جمعيت سوداگران از گل نازكتر بگوييد.
2- جريان انحرافي براي اين ساخته شده كه شما از ما انتقاد نكنيد! سعي كنيد انتقادات خود را به هر نحو و روشي به جريان انحرافي مرتبط كنيد! بنا بر محاسبات مهندسان عمران، هيچ ديواري كوتاهتر از ديوار جريان انحرافي نيست!
3- حرف‌ها و افشاگري‌هاي ما را باور كنيد. همين كه ما يك حرفي را بزنيم خودش سند است. كساني كه دنبال سند و مدرك هستند بي شك تحت تأثير تفكرات انحرافي هستن!
4- تنها جناح و قبيله ما حق فحش دادن و توهين و تهمت را داره. اين تهمت‌ها در راستاي نقد درون گفتماني و سازنده مي‌باشد! در دو سال گذشته بنا بر مصلحت‌هاي اخلاقي به اين نتيجه رسيديم كه تهمت‌ها و توهين‌هاي كاملاً اخلاقيمان! مؤثر مي‌باشد! در سال 91 به علت عدم باور كردن دروغ‌هاي مصلحت آميزمان از سوي مردم، مجبور به تغيير رفتار هستيم!
5- اگر فردي از قبيله ما در انتقادات دلسوزانه خود از دولتمردان از الفاظ مؤدبانه و لطيفي! همچون جاسوس، يهودي، منحرف، بهايي، سكولار، كافر حربي، خوارج و.... استفاده مي‌كند، تنها و تنها در راستاي تقويت روحيه همدلي! و وحدت! و تعامل سازنده! ميان دولت و مجلس و احزاب است! و هيچ معناي ديگري ندارد.
6- جبهه ملتهب به شدت نقد پذير است. اگر با ما نقدي حساب كنيد ما هم از خير نقد كردن شما مي‌گذريم! علت اصلي نقدها و توهين‌هاي مؤدبانه ما به دولت و بخصوص مشايي اينه كه متأسفانه به هيچ وجه نقدپذير نيست!
7- دروغ، تهمت و توهين‌هايتان را عليه دولت مصرف كنيد و به هيچ‌وجه به نيروهاي خودي حمله نكنيد!

جلسه‌اي به نام سازمان تبليغات و به كام جبهه متحد و شهرداري!
خبر اول اينكه براساس گزارش خبرنگار ، جلسه 2 ماه يك بار روحانيون منطقه شميرانات تهران كه به صورت يك روال عادي و هميشگي توسط سازمان تبليغات اسلامي شميرانات برگزار مي‌شود، اين بار تبديل به ميتينگ سياسي نامزدهاي انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان شده است. در اين جلسه كه روز شنبه در مسجد نور منطقه قيطريه تهران و به ميزباني شهرداري منطقه يك برگزار شده است! نامزدهايي همچون مصباحي‌مقدم، كازروني و مظفر حاضر بوده‌اند و پس از سخنراني به پرسش‌هاي روحانيون درخصوص مسائل انتخاباتي پاسخ گفته‌اند. از نكات قابل توجه اين جلسه اعتراض برخي حاضرين به استفاده از امكانات بيت‌المال توسط شهرداري منطقه يك و سازمان تبليغات اسلامي شميرانات براي برگزاري يك نشست انتخاباتي بوده كه غلامرضا مصباحي‌مقدم در برابر اين اعتراضات مي‌گويد: «قرار نيست ما در همه مسائل شما را قانع كنيم!» و سپس جلسه را ترك مي‌نمايد. گفتني است شهرداري منطقه يك در پايان جلسه فوق به هر كدام از حاضرين يك سيم‌كارت هديه داده است!


 

اعتراض بسيج دانشجويي به تناقض در برخوردهاي قضايي

 

نشريه سپيدار، ارگان رسمي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در سرمقاله شماره اخير خود نسبت به تناقض و تبعيض در برخوردهاي دستگاه قضايي اعتراض كرد. در بخشي از اين مقاله آمده است:
«موج برخوردهاي اخير دستگاه قضايي با فعالان حزب‌اللهي فضاي مجازي به مثابه «يورش به سنگرهاي خودي جنگ نرم» نگراني بسيار از دلسوزان انقلاب را برانگيخت.
فيلتر شدن اين سايت‌ها پس از بازنشر يك بيانيه‌ انتقادي درباره عملكرد رئيس مجلس صورت گرفت. همچنين يكي از روزنامه‌نگاران حزب‌اللهي به دليل نوشتن مقاله‌اي انتقادي درباره رئيس مجلس به دستور دادستاني بازداشت شد و مدتي را در انفرادي گذراند. سايت‌هايي كه يادداشت وي را بازنشر داده بودند نيز فيلتر شدند. پس از اين موج فيلترينگ، برخورد با وبلاگ‌نويسان حزب‌اللهي نيز شدت گرفت. نويسنده مقاله فوق در قسمت ديگري از مطلب خود مي‌نويسد: «احضار مديران مسئول سايت‌ها به دادستاني بدون احضاريه كتبي و با تماس تلفني رويه‌اي فراقانوني است. همچنين گرفتن تعهد كتبي مبني بر «عدم هرگونه انتقاد» از فردي خاص پس از رفع فيلتر -كه تنها راه مديران مسئول برخي سايت‌ها براي رفع فيلتر شدن سايت‌شان بوده است- فراقانوني و معارض با حقوق اساسي و قانوني رسانه‌هاست. با بي‌قانوني نمي‌توان مدعي برقراري قانون شد. به نظر مي‌رسد دستگاه قضايي تنها توهين به رئيس قوه مقننه را جرم مي‌داند و توهين به رئيس قوه مجريه را مجاز. كما اين كه گويي تنها تخريب يكي از نامزدهاي مجلس نهم (كه تصادفاً رئيس مجلس و وابسته به يك جناح سياسي خاص هم هست) را جرم مي‌داند. دادستاني در برخورد با فعالان حزب‌اللهي «توهين به رئيس مجلس»، «توهين به نمايندگان مجلس» و «توهين به نامزدهاي انتخابات مجلس» را عنوان جرم اعلام كرده است درحالي‌كه توهين‌هاي علني رسانه‌ها به رئيس‌جمهور و نامزدهاي ديگر مجلس (بخصوص نامزدهاي جريان سياسي رقيب آن جناح خاص) را بدون پيگرد باقي مي‌گذارد. برخوردهاي اخير و مطالبي كه دادستاني از آنها برداشت توهين و تخريب برخي طيف‌هاي حاضر در مجلس و رئيس آن را مي‌كند و همچنين انتقادهاي تند از دولت و طيف‌هاي مختلف حامي آن كه دادستاني از آنها هرگز برداشت توهين و تخريب نمي‌كند، اين گمان را به ذهن متبادر مي‌كند كه دستگاه‌ قضا به جاي اصل «برائت متهم» اصل «برائت منتقدين دولت» و «برائت رئيس مجلس و حاميان وي» را مدنظر قرار داده است.»

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-لاریجانی, توسط محمد

نحوه اداره‌فعلی مجلس، کشور را به قهقرا می‌برد

 

نماینده تهران با اشاره به اینکه ریاست مجلس باید به جای ترزیق پول به عناوین مختلف به نمایندگان، امکاناتی را که آنان برای انجام کار مورد نیاز دارند، دراختیارشان قرار دهد، گفت: نحوه اداره فعلی مجلس کشور را به قهقرا می‌برد. مهدی کوچک زاده در گفت‌وگو با شبکه با بیان این مطلب که ریاست مجلس باید به عهده کسی باشد که نسبت به منافع ملت و مملکت حساس باشد، خاطر نشان کرد: ریاست مجلس نهم باید مجلس را از فضای در گیری و چالش و احساس تقابل با دولت بیرون بیاورد. وی ادامه داد: ریاست مجلس آینده باید از خودرأیی در اداره امور مجلس ‌پرهیز کند، که متأسفانه این آفت متوجه مجلس‌ هشتم بود و امیدواریم ریاست مجلس نهم به اجرای آئین نامه که مسئولیت سنگینی را متوجه هیأت رئیسه می‌کند، توجه داشته باشد. وی تأکید کرد: ریاست مجلس باید نسبت به هزینه شدن بیت‌المال حساس باشد. نماینده تهران با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه مجلس طرح دوفوریتی ، طرحی است که اگر تبدیل به قانون نشود موجب ضرر شایان توجهی به کشور می‌شود، افزود: سؤال ما اینجاست که اگر اصلاح 197 و 198 آئین‌نامه درخصوص طرح سؤال از رئیس‌جمهور به صورت عادی بررسی می‌شد، آیا ضرری به کشور می‌رسید.

ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد, توسط محمد

 

پدرسالاري مدعيان

 

 

سعيد يوسفي‌پور

هر چند رئيس مجلس هشتم به پديده‌اي به نام پدرسالاري و اينكه برخي نمايندگان خود را از ساير همكارانشان نماينده‌تر مي‌دانند اعتقاد ندارد و به كلي آن را كتمان مي‌كند (به مصاحبه هفته گذشته ايشان با خبرگزاري ايسنا مراجعه نماييد.) اما رصد و بررسي دقيق كنش‌ها و واكنش‌هاي موجود در مجلس هشتم و رفتار بعضي از نمايندگان آن به خوبي نشان مي‌دهد متأسفانه قوه مقننه در چند سال گذشته به اين آفت دچار بوده است.
اين ادعا البته مستند به اظهارات چندين تن از نمايندگان مردم در مجلس نيز مي‌باشد چرا كه آنان هم كه اين پديده نامبارك را از نزديك لمس كرده‌اند معتقدند تعداد اندكي از نمايندگان مجلس به واسطه برخي ارتباطات، سوابق و سمت‌هاي تشكيلاتي‌شان خود را از همه نماينده‌تر دانسته و دائماً طي چند سال اخير در تلاش بوده‌اند فضاي عمومي مجلس را به سمت خواسته‌ها و اهداف خود و گروه و تشكيلاتشان منحرف نمايند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-ابوموسی, توسط محمد

 

چرا احمدی نژاد به ابوموسی رفت اما محمدرضا شاه به بحرین نرفت؟ تلاش ناکام پزشکپور درباره بحرین

ترک همدانی، مصطفی - شاهنشاه اضافه فرمودند: 'گرفتن و حفظ کردن سرزمینی که مردم آن با شما ضدیت داشته باشند چه فایده‌ای خواهد داشت. قبل از هر چیز این عمل اشغال محسوب می‌شود. در هر اشغالی شما باید مراقب سلامت و امنیت نیروهای اشغال‌گر خود باشید و در تمام اوقات سربازان شما باید در خیابان‌ها پاس بدهند و پیوسته در معرض خطر گلوله ـ نارنجک و این قبیل مخاطرات باشند.
'سیاست و فلسفه ما این است که با اشغال و گرفتن سرزمین‌های دیگر از طریق زور مخالف باشیم... '

نمایش اسلاید
 
 

مصطفی ترک همدانی وکیل پایه یک دادگستری mostafa torke hamedani attorney at law چرا احمدی نژاد به ابوموسی رفت اما محمدرضا شاه به بحرین نرفت؟ تلاش ناکام پزشکپور درباره بحرین

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-ابوموسی, توسط محمد

 
روزنامه جوان سفارشي براي گفت‌وگو با امين‌زاده نداده است
 
روزنامه جوان سفارشي براي گفت‌وگو با امين‌زاده نداده است
 
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۱


روزنامه جوان براي انجام گفت‌وگو با خانم الهام امين‌زاده، نماينده مجلس هيچگونه سفارشي به خبرنگاران خود نداده است.
در حالي كه خانم امين‌زاده پس از انتشار گفت وگويي از وي در روزنامه دولت اظهار مي‌دارد كه خبرنگار مربوطه اين مصاحبه را براي انتشار در روزنامه جوان با وي انجام داده بوده است، روزنامه جوان تأكيد مي‌كند كه هيچگونه سفارشي به خبرنگاران ثابت و يا حق‌التحرير خود براي انجام اين گفت‌وگو نداده است و اگر آنچه خانم امين‌زاده مي‌گويد، صحت داشته باشد، همكاران رسانه‌اي را به صداقت و دقت در انجام وظايف خطير رسانه‌اي توصيه مي‌كنيم.
از خانم امين‌زاده، گفت‌وگويي در روزنامه دولت در تاريخ ۶ ارديبهشت ۹۱ به چاپ رسيده است كه ظاهراً نوع انتخاب تيتر مغاير با اعتقادات و اظهارات وي بوده و منجر به واكنش اين نماينده مجلس شده و وي از اينكه خبرنگار مربوطه، اظهاراتي متفاوت براي محل چاپ مطلب داشته، شاكي است.                         کدخبر465506

ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد, توسط محمد

توضیح روزنامه ایران در مورد مصاحبه با خانم امین‌زاده و بد اخلاقی مدعیان

تهران - پس از انتشار توضیح خانم الهام امین‌زاده در خصوص مصاحبه خود با روزنامه ایران، گروه سیاسی این روزنامه یاداشتی به شبكه ایران ارسال كرد.

1391/02/06 - 11:52

به گزارش ایرنا متن این یاداشت به شرح ذیل است :

روزنامه ایران به عنوان یك رسانه جمعی و موثر در فضای افكار عمومی وظیفه و رسالت خود می داند در آستانه دور دوم انتخابات مجلس، عملكرد مجلس هشتم را مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف آن را برای مخاطبین خود روشن نماید تا در انتخاب نمایندگان مجلس نهم این نكات را مدنظر قرار دهند. از همین رو طی هفته گذشته به سراغ خانم الهام امین زاده رفتیم تا با وی كه نامزد راه یافته به دور دوم اتنخابات مجلس نهم است و سابقه نمایندگی در مجلس هفتم را نیز داشته در خصوص عملكرد مجلس هشتم به گفتگو بنشینیم. اما از ساعات اولیه انتشار این مصاحبه در روز سه‌شنبه مورخ 5/2/91 ایشان به واسطه فشارهای وارده از سوی مسئولین ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان با خبرنگار مصاحبه‌كننده و دبیر سیاسی روزنامه ایران در تماس بود و از فشارهای وارده و تهدید وی به حذف از لیست جبهه متحد به واسطه اولا مصاحبه با رسانه رسمی دولت یعنی روزنامه ایران و ثانیا انتقاد از مجلس هشتم و تشبیه آن به مجلس ششم، سخن می‌گفت.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود , توسط محمد

انتخابات نزديك است و همه اخلاق مدار مي‌شوند


خبر ديگر اين كه حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله حمله ناجوانمردانه به خدمات دولت را محكوم كرد! وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا برخي سياسيون در كشور به دولت حمله مي‌كنند، گفت: «حمله ناجوانمردانه به دولت، مجلس، قوه‌قضائيه و ساير دستگاه‌ها محكوم است. اما اگر كسي از منظر قانوني مطالبه‌اي از دستگاه‌ها داشته باشد و هوچي‌گري و بي‌انصافي نكند هيچ عيبي ندارد. البته اينكه برخي تنها براي رأي آوردن نقد انجام مي‌دهند بد است!» البته روزنامه ، رويكرد جديد جناب فدايي را با توجه به نتايج دور اول انتخابات در تهران كه تنها افراد اخلاق‌مدار و منصف موفق به ورود به مجلس شدند را كاملاً درك مي‌كند اما جاي اين سؤال وجود دارد كه آيا تمام اظهارات ايشان و برخي دوستان نزديكشان در جمعيت ايثارگران و رهپويان در خصوص جريان موهوم انحرافي، در چارچوب مطالبه قانوني از دستگاه‌ها بوده است؟! آيا ارائه ليستي از مشخصات و مختصات جريان موهوم انحرافي كه تماماً براساس استدلال‌ها و دلايل دروغ بود، هوچي‌گري محسوب نمي‌شود؟ آيا ادعاي هزينه‌هاي ميلياردي براي كانديداهاي خيالي جرياني موهوم، بي‌انصافي نيست؟ آماده انتشار پاسخ‌هاي آقاي فدايي هستيم.

مگر مجلس كودكستان است كه كسي بر آن نظارت كند!
خبر اول اين كه علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرگزاري ايسنا تأكيد كرد: هيچ كس نمي‌تواند بر مجلس نظارت كند! وي در اين خصوص گفت: «همان نظارتي كه بر كودكستان، دبستان و دبيرستان هست، نمي‌شود بر مجلس داشت. كودكستان به نحوي است كه بايد نظارت بيشتري داشت، در دبستان اين نظارت كمتر مي‌شود و در دبيرستان بايد خيلي كمتر شود. مجلس كه يك نهاد بزرگ تصميم‌گير و در رأس امور است به اين شكل نظارت‌پذير نيست و كسي نمي‌تواند بر مجلس نظارت كند چرا كه نمايندگان امناي ملت بوده و خبرگاني هستند كه از شهرها مي‌آيند، بالاتر از اين نيست كه نظارت شود و هيچ جاي ديگري نمي‌تواند بر مجلس نظارت كند. البته مجلس نظارت بر قواي ديگر دارد، ولي ديگران نمي‌توانند بر مجلس نظارت كنند!» رئيس مجلس هشتم در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، شديداً وجود پديده پدرسالاري در بهارستان را نفي كرده و درخصوص احتمال رياست خود بر مجلس نهم مي‌گويد: «خيلي حساسيتي به اين موضوع ندارم.» او درخصوص استيضاح وزير كار نيز ضمن انتقاد تلويحي از روند استيضاح با ذكر ماوقع اين طور وانمود مي‌كند كه مرتضوي به قول خود به نمايندگان عمل نكرده است. لاريجاني همچنين درخصوص انتقاداتي مبني بر حواشي سياسي زيادي كه دامنگير مجلس هشتم شد، مي‌گويد: «اين كه ما تصور كنيم اگر مجلس كم سر و صدا باشد خوب است، درست نيست. مجلس دبستان نيست كه همه روپوش بپوشند و در آن بنشينند و يك جور حرف بزنند... من اصولاً خيلي موافق يك مجلس خاموش نيستم.»

قابل توجه اقای لاریجانی...اگر برمجلس نظارتی نباشد بهترین مکان برای ترویج فساد است.

رعايت اخلاق به شيوه مخالفان دولت!

 

چون دولت تا حالا از هيچ سايت و روزنامه‌اي شكايت نكرده و كسي هم اين سايت‌ها رو فيلتر نمي‌كنه!، و چون دولت اصلاً تو اين دو سال هيچ محلي به اين افراد نذاشته و كار خودشوميكنه، «جمعيت اخلاقمداران فحاش» طي بيانيه‌اي اعلام كرد: تا اطلاع ثانوي (اعلام نتايج دور دوم انتخابات مجلس) از هرگونه حركت غيرمنصفانه و توهين‌آميز عليه دولت خودداري كنيد!. ضمناً به علت بي‌خاصيت شدن واژه جريان انحرافي و نداشتن هيچ سند و مدركي در مورد مطالب گفته شده در 2 سال اخير و حفظ آبروي ما، تا پيدا شدن واژه جديد جهت حمله به دولت سعي كنيد اخلاقي شويد!. از آنجايي كه تحمل اين امر براي دوستان بسيار سخت و طاقت فرسا مي باشد، پيشاپيش از همه عزيزاني كه در اين مدت دچار ناراحتي‌هاي روحي ناشي از عدم افشاگري و فحش دادن شده‌اند، صميمانه عذرخواهي مي‌كنيم!.
و خواهشاً موارد زير را در حمله به دولت بشدت رعايت كنيد:
1- رئيس‌جمهور در ظاهر دومين مقام اجرايي كشور و رئيس قوه مجريه است!. هيچ محدوديت قانوني جهت توهين به وي وجود ندارد!
2- در حوادث و اتفاقات به هيچ وجه دنبال مقصر اصلي! نباشيد. حتي اگر خودتان در مسائل ناچيزي! مانند فساد بزرگ مالی دست داريد، سريعاً انگشت اتهام را به سمت اطرافيان دولت نشانه بگيريد. طبق محاسبات دقيق مهندسان عمران، ديواري كوتاهتر از ديوار اطرافيان دولت وجود ندارد!.
3- تاكنون سابقه نداشته كه يك سايت يا روزنامه را به علت توهين به رئيس‌جمهور مورد بازخواست قرار دهند! و اين يك امتياز بزرگ براي ما مي‌باشد!.
4- از آنجايي كه مردم به اندازه ما شعور سياسي و... ندارند، از ارائه هرگونه سند و مدرك درخصوص مطالبي كه دراين 2 سال بيان نموده‌ايد، خودداري كنيد!.
5- در حال حاضر به علت نداشتن استراتژي خاصي جهت حمله به دولت و احمدي‌نژاد، از تاكتيك قديمي دوستي خاله خرسه استفاده كنيد!. يادتان باشد ما هم خدا را مي‌خواهيم و هم خرما را!

 

پاسخ دكتر غلامحسين الهام به تخريب‌ها و سوءبرداشت‌ها از يك مصاحبه

مجمع به علت رفتارهاي ناصواب با دولت كارايي خود را از دست داده است

 

گروه سياسي دکتر غلامحسین الهام عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان هفته گذشته در مصاحبه با سايت خبري رجانیوز به تحلیل جامعه شناختی و سیاسی انتخابات 12 اسفند به‌طور تفصیلی پرداخت. در پایان این گفت‌وگو، مصاحبه کننده در مورد منطق انتصاب یا ابقای برخی از افراد در دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام سؤال پرسید، که الهام نیز در پاسخ نظر خود را عنوان کرد. سؤال خبرنگار و پاسخ دکتر الهام به شرح زیر بود:
«در حکم اخیر مقام معظم رهبری در مورد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابقا یا انتصاب برخی از افراد را می‌بینیم. چگونه است که در مجمع به آنان اعتماد می‌شود، ولی در لیست جبهه پایداری نیستند؟ آیا به دلیل جایگاه‌های متفاوت است؟ نظر شما چیست؟
 

 



ادامه مطلب...

بنياد باران اشك

 

يه ضرب المثل معروفي هست كه مي‌گه: اگه به مرده رو بدي، از قبر مي آد بيرون و بهت مي گه: بي‌زحمت بيا جاي من تو قبر بمون!
حالا داستان اين مرد گفت‌و‌گوي تمدن‌هاي خودمونه كه تو انتخابات سال 88 كه يه سوء تفاهم! و كدورت سياسي! كوچيك پيش اومد، به خاطر اين‌كه به قانونش! بي‌احترامي شد! يه خورده بازيگوشي كرد و چند تا فحش داد و فرار كرد!
ولي وقتي مردم تو كوچه بن‌بست گيرش انداختن شروع كرد به التماس كردن كه: به خدا من هيچكاره بيدم، همش تقصير اين دو تا آدم تندرو بود! من معتدلم!
به من دموكرات مردمسالار محافظه كار رفيق فروش رحم كنيد!
محمد تمدن خواه هم وقتي ديد كه بعضي‌ها بعد از 9 دي به جاي «گوشمالي»، دارن «ماسمالي» مي كنن و قراره جريان انحراف رو به خاطر «عملكردهاي شنيده شده و احتماليش» محاكمه كنن! از غار زد بيرون و گفت: دوستان، همه چيز رو فراموش كنيد و اختلافات! و سوء تفاهم 88! رو بيخيال شيد ولي داغ دلي كه از محمود داريم رو بيخيال نشيد. ضمناً اينقد اسب فتنه رو اذيت نكنيد! كه يه دفعه خر ميشه و كار دستتون مي‌ده!
وي ضمن خوشحالي از مرگ يكي از هم حزبيهاش و نيز باباي يكي از هم حزبيهاش جهت تشكيل مجدد يك مجلس فاتحه و دور هم جمع شدن دوستانش گفت: به همين زودي تو مراسم ختمش جمع مي شيم و اعلام موضع مي‌كنيم!
مهمترين مواضع بنياد باران اشك (به علت شكستهاي متوالی هميشه در حال گريه و اشك‌ريزي) هم به شرح ذيل منتشر شده است:
1- ما قانون رو قبول داريم و قانون هم بايد ما رو قبول كنه. ضمناً قانون خوب قانونيه كه كاري به كار ما نداشته باشه! رعايت قانون براي مردمه نه براي ما!
2- همه در برابر قانون مساويند ولي ما مساويتريم!
3- قول بديد كاري به فتنه نداشته باشيد و بريد دنبال نخود سياه جريان انحرافي!
4- 22 خرداد براي آقازاده‌ها و از ما بهترون، روز عزاي عمومي باشه!

 

تخلفات دولت كجا به اثبات رسيده است
دست آخر اين كه روزنامه رسالت در سرمقاله‌اي به قلم محمدكاظم انبارلويي به نقد ادعاهايي مانند تخلفات دولت در اجراي هدفمندي يارانه‌ها پرداخت و نوشت: «سؤالي كه مطرح است، اينكه 17 تخلف دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها آيا در دادسراي ديوان محاسبات و هيأت مستشاري و هيأت تجديد‌نظر به اثبات و احراز رسيده است يا نه؟ اگر اين فرآيند طي شده، بايد توسط ديوان اعلام شود و اگر طي نشده چطور فرد يا افرادي از نمايندگان با قاطعيت مي‌گويند تخلف شده است.» نويسنده پس از تأكيد بر طي فرايند قانوني براي اعلام نظر مجلس در موارد اين‌چنيني مي‌نويسد: «دولت و مجلس براي ورود به اجراي فاز دوم هدفمندي نيازمند نظر قطعي ديوان محاسبات هستند تا ادعاهاي مطرح شده مبني بر تخلف دولت را محك زنند. اگر اين مسير طي نشود، هر كس از راه رسد، مي‌تواند ادعايي كند از جمله اينكه دولت هم مدعي شود مجلس در سر راه اجراي قانون هدفمندي كه خود تصويب كرده، اخلال مي‌كند!»

برخي يك ميليارد تومان براي ورود به مجلس هزينه كرده‌اند
با خبر شديم كه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته تأكيد كرد: برخی از نامزدها مبالغی حدود 500 میلیون تا یک میلیارد تومان برای کسب نمایندگی هزینه کرده‌اند که باید مجلس از تأيید اعتبارنامه چنین اشخاصی خودداری کند. حسين نجابت، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره برخی حمایت‌های مالی نابجا در جریان رقابت‌های انتخاباتی گفت: به نظر من این یک واقعیت تلخ است که ما در شهرهای کوچک، روستاها و حتی مراکز استان‌ها در هر دوره از انتخابات مجلس که جلو می‌رویم، نقش پول و پشتیبانی‌های مالی بیشتر می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به افرادی که به عنوان خیر به نمایندگان کمک‌های مالی سنگین کرده‌اند، لقب خیرین مجلس ساز دهیم، گفت: باید به دنبال انگیزه آنها از تأمین چنین مبالغ بالایی در رقابت‌های انتخاباتی باشیم.

گزارش از تفاوت بنیادین میان تفکرات رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

مرز‌بندی شفاف  احمدی نژاد با هاشمی

 

گروه سیاسی «باور ما این است که صحنه گردان اصلی، خود آقای هاشمی است. بالاخره ما می‌بینیم چه کسی در ستاد انتخاباتی چه کسی فعال است و اینها از کجا می‌روند جلسه می‌گذارند و ارتباطات‌شان را برقرار می‌کنند.»
اين جملات تنها بخشي از دیالوگ‌های يك شب تاريخي است، شبي كه
«محمود احمدي نژاد» آن را به يك حماسه ماندگار تبديل كرد. در اين شب سرنوشت ايران در يك مقطع حساس از تاريخ دچار تغيير شد. او در قسمتي ديگر از آن مناظره، دليل وارد شدن به اين سطح از درگيري را چنين عنوان كرد: «امروز می‌گویید از مسیر امام (ره) انحراف اتفاق افتاده و نگران شدید!؟ آقاي موسوي من به شما علاقه‌مندم ! ولی نمی‌توانم از اتهامات و توهین‌هایی که به یک ملت می‌شود، بگذرم!»
احمدی نژاد در ادامه و با مطرح كردن چند پرسش ساده و صريح، از بسياري ابهامات پرده برداشت، شنيده هايي كه سال‌ها در حد شايعه و گمانه زني ميان مردم كوچه و بازار شنيده مي‌شد: «پسران آقای هاشمی چه کار می‌کنند در کشور؟! من فهرستی دارم از زمین‌هایی که مدیران گرفتند. براتون بخونم! 40 هکتار! 50 هکتار! 80 هکتار! 400 هکتار ! کیا گرفتند؟! کسانی که الآن دارند از شما حمایت می‌کنند! بی قانونی اینهاست آقاي موسوي! استات اویل بی قانونیه! که طرف میاد، اینجا محاکمه می‌شه، محکوم می‌شه، از زندان فراری داده میشه و میره خارج! و تهش پسر آقای هاشمی است! بی قانونی در پسران برخی از این آقایانی است که امروز از شما حمایت می‌کنند.» پس از اين بود كه هاشمي رفسنجاني در 19 خرداد 88 نامه‌اي سرگشاده و بي سلام، خطاب به مقام معظم رهبري نوشت و در آن احمدي ن‍ژاد را با رئيس جمهور معزول - بني‌صدر- مقايسه كرد. در آن نامه هاشمي از امام خامنه‌اي (حفظه الله) خواست كه پيش از آنكه دير شود اقدامي صورت دهند. اما هوشمندي بي نظير رهبر معظم انقلاب، زمين تعريف شده توسط هاشمي در اظهار نظر «له يا عليه رئيس جمهور» آن هم پيش از انتخابات را،‌ بر هم زد تا آتشفشان‌هاي خشمي كه هاشمي در نامه خود از آنها ياد كرده بود از ظهر روز اعلام نتايج آرا، كشور را در دود و آتش فرو برند.

 



ادامه مطلب...

فتنه‌گري عليه اطرافيان رئيس جمهور

 

روزنامه کیهان که ید طولایی در تحریف و وارونه‌سازی حقایق دارد، در اقدامی برآمده از فقدان اخلاق رسانه‌ای در گردانندگان این روزنامه، ضمن تحریف اظهارات آقای جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، تلاش کرده است تا به زعم خود وجهه ایشان را تخریب کند. آقای جوانفکر در مصاحبه با روزنامه شرق که روز شنبه منتشر شد، در پاسخ به یکی از سؤالات چنین گفته است: «با انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، یک تغییر بنیادین در جهت‌گیری‌ها و در نتیجه عملکرد دستگاه اجرایی کشور را شاهد بودیم اما این تغییر به سایر حوزه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران تسری پیدا نکرد و این امر، بر دشواری و پیچیدگی‌های کار آقای احمدی‌نژاد افزود. یعنی ایشان باید برود در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار فردی بنشیند که چشم دیدن او را در قامت رئیس جمهور ندارد و از همه ابزارهای در اختیارش برای تخریب شخصیت وی چه در قبل از انتخابات 84 و چه در سال‌های پس از آن استفاده کرده است. افرادی در حوزه‌های مختلف قدرت حضور دارند که حتی قبل از انتخابات 84 او را برای منصرف کردن از نامزدی در انتخابات تهدید به مرگ کرده بودند. کسی را به جای او در شهرداری تهران قرار داده‌اند، که رقیب شکست خورده‌اش در انتخابات بوده است و همچنان از موضع مدعی و رقیب با او تعامل می‌کند و برای تخریب وجهه او و دولتش انواع ترفندها را به کار بسته است. در رأس قوه مقننه با کسی باید تعامل کند که با وجود برخورداری از حمایت اصولگرایان پر ادعا، در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، فقط به اندازه آراي باطله رأی آورده است و البته قرار داشتن دو برادر در رأس دو قوه مقننه و قضائیه نیز تجربه سخت و سنگینی برای او بوده است زیرا رئیس جمهور و همکارانش در سال 90 ناگزیر از تحمل آثار وضعی ناشی از چنین شرایطی بودند. دست‌های آلوده‌ای به کار افتاده‌اند تا برنامه‌های او را برای رسیدن به اهداف انقلاب مختل کنند. دستگاه تبلیغاتی پرحجم، فعال و مؤثری وجود دارد که با برخورداری از اتاق‌های فکر و به صورت برنامه‌ریزی شده، سرگرم دستکاری در اذهان عمومی علیه دولت او هستند و می‌كوشند حوزه اختیارات و اقتدار رئیس جمهور را برای به زانو در آوردن او، محدود کنند. هر فردی می‌تواند خود را در جایگاه آقای احمدی‌نژاد فرض کند تا درک نماید که او با چه صحنه پیچیده و دشواری در داخل رو‌به‌رو است.» همان طور که ملاحظه می‌شود، اظهارات آقای جوانفکر به هیچ وجه جنبه سؤالی ندارد و ایشان تلاش کرده است تا صحنه پیش روی رئیس جمهور را از نظر پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی که با آن مواجه است، تبیین و توصیف کند. روزنامه کیهان که به دلیل رویکردهای توهین‌آمیزش، مخاطبان سنتی خود را نیز از دست داده است، با تحریف اظهارات آقای جوانفکر به نقل از وی چنین نوشته است: «آیا آقای احمدی‌نژاد باید برود در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار فردی بنشیند که چشم دیدن او را در قامت رئیس جمهور ندارد و از همه ابزارهای در اختیارش برای تخریب شخصیت وی چه در قبل از انتخابات 84 و چه در سال‌های پس از آن استفاده کرده است؟» کیهان با سؤالی کردن سخنان آقای جوانفکر، به صورتی ناجوانمردانه تلاش کرده است تا به زعم خود چنین نتیجه بگیرد که این اظهارات هیچ پایه و مبنایی ندارد، در تناقض با انتخاب مردم است و از نظر جوانفکر باید قانون اساسی، تفکیک قوا و نهادها را تعطیل کرد و رقبای رئیس جمهور را از کار بیکار و بازنشسته کرد! این روزنامه در ادامه تحریفات خود، مطلب دیگری را به آقای جوانفکر نسبت داده که از اساس کذب است. به ادعای کیهان، جوانفکر در مصاحبه با روزنامه شرق نکته جالبی نیز در باره نقش مشایی گفته است: الآن با حضور مشایی در کابینه، دیدگاه فنی دولت تا حدود زیادی متزلزل شده و مدیران با بحث‌های عرفانی روی کار آمده‌اند که باعث مشکل برای دولت شده‌اند... این در حالی است که اظهارات فوق بخشی از سخنان آقای فیاض در مصاحبه با روزنامه شرق بوده و روزنامه کیهان در اقدامی ناشیانه، آن را به آقای جوانفکر نسبت داده است. از دیگر تحریفات روزنامه کیهان، نسبت دادن جرایم ضد امنیتی به آقای جوانفکر است که این نیز بخشی از تراوشات ذهن بیمار نویسنده مطلب کیهان می‌باشد. جریان پرونده‌ساز که روزنامه کیهان به مدیریت آقای شریعتمداری در رأس آن قرار دارد، همواره تلاش کرده است تا به زعم خود جریان فتنه را به آنچه که جریان انحرافی خوانده می‌شود، پیوند بزند. این تلاش فتنه‌گرانه عمدتاً با هدف القاي این مسئله انجام می‌شود که جریان فتنه نیز مانند جریان انحرافی چیزی بیش از یک توهم نیست.

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه-ابوموسی-رحیم مشایی, توسط محمد