دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی



15 مصداق خيالي براي اثبات جريانی موهوم

خبر ديگر اين كه حسين فدايي، نماينده مجلس هشتم و كانديداي مجلس نهم كه بسيار سعي دارد خود را كاشف فتنه و انحراف بداند و البته سايت جبهه متحد اصولگرايان نيز مدعي است كه جريان فتنه و انحراف را وي براي نخستين‌بار مطرح كرده است، در گفت‌و‌گويي با همين سايت به بررسي جريان موهوم انحرافي پرداخته و براي اثبات آن 15 مصداق بيان كرده است. اين عضو جبهه متحد در اين گفت‌و‌گو سعي كرده است با مصداق‌سازي براي جريان موهوم انحرافي امروز و كنار هم قرار دادن آن با جريانات انحرافي از ابتداي انقلاب تا به حال و خلط مباحث، وجود جريان موهوم انحرافي را به قول خود اثبات كند. وي در تبيين يكي از مصداق‌هاي بارز جريان موهوم انحرافي مي‌گويد: «مصداق دوازدهم! نفي مديريت انبیاء است. يك عنصر انحرافي در پانزدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي مي‌گويد: «حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مديريت جامع كند و...» اين سخنان در حالي است كه رئيس دفتر رئيس جمهور كه اين سخنان منتسب به وي است، گفته بود نگذاشتند حضرت نوح مديريت كند، نه اينكه ايشان نتوانست!
سايت جبهه متحد اصولگرايان كه سعي كرده طي 5 سؤال مصداق‌هاي جريان موهوم انحرافي را از فدايي بپرسد تا به مقصد خود دست يابد و در اين شرايط وجود اين جريان موهومي را اثبات كند! در يكي از سؤال‌ها با بيان اين‌كه در شرايط كنوني چه تعريفي از جريان انحرافي داريد، از قول وي مي‌نويسد: جريان انحرافي يك باند سياسي - اقتصادي است كه با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي درون نظام، در پي تثبيت و گسترش قدرت خود است! فدايي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چرا مقام معظم رهبري در اين سال‌ها به انحراف اشاره نكرده‌اند، گفته: مقام معظم رهبري در سالگرد رحلت حضرت امام، تذكراتي درباره مكتب امام و انحراف از مكتب امام بيان داشتند! البته اي كاش خبرنگار سايت كميته 6+7 از فدايي در‌خصوص شاخصه‌هاي اين انحراف در بيان رهبر معظم انقلاب و اينكه اين شاخصه‌ها با چه كساني تطبيق مي‌كند نيز سؤالاتي مي‌پرسيد يا از خطبه‌هاي معظم له در نماز جمعه تهران هم ذكري به ميان مي‌آورد.

ارسال در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:دلار -سکه-اخبار, توسط محمد

بعضي‌ها مي‌خواهند زرنگي كنند!
خبر اول اين كه مهدي كوچك‌زاده، از اعضاي جبهه پايداري طي سخناني در چهارمين نشست شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت از زرنگي برخي افراد در خصوص ناديده گرفتن انحراف هاشمي رفسنجاني گلايه كرد. كوچك‌زاده در اين خصوص گفت: «ما شاقول و معيار را نظر رهبري مي‌دانيم و در جبهه پايداري معيار انحراف در واقع انحراف از معيار ولي است. بنده زرنگي بعضي ها را نمي‌پذيرم كه بخواهند با بزرگ كردن انحراف مشايي، انحراف هاشمي را بپوشانند؛ هاشمي مي‌گويد: بحران نمي‌خوابد مگر اينكه ما به رأي مردم برگرديم. سؤال من اين است؛ مگر ما از رأي مردم گذشته‌ايم كه بخواهيم به آن برگرديم.» وي سپس با اشاره به فضاي موجود در مجلس در خصوص موضوع فساد بانكي مي‌گويد: «آقاي پورمحمدي 3ساعت در مجلس حرف زد كه بگويد اختلاس 3 هزار ميلياردی كار مشايي بود و روز بعدش در دانشگاه علم و صنعت گفت كه اين قضيه ربطي به مشايي و بقايي ندارد.»

ارسال در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:دلار-فیلم-سکه, توسط محمد

پایان مذاکره با هاشمی درباره ریاست دانشگاه آزاد؟

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از ارائه گزارش هيات 5 نفره مذاکره‌کننده با آیت‌الله هاشمی به این شورا خبر داد و گفت: امیدواریم تا هفته آینده ريیس جدید دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به جلسه سه شنبه شب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تدابیری را در این زمینه پیشنهاد کرد و به تصویب رسید که با همراهی‌هایی که ريیس و اعضای هيات امنای دانشگاه آزاد خواهند داشت به‌‌زودی شاهد اجرایی شدن مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهیم بود. خبرگزاری مهر درباره جلسه سه شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین گزارش داد که در این جلسه هیچ تبصره‌ای به اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نشده و قرار شده تا یک هفته آینده حکم فرهاد دانشجو امضا شود. همچنین در این جلسه مقرر شده که هیچ مذاکره دیگری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت نگیرد. یکی از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نيز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: اتفاقات خوبی در جلسه امشب شورای‌عالی افتاد.

ارسال در تاريخ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:خبر روز, توسط محمد



گروه سياسي نمايندگان مجلس هشتم ديروز آخرين جلسه علني خود پيش از انتخابات را در حالي تشكيل دادند كه اعلام آمادگي رئيس جمهور براي پاسخ به سؤال‌هاي آنها در صحن علني مجلس از سوي نمايندگان بي‌پاسخ ماند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ، هرچند همزمان با اعلام وصول طرح سؤال از رئيس جمهور، معاون پارلماني وي در مصاحبه‌اي از آمادگي دكتر احمدي‌نژاد از هفته آينده براي حضور در مجلس و پاسخ به نماينده‌ها خبر داد اما اين پيشنهاد براي نمايندگاني كه براي حضور در حوزه‌هاي انتخابيه و رسيدن به ماراتن انتخابات خود را آماده مي‌كنند چندان خوشايند نبود چرا كه آنها فكر مي كنند بهره خود را از 10 محور اعلام شده سؤال در روز سه‌شنبه برده‌اند و شايد پاسخ‌هاي رئيس جمهور پيش از انتخابات براي آنها در صحن‌علني چندان خوشايند نباشد.
عباسعلي نورا، نماينده مردم زابل و زاهك و از
امضا كنندگان طرح سؤال از رئيس جمهور در واكنش به اعلام آمادگي معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: اين‌كه آقاي ميرتاج‌الديني اعلام مي‌كند رئيس جمهور از هفته آينده آماده حضور در مجلس است يك حركت سياسي است! وي به مشغله‌هاي تبليغاتي نمايندگان در روزهاي آينده اشاره كرده و به خبرنگار گفت: نماينده‌ها الآن يك دستشان در حنا است و در فعاليت سياسي كار مي‌كنند. مگر نماينده‌اي داريم كه به حوزه انتخابيه نرود، همين امروز هم به زور تشكيل جلسه داديم.
نورا با اعتقاد بر اين‌كه اگر رئيس جمهور پيش از انتخابات در صحن مجلس حاضر شود، اين موضوع تنش‌زا خواهد شد، ادامه داد: چرا عجله دارند در مجلس حاضر شوند در حالي كه اگر رئيس جمهور الآن بيايد و اين بحث‌ها را مطرح كند تنش زا است.انتظـــار نداريم نكتـــه غير منتظره‌اي مطرح شود
نورالله حيدري دستنايي، نماينده اردل و فارسان و از سوال كنندگان از رئيس جمهور نيز درباره اعلام وصول طرح سؤال از رئيس جمهور پيش از انتخابات و دعوت از رئيس جمهور به پاسخگويي بعد از انتخابات گفت: در اين زمانبندي هيچ تعمدي نبوده بلكه كاملاً سهوي بود كه اعلام وصول اين طرح با پايان عمر مجلس و نزديكي به زمان انتخابات مقارن شد.
اين نماينده اصولگراي مجلس در گفت‌وگو با گفت: ايرادي ندارد كه رئيس جمهور در روزهاي آينده براي پاسخگويي به مجلس بيايند اما طبق آئين نامه الآن مجلس تعطيل است و امكان حضور قانوني ايشان در مجلس وجود ندارد.
وي افزود: معتقدم بايد به جاي اين حواشي به اصل سؤال پرداخته شود و ما هيچ حساسيتي نداريم كه قبل يا بعد از انتخابات مطرح شود بلكه اصل موضوع بايد منطقي و آرام بررسي شود و نكته
غير منتظره‌اي مطرح نشود.
چرا رئيس جمهور يك ماه پيش نگفت مي‌آيد؟!
در همين رابطه محمدمهدي پورفاطمي، نماينده دشتي و تنگستان بدون آن‌كه زمان اعلام وصول طرح را در نظر بگيرد و به اين نكته توجه داشته باشد كه زمانبندي در اين زمينه بر عهده نمايندگان و هيأت رئيسه است گفت: چرا رئيس جمهور حالا كه مجلس دارد تعطيل مي‌شود اعلام آمادگي مي‌كند و چرا يك ماه پيش اعلام نكرد كه حضور مي‌يابد؟!
اين عضو فراكسيون اقليت مجلس در عين حال گفت: البته در صورت درخواست رئيس جمهور، مجلس مي‌تواند با يك رأي استمزاجي جلسه برگزار كند اما مشكل اينجا است كه نمايندگان درگير انتخابات هستند و بعد از انتخابات زمان بهتري براي اين كار است.
طراحان از سؤال استفاده ابزاري مي‌كنند
محمد ضابطي، نماينده مردم نطنز در مجلس شوراي اسلامي هم كه از امضا كنندگان سؤال از رئيس جمهور بود گفت: امضايم را كمتر از 10 روز پيش پس گرفتم. وي به خبرنگار گفت: من از ابتدا جزو سؤال كنندگان بودم اما بعد جزو كساني كه امضاي خود را پس گرفتند شدم به اين لحاظ كه احساس كردم انگيزه اصلي تغيير پيدا كرد و شايد كساني كه بعداً دنبال طرح سؤال بودند به نوعي از آن استفاده ابزاري مي‌كردند. اين نماينده مجلس در عين حال اظهار داشت: بعيد مي‌دانم كه رئيس جمهور قبل از انتخابات حضور پيدا كنند و تقريباً مي‌شود گفت آقاي ميرتاج‌الديني از اصطلاح قشنگ و گنگي استفاده كردند و گفتند سؤال از رئيس جمهور جنبه سياسي دارد. وقتي كه با اين جمله به استقبال مي‌آئيم يعني مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه به تبع كار سياسي، پاسخ‌ها هم مي‌تواند سياسي باشد.
وي درباره زمان اعلام وصول طرح سؤال هم گفت: بالاخره بايد به حد نصاب و به ثباتي مي‌رسيدند تا بتوانند اعلام وصول كنند اما بررسي سؤال در صحن قبل از انتخابات هم گرچه به دليل تعطيلي نمايندگان امكان پذير نيست اما چون سؤال نمايندگان اكثراً جنبه كيفي دارد و تغييري را در زندگي مردم ايجاد نمي‌كند؛ سؤالات، توضيحات و شفاف‌سازي‌هايي جنبه كيفي دارد. عماد حسيني، نماينده مردم قروه هم در اين زمينه گفت: حضور رئيس جمهور قطعاً به بعد از انتخابات مي‌افتد و اين روالي غير طبيعي نيست.
عده‌اي با سؤال از رئيس جمهور مي‌خواهند بغض و كينه خود را خالي كنند
گفتني است بسياري از نمايندگان نيز اعلام وصول طرح سؤال از رئيس جمهور در مقطع فعلي را سياسي مي‌دانند. در اين زمينه نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه طرح سؤال از رئيس جمهور برخلاف منافع ملي كشور است گفت: عده‌اي با سؤال از رئيس جمهور مي‌خواهند بغض و كينه خود را خالي كنند. اصلاً برايشان مهم نيست رئيس جمهور چه بگويد، تنها مي‌خواهند حرف خود را به كرسي بنشانند. محمود احمدي بيغش، نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با ايرنا با بيان اين‌كه طرح سؤال از رئيس جمهور بازي سياسي است،گفت: سؤال از رئيس جمهور مخالف با منافع ملي است.
طرح سؤال از رئيس جمهور به مصلحت كشور نبود
در همين حال نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خدمات خوب دولت‌هاي احمدي‌نژاد گفت: طرح سؤال از رئيس جمهوري به مصلحت كشور نبود. محمد كرمي راد تأكيد كرد: مردم خدمات دولت را قبول دارند و نبايد عده‌اي سؤال از رئيس جمهور را در اين شرايط مطرح مي‌كردند و همچنين اين طرح نبايد در جلسه علني مجلس ارائه مي‌شد.

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:سئوال از رئیس جمهور-ترس ازرئیس جمهور -اشتباه کردیم-,,,,,,,,!!!!!!, توسط محمد





غلامحسين الهام عضو شوراي مركزي جبهه پايداري كه در مسجد امام صادق(ع) سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه «در هر انتخابات با چالش‌هايي مواجه بوده‌ايم» تصريح كرد: حقيقتاً در اين كشور آزادي وجود دارد. در هر كشوري در چارچوب قوانين، محدوديت‌هايي وجود دارد. از اين آزادي بايد مسئولانه استفاده كرد و استفاده مسئولانه امروز اين است كه در انتخابات شركت كنيم.
وي افزود: انتخابات سرنوشت اسلام را تعيين مي‌كند و من احساس مي‌كنم كه انتخابات پيش‌ رو از هر انتخابات ديگري حساس‌تر است. اين انتخابات به اين خاطر خطير است كه اولين آزمون بعد از فتنه سال 88 است. پس از تلاش‌هايي كه دشمن انجام داد كه چهره‌هاي شاخص را مقابل انقلاب قرار دهد، اما مردم اين موج را كنار زدند.
الهام گفت: مجلس آينده با دولتي قرار است كار كند كه تبلور آرمان‌هاي مردم بوده و هست. اين دولت احياگر گفتمان عدالت و انقلاب بود و مردم با اين تصور به سمت آن آمدند و فتنه 88 را خاموش كردند. اين دولت پرچمدار گفتماني است كه در سال 84 احيا شد، لذا اين نقطه اميد بايد حفاظت شود.
وي تصريح كرد: بايد به سمت مجلسي حركت كنيم كه با اين گفتمان كه توسط اين دولت احيا شد، مطابقت كند. عدالت‌محوري، مبارزه با اشرافيت و فساد، رفع تبعيض‌ها، سفرهاي استاني و پركاري، ضعف‌هاي اين دولت نيست، برخي اين مسائل را ضعف دولت عنوان مي‌كنند چراكه مي‌خواهند انتقام سال 84 را بگيرند. استكبارستيزي از نقاط قوت دولت است. حال مجلس آينده با ‌چنين دولتي چه نسبتي بايد داشته باشد. كساني بايد در مجلس باشند كه گفتمان دولت را تبيين كنند.
وي افزود: انرژي دولت فوق‌العاده بود و مي‌خواست پرشتاب جلو برود، اما مجلس به‌طور مرتب جلوي آن را سد كرد. دعواها بالا گرفت و اگر تعامل مجلس و دولت، تعاملي مبتني بر ارزش‌ها بود، معارضه نمي‌كردند.
مشاور حقوقي رئيس‌جمهور افزود: اما در مجلس هفتم به جاي مماشات با دولتي كه با آن همه ظرفيت روي كار آمده بود،‌ با هم كل انداختيم. بايد از اين دولت حمايت مي‌شد، نه مچ‌گيري. تعداد سؤالاتي كه از اين دولت شد بي‌سابقه بود. آقاي لنكراني مرتب در كميسيون‌ها به سؤال كشيده مي‌شد. من نيز كه وزير دادگستري بودم سه بار براي سؤال به مجلس دعوت شدم. الهام با بيان اين‌كه «سؤال از رئيس‌جمهور در نظام رياستي مطرح نيست» گفت: اما در اين مجلس دائماً به دنبال سؤال از رئيس‌جمهور بودند. اكنون نيز آن را متهم مي‌كنند و همه ارزش‌ها را زير سؤال مي‌برند. بايد يك نسبت معقول، قانون‌مند و نظارتي بر اساس گفتمان امام(ره) و رهبري ميان مجلس آينده و دولت وجود داشته باشد. اگر مجلس آينده مخالف دولت باشد چالش‌هاي سختي پيش‌رو خواهيم داشت.

ارسال در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:مجلس -انتخابات-خبر-اخبار مهم, توسط محمد

به خود آييم 

 

علي‌اكبر جوانفكر
بزرگ كردن مسائل كوچك و القاي بي‌مبناي وجود بحران در كشور از جمله روشهاي دشمنان براي مأيوس كردن ملت از انتخابات مجلس است. در كشوري كه كاملاً آرام و امن است و دستگاه‌ها و مردم در حال كار و تلاش هستند بحراني وجود ندارد اما دشمنان و غافلان مدام از آن حرف مي‌زنند. مطالب فوق را رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه روز گذشته بيان فرمودند.
اين براي نخستين‌بار نيست كه برخي افراد با هوچي گري و به راه انداختن هياهوهاي كاذب درصدد القاي بحران، ناامني و بي‌ثباتي در كشور هستند. پرواضح است كه عده‌اي از اين راه نان مي‌خورند، به خود موجوديت مي‌بخشند و موجوديت ديگران را زير سؤال مي‌برند.
افراد يا جريان‌هايي امروز در صحنه سياسي و تبليغاتي كشور حضور دارند كه در طول ساليان گذشته و بويژه در دوراني كه حوزه‌هاي مهمي از تصميم‌گيري و تصميم‌سازي را در اختيار داشتند، كارنامه عملكردي ضعيف و غيرقابل قبولي را از خود ارائه كردند و مردم نيز به همين سبب از آنها رو برگرفته‌اند. آنها در حوزه‌هاي مختلف و بويژه در سياست و اقتصاد پيوسته سرگرم تنش آفريني و ايجاد التهابات كاذب و بي‌اساس براي مردم هستند. ادامه از همين صفحه ـ گاهي افراد يا جريان‌هايي با هدف تخريب كساني كه آنها را رقيب سياسي خويش مي‌پندارند، با طرح اتهامات بي‌اساس، مي‌كوشند شرايط سياسي كشور را براي مردم بحراني جلوه دهند و از اين رهگذر مردم را نسبت به ديگران دچار سوء‌ظن و ترديد كنند. در واقع اين افراد و جريان‌ها، اعتماد و حسن ظن مردم را نشانه رفته‌اند و مي‌كوشند با شبهه‌افكني و طرح اتهامات، حسن اعتماد مردم را به بي‌اعتمادي و بدگماني تبديل كنند زيرا تصور مي‌كنند كه از اين رهگذر مي‌توانند نگاه‌ها را به سوي خود معطوف سازند.
طرح اتهام بي‌اساس «جريان انحرافي» به جمعي از خدمتگزاران و ياران صديق رئيس جمهور نيز با همين هدف صورت گرفته است. طراحان اين سناريو به خوبي مي‌دانند كه مردم به رئيس جمهور و همكاران صديق او اعتماد دارند و از آنها پشتيباني مي‌كنند و اين امر خوشايند كساني كه خود را صاحب اختيار كشور قلمداد مي‌كنند و مي‌خواهند بر همه امور مردم سيطره داشته باشند، نيست.
در حوزه اقتصاد نيز چنين است. عده‌اي ثبات و آرامش در حوزه‌هاي اقتصادي را برنمي‌تابند زيرا آنها منافع خود را در ايجاد بي‌ثباتي و ناامني‌هاي اقتصادي تأمين مي‌كنند. كساني وجود دارند كه پيوسته با تحليل‌هاي مستمر اقتصادي، آمارهاي نگران‌كننده و صد البته بي‌اساس را به مردم ارائه مي‌دهند و نرخ تورم‌هاي لجام گسيخته را براي كشور پيش‌بيني و به ذهن و دل مردم القا مي‌كنند. آنها از اين طريق به دنبال ايجاد شرايطي هستند تا منافع بادآورده‌اي را نصيب خود كنند.
دست‌هاي پيدا و پنهاني كه طي هفته‌هاي اخير در افزايش بي‌منطق قيمت طلا و ارز فعال بود، در زمره همين دست‌هاي خيانتكار محسوب مي‌شود. آنها با ايجاد التهابات بي‌اساس در جامعه كوشيدند شرايط كشور را بحراني جلوه دهند و مردم را به رفتارهايي متناسب با خواسته‌هاي خود ترغيب كنند؛ رفتارهايي كه نتيجه آن سرازير شدن سودهاي سرشار ناشي از القاي شرايط بحراني به جيب عده‌اي خاص است.
سخنان رهبر معظم انقلاب ناظر بر اين واقعيت روشن است كه ايران از لحاظ سياسي، اجتماعي و اقتصادي كاملاً با ثبات و آرام است و در مسير پيشرفت‌هاي بزرگ حركت مي‌كند. اميد است كساني كه از سرغفلت همچنان بر طبل‌هاي تو خالي بحران مي‌كوبند، به خود آيند و به جبران اشتباهاتي بپردازند كه خود آنها قبل از ديگران آسيب ديده اصلي آن خواهند بود. 

ارسال در تاريخ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:جوانفکر-جوانی, توسط محمد

تا دیروز زمانی که دولت اعلام کرد که تصمیم به هدفمند کردن یارانه ها دارد مجلس بلا فاصله اعلام کرد دولت باید لایحه به مجلس بیاورد دولت اعلام نمود قوانین اجرایئ این طرح موجود است ولی مجلس نپذیرفت دولت به مجلس لایحه داد واقایان نمایندگان بامخالفت های زیاد با بالاوپائین کردنها بالاخره این طرح راتصویب کردند ومجلسیان این مصوبه را یکی از افتخارات مجلس هشتم دانستند ودولتی که خود داوطلب اجرای این طرح بود را مثلا ملزم به اجرای قانون فوق کردند......واما حالا همان قانون وسیله ای برای مخالفت کردن عده ای از نمایندگان که خدا میداند پشت پرده چه زدوبندهای سیاسی انجام گرفته............وهمیشه مردم قربانی این سیاست بازیهابوده اند. خدایا ملت ایران را عاقبت بخیر گردان .لعنت خداونفرین ملت بر جریان موهوم انحرافی که افسانه ای بیش نیست باد.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:قانون-هدفمند کردن یارانه ها - اصلاح طلب -اصول گرا-,,,,,,,,,,جوک-طنز, توسط محمد

 

  ازقدیم میگن هرچی محل سگ نزاری واق وا قش بیشتر میشه!!!! 

    البته این یه مثل ایرانیه

ولی درکل واقعیتیه از اونجائی که دولت سرش به خدمت رسانی به مردم گرم است وگوشش از این حرفا پراست

عده ای به مانند مثل فوق همچنان مشغولند!

 

 

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد

 

 

طرح سيب دو نيم شده كليد خورد

 

گروه سياسي هرچند تا چندي پيش عده‌اي به مصلحت نمي‌دانستند يا تا آن مقطع در برنامه نداشتند كه شخص رئيس جمهور را رهبر جريان موهوم انحرافي معرفي كنند و مي‌كوشيدند تا در تقابل با دولتي كه از سوي رهبر انقلاب به دفاع از آن توصيه مي‌شدند قرار نگيرند اما فضاي سياسي نزديك به انتخابات، مدعيان وجود جريان موهوم انحرافي در دولت را به فاز جديدي كشانده و آنها با عبور از تفكيك ميان جريان موهوم انحرافي و محمود احمدي‌نژاد، اينك اين دو را آنچنان تنيده با هم القا مي‌كنند كه ديگر ابايي ندارند به زعم خود انحرافي‌ها را محارب خوانده و تهديد كنند كه با پايان دولت ديگر اثري از آنها باقي نمي‌ماند.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:اخبار اخبار, توسط محمد

 

انگار اين كميته وحدت محافظه كارا بدجوري كفگيرش به ته ديگ خورده و احتمالاً تا چند روز ديگه به جون خود ديگ بيفتن و كفشو سوراخ كنن! الآن چند ماهه دور هم نشستن و كسي هم جرأت نداره بهشون از گل نازكتر بگه، اما بازهم وحدت نمي‌كنن! شيپورچي هم به اينها توصيه مي‌كنه: يالا زودتر يا وحدت كنين يا ساكت شيد!
جديداً جبهه‌هاي مختلف محافظه‌كارا رفتن تو ياسوج كه وحدت پيدا كنن اما به وحشت افتادن و احتمالاً تصميم گرفتن از اين به بعد اسم كميته رو بذارن: كميته وحشت! وقتي هم مردم بهشون اعتراض مي‌كنن به جاي جواب دادن مي‌گن: لطفا به احترام مدعيان اصولگرايي سكوت كنيد! البته نمي‌دونم اينا به كي مي‌گن سكوت كنيد، چون حدود40-30 تا سايت و روزنامه و... كه موجوده همه متعلق به همين محافظه كاراس كه خيلي هم سروصدا مي‌كنن! ضمناً هر چه نگاه مي‌كنيم تو اين مملكت كسي به‌اندازه اينا سخنراني و جلسه و تريبون و... نداره و نمي‌دونم به كي مي‌گن ساكت شيد!
شيپورچي از منابع آگاه شنيد كه اين بنده خداها دچار بيماري «خودانشعابي» هستن و احتمالاً از هفته بعد شروع كنن به انشعاب زدن! ضمناً قراره مسئوليت هرگونه انشعاب و اختلاف و خوددرگيري و... رو هم بندازن گردن جريان انحرافي مظلوم! مثلاً سايت چخان نيوز بنويسه: جريان انحرافي قصد دارد كميته 7 را از كميته 8 جدا كنه! تصور كنيد اگه اين اتفاق بيفته، 2 تا كميته جديد تشكيل مي‌شه: كميته0+7 و كميته0+8! البته باز هم فراموش نشه كه8+71. من تضمين مي‌كنم اگه اينا رو به كره مريخ هم بفرستن، بازهم با هم وحدت نمي‌كنن و تقصير رو ميندازن گردن جريان انحرافي منظومه شمسي! ضمناً جديدترين انشعاب‌هاي جبهه متحد هم مشخص شد: جبهه متحيرين، جبهه متنفرين، جبهه متغيرين، جبهه متمكنين (متمولين)، جبهه خالي و...
ضمناً نمي‌دونم اگه اينا خداي ناكرده تو انتخابات رأي نيارن، بازهم به احترام اصولگرايي سكوت مي‌كنن يا اينكه...

 

ارسال در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:جوک-طنز-خبر, توسط محمد

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

سکوت در برابر زد و بندهای انتخاباتی معنا ندارد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: وقتی ایام انتخابات نزدیک می‌شود، با باندهای مختلف تماس می‌گیرند و زد و بند می‌کنند که چه کسی نماینده شود، اینها را ما می‌دانیم، حالا هیچ ‌چیزی نگوییم تا وحدت حاصل شود، آیا انقلاب ما برای این به وجود آمد؟

 به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش پژوهشی ـ فرهنگی استان خوزستان که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، خدمت‌ در نظام اسلامی را بالاترین افتخار دانست و اظهار کرد: خدمت‌ کردن افتخار و آرزوی مسلمان واقعی به ویژه شیعیان امیرالمومنین (ع) است.
وی افزود: خدماتی که در یک جامعه و در سایه نظام اسلامی با برنامه، هدف و رهبری مشخص باشد، بازده بیشتر و بهتری خواهد داشت.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: هرچه نیروها متراکم‌تر و بر اساس یک محور متحد باشند، توفیقات زیادی شامل آنها می‌شود و نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر وحدت مردم ایران، حول رهبری حضرت امام (ره) نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، تصریح کرد: بعد از 30 سال حرکت‌هایی در کشورهای منطقه شکل گرفته که بزرگ‌ترین مشکل آنها نداشتن رهبری مقبول است.
وی بیان کرد: در افغانستان، حرکت جهادی شکل گرفت که بیش از 90 درصد رویکرد اسلامی داشت، اما چون رهبری واحد نداشتند، دشمن در خانه آنها لانه کرد.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: حرکت‌های شمال آفریقا و بخشی از خاورمیانه همین مشکل را دارند و هرجا رهبری دینی باشد که مردم علاقه‌مند او باشند، وحدت حاصل می‌شود و نمونه آن تونس است که نسبت به سایر کشورهای انقلابی موفق‌تر است.
وی با بیان اینکه ایده و رهبری واحد برای اجرای احکام اسلامی ایجاب می‌کند که سعی کنیم وحدت، و هماهنگی را حفظ کنیم، گفت: برخی مسائل ایجاب می‌کرد که حضرت امام (ره) تنوع سلیقه‌ها را بپذیرند، بنابر این بر وحدت و همدلی تاکید داشتند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه منافع فردی، گروهی و خانوادگی و عدم اخلاص در بعضی‌ افراد سبب می‌شود وحدت در جامعه ایجاد نشود، افزود: ایده‌آل آن است که همه یک راه و یک هدف داشته باشند؛ البته اینکه همه باید یک جور فکر کنند، هرگز شدنی نیست چون انسان‌ها با هم تفاوت دارند.
وی با بیان اینکه هر چه جامعه از سطح معلومات و آگاهی بالاتری برخوردار باشد، امکان وحدت بیشتر می‌شود، ادامه داد: باید منافع جامعه و اسلام را بر منافع شخصی مقدم بداریم و شناخت، آگاهی و بصیرت مردم را بالا ببریم و با کنترل هوای نفسانی به فکر منافع اسلام باشیم.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: همیشه در بین مردم کسانی هستند که شناختشان عمیق نیست و برای منافع خود و خانواده و اطرافیان بیش از دیگران ارزش قائل هستند و در حالی که دم از قانون و حمایت از مستضعفین می‌زنند، اما وقتی منافع خودشان به میان می‌آید این حرف‌ها رنگ می‌بازد.
وی اضافه کرد: زمانی در جامعه مشکل پیدا می‌شود که کسانی با رموز روانشناختی و تبلیغات، بر باطل، لباس حق می‌پوشانند و اهداف پلید را با لباس اسلامی دنبال می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که اختلاف بین همرزمان و دوستان به وجود می‌آید و این مسائل کمابیش بوده و امروز نیز وجود دارد و دلیل آن این است که تجربه شیطان بیشتر شده است.

مصباح‌یزدی با اشاره به جنگ جمل و نقش همسر پیامبر (ص) و برخی اصحاب ایشان در این جنگ گفت: امروز با صحنه‌هایی مواجه هستیم که انسان را می‌فریبد، بنابراین باید ببینیم که چه کسی حق می‌گوید، اول حق را بشناسیم اگر حق را شناختیم می‌توانیم پیروان حق را بشناسیم و بدانیم از چه کسانی فاصله بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به شعار وحدت اکتفا کنیم و باید ببینیم حق کجاست، ‌تصریح کرد: تلاش کنیم به حرکت‌ها و شعارهای نمادین اکتفا نکرده و احتمال دهیم که در زیر این حرکت‌های پرزرق و برق اهداف دیگری نیز وجود دارد.
وی با بیان این که وحدت یک ارزش اسلامی است، گفت: در مسایل سیاسی تعارض ارزش‌ها همیشه وجود داشته و باید همیشه حق را رعایت کرد و از کسی حمایت کنیم که حجت شرعی داشته باشیم و بی‌خودی او را مطلق ندانیم و یا سوءظن بی‌مورد نداشته باشیم.
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: ‌در مورد اشخاص نباید تنها به ظواهر اکتفا کرد و اگر بدون تحقیق به کسی اعتماد کردید و مشکل اعتقادی و اخلاقی داشت، مسئول هستید.
وی تصریح کرد: کسی که رأی را به صندوق می‌اندازد در نمایندگی آن شخص شریک است.
مصباح‌یزدی بیان کرد: وحدت باید در راستای حق باشد، اگر در این خصوص نباشد با مارکسیست‌ها و جنایتکارها هم می‌شود وحدت داشت.
وی ادامه داد: وحدتی که بر اساس حق باشد، مطلوب ماست، اما وقتی آدم با کسانی تبانی کند و منافعی را تقسیم کند که موجب وحدت شود آیا این درست است؟ وقتی ایام انتخابات نزدیک می‌شود، با باندهای مختلف تماس می‌گیرند و زد و بند می‌کنند که چه کسی نماینده شود، اینها را ما می‌دانیم، حالا هیچ‌چیزی نگوییم تا وحدت حاصل شود؟ آیا انقلاب ما برای این به وجود آمد؟
رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: آیا صدها و هزارها شهید دادیم که عده‌ای قدرت را در دست بگیرند و منافع را بین خود تقسیم کنند و حقوق 90 درصد در جیب 10 درصد باشد و بروند در هر کشور خارجی زندگی کنند و کسی هم حق نداشته باشد، مطالبه کند؟انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 30467

 
 

 

ارسال در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:خبر-اخبارروز, توسط محمد

نصرتی لیست نامزدهای جریان انحرافی را فاش کرد
محمد نصرتی در وبلاگش ' جدی گفتم جرا میخندی ' نوشت :
برای اولین بار از این طریق لیست نامزدهای جریان انحرافی برای انتخابات مجلس منتشر می گردد. امید است رسانه‌های دلسوز و همیشه در صحنه، با انتشار این اسامی، مردم را نسبت به چهره واقعی این افراد، آگاه سازند.
فتنه گر خداجو
فتنه گر فریب‌کار
خواص فتنه‌دوست
ساکت کورچشم
واعظ کورچشم
دوپهلوی پرحرف
دوپهلوی کم حرف
مأیوس ناامیدکننده
سیاست‌مدار سیاست‌باز
کناربین حاشیه‌دوست
دلال قدرت
تاریک سیاه‌نگر
اقتصاددان پیشگوی هفتاددرصدآبادی
دوست دشمن‌شادکن
بازاری قحطی‌ساز
خودمحور خودپرست
دشمن‌ساز انبوه
افشاگر تهمت‌زن
حسود عیب‌جو
انحراف‌ساز منحرف

ارسال در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:افشاگری -جریان انحرافی, توسط محمد

 

اعتراض مسئولان و كارشناسان به اظهارات اسدالله عسگر اولادي

مردم را با توهمات خود نگران نكنيد

 

انبار ها پر از كالاست، مردم نگران نباشند

اين روزها رسانه‌هاي بيگانه همزمان با ذوق‌زدگي ناشي از اقدام اتحاديه اروپا در تحريم نفت ايران و تحولات بازار سكه و ارز، از سخنان سبك‌سرانه برخي تجار داخلي كه مصداق بارز خودزني است، دچار هيجان‌ غيرقابل توصيفي شده‌اند و لحظه‌ شماري مي‌كنند تا بروز قحطي در ايران را كه «اسدالله عسگراولادي» وعده وقوع آن را در 6 ماه آينده داده جشن بگيرند اين در حالي است كه رئيس مجمع عالي واردات كشور در گفت‌وگو با ، سخنان عسگر اولادي را ناشي از بي‌اطلاعي وي نسبت به تحولات و شرايط بازار داخل عنوان مي‌كند و مي‌گويد: در شرايطي كه انبارها و سردخانه‌ها مملو از اقلام اساسي است، توليد داخلي طبق روال گذشته در حال انجام است و واردات با استفاده از ارز 1112 توماني جريان طبيعي خود را طي مي‌كند، جاي تعجب دارد آقاي عسگر اولادي به استناد كدام اطلاعات چنين اظهارنظر عجيبي كرده‌اند.
وي با تأكيد بر اين‌كه استفاده واردكنندگان رسمي از نرخ مرجع بانك مركزي موجب شده آنها تحت‌ تأثير نوسانات قيمت ارز در بازار آزاد قرار نگيرند، اظهار مي‌كند: با اطمينان مي‌گويم نه در حال حاضر، نه شش ماه ديگر و نه بعد از آن، هيچ مشكلي در تأمين اقلام و كالاهاي اساسي وجود نخواهد داشت. وزير صنعت،‌ معدن و تجارت نيز ديروز اعلام كرد تمام ارز مورد نياز واردكنندگان با نرخ مرجع 1112 تومان از سوي بانك مركزي در حال تأمين است و هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد. بر همين اساس روند ثبت سفارش براي واردات اقلام مختلف همچون گذشته ادامه دارد و تغييراتي مبني بر كاهش ميزان ثبت سفارش‌ها به چشم نمي‌خورد علاوه بر اين نبايد فراموش كرد حدود 90 درصد كالاهاي اساسي و ضروري مورد نياز مردم از محل توليدات داخلي تأمين مي‌شود و وابستگي به واردات در اين زمينه بسيار اندك است.
نگراني از تأمين كالاهاي اساسي بي‌مورد است
وزير صنعت، معدن و تجارت نيز موجودي كالاهاي اساسي در كشور را بسيار مطلوب توصيف كرده و در مورد اظهارات اخير عسگراولادي به مي‌گويد: تجربه هشت سال جنگ تحميلي و سال‌هاي پس از آن بخوبي نشان مي‌دهد مردم كشور سخت‌ترين تحريم‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اند و بديهي است تحريم‌هاي تازه نيز نمي‌تواند مانعي در مقابل ملت ما باشد.
دكتر مهدي غضنفري ادامه مي‌دهد: هنوز بخشي از ذخيره‌سازي فاز اول هدفمندي در انبارها موجود است و جريان ثبت‌ سفارش و واردات كشور نيز طبق روال گذشته در حال انجام است.وي توضيح مي‌دهد: با توجه به اين‌كه تمام ارز مورد نياز واردكنندگان و توليدكنندگان با نرخ مرجع توسط بانك مركزي تأمين مي‌شود، ما حتي انتظار افزايش قيمت‌ها را هم نداريم چه رسد به اين‌كه نوسانات نرخ ارز بخواهد منجر به كمبود كالا در بازار داخلي شود.اسدالله عسگراولادي در گفت‌وگو با يك روزنامه اصلاح‌طلب كه طي دو هفته گذشته بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي بيگانه داشته، گفته بود: در صورت تداوم روند فعلي در اقتصاد ايران و سامان نيافتن نرخ ارز در شش ماه آينده با كمبود كالاهاي اساسي و مصرفي روبه‌رو خواهيم شد.
غضنفري تأكيد مي‌كند: نگراني نسبت به تأمين اقلام اساسي كالا بي‌مورد است و انتظار مي‌رود فعالان اقتصادي نيز با نگاهي مسئولانه به واقعيت‌هاي اقتصاد كشور و وفور اقلام و كالاها در بازار، از سر بي‌تدبيري به انتظارات تورمي دامن نزنند چرا كه حتي با وفور اقلام و كالاهاي اساسي، تحريك كردن انتظارات تورمي، بازار را به هم مي‌ريزد و كاملاً به زيان مردم و مصرف‌كنندگان تمام خواهد شد.
هيچ نگراني وجود ندارد
محمدحسين برخوردار، رئيس مجمع عالي واردات به مي‌گويد: هيچ كس از شرايط پيش آمده در بازار ارز خرسند نيست و عمده فعالان اقتصادي خواستار تثبيت و تك‌نرخي شدن ارز هستند اما اين‌كه منفعلانه با نوسانات بازار ارز برخورد كرده و با برخي اظهارنظرهاي غيرمسئولانه براي رسانه‌هاي بيگانه خوراك بسازيم، با هيچ منطقي قابل پذيرش نيست.
اين فعال بخش خصوصي با اشاره به اين‌كه هنوز بخش زيادي از ذخيره‌سازي فاز اول هدفمندي يارانه‌ها در انبارها موجود است، توضيح مي‌دهد: علاوه بر موجودي فاز اول هدفمندي، جريان طبيعي واردات با استفاده از ارز مرجع توسط واردكنندگان ادامه دارد و توليدكنندگان داخلي نيز با استفاده از همين ارز 1112 توماني، مواد اوليه و مورد نياز خود را وارد كرده و چرخ توليد را مي‌گردانند بنابراين مردم نبايد تحت تأثير چنين اظهارنظرهايي نسبت به تأمين مايحتاج‌شان نگران باشند.
بازار مصرف عادي است
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگاني داخلي هم در همين ارتباط مي‌گويد: شرايط تأمين كالا از مجاري مختلف هيچ تغييري نداشته و بر اين اساس با توجه به وفور كالا هيچ نگراني از بابت عرضه اقلام مورد نياز مردم وجود ندارد.محمدعلي ضيغمي در عين حال افزايش تقاضاي مردم براي خريد مايحتاج ماه‌هاي پاياني سال را نشانه نشاط بازار عنوان مي‌كند و توضيح مي‌دهد: معمولاً براي اصلاح فرهنگ خريد، به مردم توصيه مي‌شود خريد خود را در طول سال توزيع و به ماه‌هاي پاياني سال متمركز نكنند.
وي درباره برخي اخبار مبني بر حضور غير عادي مردم براي خريد در مراكز فروش مي‌گويد: ما همه ساله در ماه‌هاي پاياني شاهد افزايش تقاضاي مردم هستيم اما بايد مراقب باشيم؛ ممكن است برخي با شيطنت‌هايي بر آن باشند تا فضاي ذهني مردم و جامعه را به سمت و سوي برخي رفتارها سوق دهند.وي از رصد بازار توسط سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر كشور خبر داده و اظهار مي‌كند: شركت در جلسات هفتگي منظم شوراي كنترل استان‌ها و پيگيري وضعيت بازار از جمله مواردي است كه در سطح كشور در حال انجام است.ضيغمي تأكيد مي‌كند. هيچ‌گزارشي از شرايط غير عادي بازار اعم از تأمين يا توزيع كالا و يا حضور نگران‌كننده مردم در سطح بازار دريافت نكرده‌ايم.وي مي‌گويد: مردم به هر ميزان كالا كه نياز داشته باشند، وجود دارد.
انبارها پر از كالاست
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران نيز وضعيت ذخاير استراتژيك كشور را مناسب توصيف و تصريح مي‌كند: انبارها پر از كالاست و با كمبود كالا مواجه نخواهيم شد.عباس قبادي ادامه مي‌دهد: ما جز در يكي دو قلم كالا در مورد اقلام مختلف به واردات وابستگي نداريم.
وي در مورد وضعيت موجودي گندم هم مي‌گويد: ما هيچ وابستگي در زمينه گندم به واردات نداريم و در اين مورد هم جاي نگراني نيست.

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:قحطي, توسط محمد

 

محسن رضایی

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آشفتگی بازار ارز و طلا را ناشی از نادانی و عدم تخصص خواند و گفت: آنچه بیشتر ملت را آزار می دهد خودتحریمی ها و خودزنی های داخلی است.

 

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه آیا اراده برخی که تلاش دارند نابسامانی بازار ارز و طلا را صرفاً به تحریم های اقتصادی ایران نسبت دهند اراده ای درست است، گفت: تحریم های اقتصادی آمریکا یک واقعیت است اما آنچه بیشتر ملت ما را آزار می دهد خودتحریمی ها و خودزنی های داخلی است که باعث شده تحریم ها تشدید شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با همکاری و وحدت و مدیریت درست در اقتصاد می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم یا زیان های آن را به حداقل خود برسانیم، اما وقتی در مدیریت اقتصادی یا در مسایل سیاسی وحدت کامل در کشور به وجود نمی آید یک حرکت کوچک و ضعیف از سوی غرب می تواند اثرات بزرگی ایجاد کند، لذا توصیه ما این است که دولت و مجلس در مدیریت اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند و وحدت و همکاری ها را افزایش دهند، به این ترتیب است که حتماً می شود مسئله ارز و طلا را کنترل کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعمدی در برخی سیاست های داخلی برای آشفتگی در بازار ارز و طلا وجود دارد، گفت: فکر نمی کنم تعمدی در کار باشد، بیشتر از روی نادانی و عدم تخصص است. از کارشناسان و متخصصان اقتصاد باید بیشتر استفاده شود. در کشور ما اقتصاددانان بسیار برجسته و کارشناسان بسیار خوبی وجود دارند که برای مدیریت مباحث اقتصادی باید از همه ظرفیت های کارشناسی کشور استفاده کنیم.

رضایی افزود: مسایل ارز یا طلا موضوع خیلی پیچیده ای نیست که نشود در ایران حل کرد بلکه جزو مسایل پیش پا افتاده اقتصادی دنیا است و این مسایل به راحتی قابل کنترل و مدیریت است. مهم این است که کارشناسان و اقتصاددانان کشور به خوبی به کار گرفته شوند تا بتوان از این مسایل به خوبی عبور کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم های غرب علیه ایران عملیاتی می شوند، گفت: تحریم ها حتماً عملیاتی می شوند ولی راه های خنثی کردن این تحریم ها وجود دارد. حتماً غرب درصدد این است که تحریم ها را تشدید کند و دنبال این کار خواهد بود. ما هم باید تحریم ها را جدی بگیریم ولی این به معنای آن نیست که نمی شود این تحریم ها را خنثی کرد، بلکه باید با مدیریت درست و وحدت کلمه، تحریم های تحمیلی را مانند حادثه دفاع مقدس با پیروزی پشت سر بگذاریم.../ مهر

ارسال در تاريخ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:بدو بدو خبرهاي داغ !, توسط محمد

شهادت ثامن الائمه را به همه شیعیان جهان تسلیت میگویم

 

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد

رحلت پیامبر مهرومحبت و دوستی بر جهانیان تسلیت باد

ارسال در تاريخ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:رحلت پیامبر, توسط محمد

شهرداری تهران سال 89در بازار ارز وسکه چه میکرد ؟

ارسال در تاريخ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:شهرداری-اخلال در نظم اقتصادی, توسط محمد

 

در مرز بي‌تکرار تاريخ!

 

 

عبدالرضا سلطاني

به مرز تاريخ رسيده‌ايم! چه باور کنيم چه اين را خواب و خيال تفسير کنيم، اکنون در «حد بي‌تکراري» از تاريخ قرار گرفته ايم. دير زماني پيش، شيطان با دو ترفند، استوانه خيمه خود را از هلاکت رهانيد، از يک سو با منحرفان و شعار معروفشان «لا‌حکم الا‌لله» ظرفيت لشكر خدا را براي نبرد اصلي در صفين تضعيف کرد و از طرف ديگر در آستانه شکست، سند بي‌بصيرتي لشكر حق را براي هميشه بادبان نيزه‌هاي عبرت کرد. 1300 سال طول کشيد تا تاريخ دوباره به مرز قبلي بازگردد.
اما اين‌بار پارچه‌هاي سبز بر درفش حيله خودنمايي مي‌کردند تا شعار «يا حسين (عليه‌السلام) و الله‌اکبر» دل شب‌هاي بي‌بصيرتي را درنوردد. اما اين‌بار تاريخ تکرار نشد! پس از 8 ماه، امت امام مرز تاريخ را شکستند تا از فرداي حماسه 9 دي به مرز بي‌تکراري از تاريخ گام بگذاريم. امروز سپاهيان لشكر شيطان با پرچم‌هاي بي‌رنگ در حال تدارک جنگي ديگرند، جنگي که شيطان منحرفان را با شعار فاستقاموا در نهروان به استقبال لشكر حق فرستاده تا قواي آنها را براي رويارويي اصلي فرسايش دهد.
براي رد شدن از اين پيچ خطرناک و به نظر نهايي، بايد نور بصيرت را بر صف‌هاي در هم آميخته شده تاباند. بايد معيار حق را نورافکن مسير قرار داد و اولياي حق را از اولياي ناحق تميز داد. بگذاريد مصداقي‌تر بحث را دنبال کنيم. احتمالاً قبول داريد که احمدي‌نژاد به عنوان خاكريز اول و فدايي انقلاب و رهبري در گوشه‌اي از ميدان نبرد، ايستاده، با قبول اين پيش فرض اثبات شده، به «ديگران» مي‌رسيم، ديگراني که با همه اختلاف‌ها در اين چند مورد با هم «وحدت و انسجام» دارند: الف - از منتهي اليه لشكر چپ تا دور دست‌ترين افق ارتش راست بر اين موضوع تأكيد دارند که ما با احمدي‌نژاد و احمدي‌نژادي‌ها نيستيم.
ب- اين صف‌هاي به ظاهر «متمايز و درهم» به اين نکته هم معترفند که احمدي‌نژاد و احمدي نژادي‌ها هم با ما هيچ نسبتي ندارند.
ج- و دسته آخر اين‌که همه «غير احمدي‌نژادي‌ها» به اين مقوله اعتقاد راسخ دارند که خطر اصلي براي آنها همين تفکر است. پس لاجرم اين جبهه به فصل مشترک مابين همه اين گروه‌هاي به ظاهر متضاد تبديل شده و اصل «دشمن دشمن من، دوست من است»، بر آنها مترتب گرديده، حالا اگر گزاره‌هاي بالا را کنار هم قرار دهيد يک صف بندي شفاف به وجود مي‌آيد که ميان دو جبهه، قطب يا هر چيز ديگري که نامش را مي‌گذارند، تعريف مي‌شود. اما اين دو قطبي از کجا آغاز شده و چرا تنها در برهه‌هاي بسيار خاصي از تاريخ برجسته شده است؟ پاسخ به اين سؤال خيلي از چشم ما دور نيست! خداوند در کلام نوراني خود دو جبهه خير و شر را اينگونه تفسير مي‌کند «ألا ان حزب‌الشيطان هم الخاسرون»، «ان حزب الله هم المفلحون» و يا «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» به عبارتي خداوند احزاب را به دو گروه شيطاني و خدايي تقسيم کرده و مي‌فرمايند حزب خدا پيروز و رستگار و حزب شيطان زيانکارند. (آيات 19 و 22 سوره مبارکه مجادله و آيه 56 سوره مبارکه مائده).
اين صف بندي در کلام نوراني امام راحل هم متبلور و متجلي است آنجا که در 7 تيرماه 1358 در ديدار با طلاب مدرسه فيضيه و مبلغان مي‌فرمايند: «اختيار با شماست که (يکي از) اين «دو راه» را اختيار کنيد، يا صراط مستقيم «انسانيت» را؛ يا انحراف به چپ، يا انحراف به راست. از هر طرف انحراف باشد، از «انسانيت» دور مي‏شود. هر چه جلو برود دورتر مي‏شود. کسي که از راه مستقيم منحرف شد هر چه پيش برود دورتر مي‏شود از راه، اگر از راه مستقيم «انسانيت» دور شد...، «مغضوب عليهم» يک طايفه‏اند منحرف، «ضالين» هم يک طرفند منحرف؛ از هدايت دورند. و هر چه پيش بروند دورتر مي‏شوند.» سؤال اصلي اينجاست که در اين مرز بي‌تکرار بايد چه کرد؟! يکي از راه‌هاي شناخت قطب‌ها رجوع به رأس هرم است. دقيقاً با اين تفاسير و تحليل است که شيطان سياست «محو کردن» رأس جبهه‌ها را از دو سال پيش به اين طرف دنبال کرده، شايد يادآوري بخشي از سخنان يکي از شياطين انسي موضوع را بهتر قابل درک کند «شيمون پرز، در گفت‌و‌گو با شبکه تلويزيوني فاکس نيوز در نيويورک و به تاريخ ۲ مهر ۱۳۸۹ مي‌گويد: ما بايد وضعيتي را به وجود بياوريم که در آن، بودن با احمدي‌نژاد به يک «ننگ» تبديل شود. او يک ديکتاتور است. او يک تروريست است... اما او تقريباً به عنوان يک قهرمان فرهنگي پذيرفته شده است. چنين وضعيتي مايه شرمساري است. ما بايد ارزش‌هايمان را تقويت کنيم. بايد اهميت شرمسار بودن را برگردانيم.»
با اين فرامين که در اشکال مختلف و به زبان‌هاي گوناگون تکرار و به صورت عملي پياده شد ما شاهد بوديم که قيچي با دو لبه، ليدر اجرايي جريان حق را هدف قرار داد، با يک لبه در طي دو سال و علي الخصوص اين 9 ماه، شخص و اطرافيان درجه يک او را تخريب کردند و با لبه‌اي ديگر، طرفدارانش را از گردونه معادلات سياسي حذف نمودند!
اما از طرف ديگر کارويژه‌اي تعريف شد که ليدر جريان مقابل هم «محو» شود لذا از اواخر سال 89 اين سياست اجرايي شد. پس از اين کاشت و داشت، زمان و فرصت برداشت فرارسيد و حالا شيطان به دنبال نتيجه اين همه تلاش مستمر است. اينگونه بود که فرمان آتش اينگونه از يك پايگاه اطلاع‌رساني منتشر مي‌شود «سکوت رهبري در قبال انحراف رئيس جمهور جايز نيست!»
پس از اين فرمان است که روزنامه فرياد کرد که «دوباره هاشمي رفسنجاني!» خيلي زمان لازم نبود تا از سايت‌هاي اقماري يک ارگان خاص تا سايت و روزنامه رسمي آن و شبکه بي‌بي سي، روزنامه‌هاي منتسب به جريان فتنه و ... را آماج تيرهاي زهر آگين خود کنند که «منحرفين! دوباره به دنبال دو قطبي‌سازي هستند» پس از آن به يکباره براي پرونده خاک خورده دختر او حکم صادر مي‌شود، پاسپورت خانواده فرزند لندن نشين ضبط مي‌گردد و سايت متبوعش مسدود مي‌شود! اين همه براي آن انجام شد تا کسي باور نکند «دوباره هاشمي رفسنجاني!»
پيرامون مختصات اين صف‌بندي باز هم با شما سخن خواهيم گفت.
«الهي... اظهر کلمه الحق واجعلها العليا وادحض کلمه الباطل واجعلها السفلي» خدايا! کلمه حق را آشکار کن و برتر قرار بده و کلمه باطل را محو و پست گردان (فراز پاياني زيارت امين الله)

ارسال در تاريخ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:منحرفین چپ و راست, توسط محمد