دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

توضیح روزنامه ایران در مورد مصاحبه با خانم امین‌زاده و بد اخلاقی مدعیان

تهران - پس از انتشار توضیح خانم الهام امین‌زاده در خصوص مصاحبه خود با روزنامه ایران، گروه سیاسی این روزنامه یاداشتی به شبكه ایران ارسال كرد.

1391/02/06 - 11:52

به گزارش ایرنا متن این یاداشت به شرح ذیل است :

روزنامه ایران به عنوان یك رسانه جمعی و موثر در فضای افكار عمومی وظیفه و رسالت خود می داند در آستانه دور دوم انتخابات مجلس، عملكرد مجلس هشتم را مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف آن را برای مخاطبین خود روشن نماید تا در انتخاب نمایندگان مجلس نهم این نكات را مدنظر قرار دهند. از همین رو طی هفته گذشته به سراغ خانم الهام امین زاده رفتیم تا با وی كه نامزد راه یافته به دور دوم اتنخابات مجلس نهم است و سابقه نمایندگی در مجلس هفتم را نیز داشته در خصوص عملكرد مجلس هشتم به گفتگو بنشینیم. اما از ساعات اولیه انتشار این مصاحبه در روز سه‌شنبه مورخ 5/2/91 ایشان به واسطه فشارهای وارده از سوی مسئولین ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان با خبرنگار مصاحبه‌كننده و دبیر سیاسی روزنامه ایران در تماس بود و از فشارهای وارده و تهدید وی به حذف از لیست جبهه متحد به واسطه اولا مصاحبه با رسانه رسمی دولت یعنی روزنامه ایران و ثانیا انتقاد از مجلس هشتم و تشبیه آن به مجلس ششم، سخن می‌گفت.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود , توسط محمد

انتخابات نزديك است و همه اخلاق مدار مي‌شوند


خبر ديگر اين كه حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله حمله ناجوانمردانه به خدمات دولت را محكوم كرد! وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا برخي سياسيون در كشور به دولت حمله مي‌كنند، گفت: «حمله ناجوانمردانه به دولت، مجلس، قوه‌قضائيه و ساير دستگاه‌ها محكوم است. اما اگر كسي از منظر قانوني مطالبه‌اي از دستگاه‌ها داشته باشد و هوچي‌گري و بي‌انصافي نكند هيچ عيبي ندارد. البته اينكه برخي تنها براي رأي آوردن نقد انجام مي‌دهند بد است!» البته روزنامه ، رويكرد جديد جناب فدايي را با توجه به نتايج دور اول انتخابات در تهران كه تنها افراد اخلاق‌مدار و منصف موفق به ورود به مجلس شدند را كاملاً درك مي‌كند اما جاي اين سؤال وجود دارد كه آيا تمام اظهارات ايشان و برخي دوستان نزديكشان در جمعيت ايثارگران و رهپويان در خصوص جريان موهوم انحرافي، در چارچوب مطالبه قانوني از دستگاه‌ها بوده است؟! آيا ارائه ليستي از مشخصات و مختصات جريان موهوم انحرافي كه تماماً براساس استدلال‌ها و دلايل دروغ بود، هوچي‌گري محسوب نمي‌شود؟ آيا ادعاي هزينه‌هاي ميلياردي براي كانديداهاي خيالي جرياني موهوم، بي‌انصافي نيست؟ آماده انتشار پاسخ‌هاي آقاي فدايي هستيم.

مگر مجلس كودكستان است كه كسي بر آن نظارت كند!
خبر اول اين كه علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرگزاري ايسنا تأكيد كرد: هيچ كس نمي‌تواند بر مجلس نظارت كند! وي در اين خصوص گفت: «همان نظارتي كه بر كودكستان، دبستان و دبيرستان هست، نمي‌شود بر مجلس داشت. كودكستان به نحوي است كه بايد نظارت بيشتري داشت، در دبستان اين نظارت كمتر مي‌شود و در دبيرستان بايد خيلي كمتر شود. مجلس كه يك نهاد بزرگ تصميم‌گير و در رأس امور است به اين شكل نظارت‌پذير نيست و كسي نمي‌تواند بر مجلس نظارت كند چرا كه نمايندگان امناي ملت بوده و خبرگاني هستند كه از شهرها مي‌آيند، بالاتر از اين نيست كه نظارت شود و هيچ جاي ديگري نمي‌تواند بر مجلس نظارت كند. البته مجلس نظارت بر قواي ديگر دارد، ولي ديگران نمي‌توانند بر مجلس نظارت كنند!» رئيس مجلس هشتم در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، شديداً وجود پديده پدرسالاري در بهارستان را نفي كرده و درخصوص احتمال رياست خود بر مجلس نهم مي‌گويد: «خيلي حساسيتي به اين موضوع ندارم.» او درخصوص استيضاح وزير كار نيز ضمن انتقاد تلويحي از روند استيضاح با ذكر ماوقع اين طور وانمود مي‌كند كه مرتضوي به قول خود به نمايندگان عمل نكرده است. لاريجاني همچنين درخصوص انتقاداتي مبني بر حواشي سياسي زيادي كه دامنگير مجلس هشتم شد، مي‌گويد: «اين كه ما تصور كنيم اگر مجلس كم سر و صدا باشد خوب است، درست نيست. مجلس دبستان نيست كه همه روپوش بپوشند و در آن بنشينند و يك جور حرف بزنند... من اصولاً خيلي موافق يك مجلس خاموش نيستم.»

قابل توجه اقای لاریجانی...اگر برمجلس نظارتی نباشد بهترین مکان برای ترویج فساد است.

رعايت اخلاق به شيوه مخالفان دولت!

 

چون دولت تا حالا از هيچ سايت و روزنامه‌اي شكايت نكرده و كسي هم اين سايت‌ها رو فيلتر نمي‌كنه!، و چون دولت اصلاً تو اين دو سال هيچ محلي به اين افراد نذاشته و كار خودشوميكنه، «جمعيت اخلاقمداران فحاش» طي بيانيه‌اي اعلام كرد: تا اطلاع ثانوي (اعلام نتايج دور دوم انتخابات مجلس) از هرگونه حركت غيرمنصفانه و توهين‌آميز عليه دولت خودداري كنيد!. ضمناً به علت بي‌خاصيت شدن واژه جريان انحرافي و نداشتن هيچ سند و مدركي در مورد مطالب گفته شده در 2 سال اخير و حفظ آبروي ما، تا پيدا شدن واژه جديد جهت حمله به دولت سعي كنيد اخلاقي شويد!. از آنجايي كه تحمل اين امر براي دوستان بسيار سخت و طاقت فرسا مي باشد، پيشاپيش از همه عزيزاني كه در اين مدت دچار ناراحتي‌هاي روحي ناشي از عدم افشاگري و فحش دادن شده‌اند، صميمانه عذرخواهي مي‌كنيم!.
و خواهشاً موارد زير را در حمله به دولت بشدت رعايت كنيد:
1- رئيس‌جمهور در ظاهر دومين مقام اجرايي كشور و رئيس قوه مجريه است!. هيچ محدوديت قانوني جهت توهين به وي وجود ندارد!
2- در حوادث و اتفاقات به هيچ وجه دنبال مقصر اصلي! نباشيد. حتي اگر خودتان در مسائل ناچيزي! مانند فساد بزرگ مالی دست داريد، سريعاً انگشت اتهام را به سمت اطرافيان دولت نشانه بگيريد. طبق محاسبات دقيق مهندسان عمران، ديواري كوتاهتر از ديوار اطرافيان دولت وجود ندارد!.
3- تاكنون سابقه نداشته كه يك سايت يا روزنامه را به علت توهين به رئيس‌جمهور مورد بازخواست قرار دهند! و اين يك امتياز بزرگ براي ما مي‌باشد!.
4- از آنجايي كه مردم به اندازه ما شعور سياسي و... ندارند، از ارائه هرگونه سند و مدرك درخصوص مطالبي كه دراين 2 سال بيان نموده‌ايد، خودداري كنيد!.
5- در حال حاضر به علت نداشتن استراتژي خاصي جهت حمله به دولت و احمدي‌نژاد، از تاكتيك قديمي دوستي خاله خرسه استفاده كنيد!. يادتان باشد ما هم خدا را مي‌خواهيم و هم خرما را!

 

پاسخ دكتر غلامحسين الهام به تخريب‌ها و سوءبرداشت‌ها از يك مصاحبه

مجمع به علت رفتارهاي ناصواب با دولت كارايي خود را از دست داده است

 

گروه سياسي دکتر غلامحسین الهام عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان هفته گذشته در مصاحبه با سايت خبري رجانیوز به تحلیل جامعه شناختی و سیاسی انتخابات 12 اسفند به‌طور تفصیلی پرداخت. در پایان این گفت‌وگو، مصاحبه کننده در مورد منطق انتصاب یا ابقای برخی از افراد در دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام سؤال پرسید، که الهام نیز در پاسخ نظر خود را عنوان کرد. سؤال خبرنگار و پاسخ دکتر الهام به شرح زیر بود:
«در حکم اخیر مقام معظم رهبری در مورد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابقا یا انتصاب برخی از افراد را می‌بینیم. چگونه است که در مجمع به آنان اعتماد می‌شود، ولی در لیست جبهه پایداری نیستند؟ آیا به دلیل جایگاه‌های متفاوت است؟ نظر شما چیست؟
 

 



ادامه مطلب...

بنياد باران اشك

 

يه ضرب المثل معروفي هست كه مي‌گه: اگه به مرده رو بدي، از قبر مي آد بيرون و بهت مي گه: بي‌زحمت بيا جاي من تو قبر بمون!
حالا داستان اين مرد گفت‌و‌گوي تمدن‌هاي خودمونه كه تو انتخابات سال 88 كه يه سوء تفاهم! و كدورت سياسي! كوچيك پيش اومد، به خاطر اين‌كه به قانونش! بي‌احترامي شد! يه خورده بازيگوشي كرد و چند تا فحش داد و فرار كرد!
ولي وقتي مردم تو كوچه بن‌بست گيرش انداختن شروع كرد به التماس كردن كه: به خدا من هيچكاره بيدم، همش تقصير اين دو تا آدم تندرو بود! من معتدلم!
به من دموكرات مردمسالار محافظه كار رفيق فروش رحم كنيد!
محمد تمدن خواه هم وقتي ديد كه بعضي‌ها بعد از 9 دي به جاي «گوشمالي»، دارن «ماسمالي» مي كنن و قراره جريان انحراف رو به خاطر «عملكردهاي شنيده شده و احتماليش» محاكمه كنن! از غار زد بيرون و گفت: دوستان، همه چيز رو فراموش كنيد و اختلافات! و سوء تفاهم 88! رو بيخيال شيد ولي داغ دلي كه از محمود داريم رو بيخيال نشيد. ضمناً اينقد اسب فتنه رو اذيت نكنيد! كه يه دفعه خر ميشه و كار دستتون مي‌ده!
وي ضمن خوشحالي از مرگ يكي از هم حزبيهاش و نيز باباي يكي از هم حزبيهاش جهت تشكيل مجدد يك مجلس فاتحه و دور هم جمع شدن دوستانش گفت: به همين زودي تو مراسم ختمش جمع مي شيم و اعلام موضع مي‌كنيم!
مهمترين مواضع بنياد باران اشك (به علت شكستهاي متوالی هميشه در حال گريه و اشك‌ريزي) هم به شرح ذيل منتشر شده است:
1- ما قانون رو قبول داريم و قانون هم بايد ما رو قبول كنه. ضمناً قانون خوب قانونيه كه كاري به كار ما نداشته باشه! رعايت قانون براي مردمه نه براي ما!
2- همه در برابر قانون مساويند ولي ما مساويتريم!
3- قول بديد كاري به فتنه نداشته باشيد و بريد دنبال نخود سياه جريان انحرافي!
4- 22 خرداد براي آقازاده‌ها و از ما بهترون، روز عزاي عمومي باشه!

 

تخلفات دولت كجا به اثبات رسيده است
دست آخر اين كه روزنامه رسالت در سرمقاله‌اي به قلم محمدكاظم انبارلويي به نقد ادعاهايي مانند تخلفات دولت در اجراي هدفمندي يارانه‌ها پرداخت و نوشت: «سؤالي كه مطرح است، اينكه 17 تخلف دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها آيا در دادسراي ديوان محاسبات و هيأت مستشاري و هيأت تجديد‌نظر به اثبات و احراز رسيده است يا نه؟ اگر اين فرآيند طي شده، بايد توسط ديوان اعلام شود و اگر طي نشده چطور فرد يا افرادي از نمايندگان با قاطعيت مي‌گويند تخلف شده است.» نويسنده پس از تأكيد بر طي فرايند قانوني براي اعلام نظر مجلس در موارد اين‌چنيني مي‌نويسد: «دولت و مجلس براي ورود به اجراي فاز دوم هدفمندي نيازمند نظر قطعي ديوان محاسبات هستند تا ادعاهاي مطرح شده مبني بر تخلف دولت را محك زنند. اگر اين مسير طي نشود، هر كس از راه رسد، مي‌تواند ادعايي كند از جمله اينكه دولت هم مدعي شود مجلس در سر راه اجراي قانون هدفمندي كه خود تصويب كرده، اخلال مي‌كند!»

برخي يك ميليارد تومان براي ورود به مجلس هزينه كرده‌اند
با خبر شديم كه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته تأكيد كرد: برخی از نامزدها مبالغی حدود 500 میلیون تا یک میلیارد تومان برای کسب نمایندگی هزینه کرده‌اند که باید مجلس از تأيید اعتبارنامه چنین اشخاصی خودداری کند. حسين نجابت، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره برخی حمایت‌های مالی نابجا در جریان رقابت‌های انتخاباتی گفت: به نظر من این یک واقعیت تلخ است که ما در شهرهای کوچک، روستاها و حتی مراکز استان‌ها در هر دوره از انتخابات مجلس که جلو می‌رویم، نقش پول و پشتیبانی‌های مالی بیشتر می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به افرادی که به عنوان خیر به نمایندگان کمک‌های مالی سنگین کرده‌اند، لقب خیرین مجلس ساز دهیم، گفت: باید به دنبال انگیزه آنها از تأمین چنین مبالغ بالایی در رقابت‌های انتخاباتی باشیم.

گزارش از تفاوت بنیادین میان تفکرات رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

مرز‌بندی شفاف  احمدی نژاد با هاشمی

 

گروه سیاسی «باور ما این است که صحنه گردان اصلی، خود آقای هاشمی است. بالاخره ما می‌بینیم چه کسی در ستاد انتخاباتی چه کسی فعال است و اینها از کجا می‌روند جلسه می‌گذارند و ارتباطات‌شان را برقرار می‌کنند.»
اين جملات تنها بخشي از دیالوگ‌های يك شب تاريخي است، شبي كه
«محمود احمدي نژاد» آن را به يك حماسه ماندگار تبديل كرد. در اين شب سرنوشت ايران در يك مقطع حساس از تاريخ دچار تغيير شد. او در قسمتي ديگر از آن مناظره، دليل وارد شدن به اين سطح از درگيري را چنين عنوان كرد: «امروز می‌گویید از مسیر امام (ره) انحراف اتفاق افتاده و نگران شدید!؟ آقاي موسوي من به شما علاقه‌مندم ! ولی نمی‌توانم از اتهامات و توهین‌هایی که به یک ملت می‌شود، بگذرم!»
احمدی نژاد در ادامه و با مطرح كردن چند پرسش ساده و صريح، از بسياري ابهامات پرده برداشت، شنيده هايي كه سال‌ها در حد شايعه و گمانه زني ميان مردم كوچه و بازار شنيده مي‌شد: «پسران آقای هاشمی چه کار می‌کنند در کشور؟! من فهرستی دارم از زمین‌هایی که مدیران گرفتند. براتون بخونم! 40 هکتار! 50 هکتار! 80 هکتار! 400 هکتار ! کیا گرفتند؟! کسانی که الآن دارند از شما حمایت می‌کنند! بی قانونی اینهاست آقاي موسوي! استات اویل بی قانونیه! که طرف میاد، اینجا محاکمه می‌شه، محکوم می‌شه، از زندان فراری داده میشه و میره خارج! و تهش پسر آقای هاشمی است! بی قانونی در پسران برخی از این آقایانی است که امروز از شما حمایت می‌کنند.» پس از اين بود كه هاشمي رفسنجاني در 19 خرداد 88 نامه‌اي سرگشاده و بي سلام، خطاب به مقام معظم رهبري نوشت و در آن احمدي ن‍ژاد را با رئيس جمهور معزول - بني‌صدر- مقايسه كرد. در آن نامه هاشمي از امام خامنه‌اي (حفظه الله) خواست كه پيش از آنكه دير شود اقدامي صورت دهند. اما هوشمندي بي نظير رهبر معظم انقلاب، زمين تعريف شده توسط هاشمي در اظهار نظر «له يا عليه رئيس جمهور» آن هم پيش از انتخابات را،‌ بر هم زد تا آتشفشان‌هاي خشمي كه هاشمي در نامه خود از آنها ياد كرده بود از ظهر روز اعلام نتايج آرا، كشور را در دود و آتش فرو برند.

 



ادامه مطلب...

فتنه‌گري عليه اطرافيان رئيس جمهور

 

روزنامه کیهان که ید طولایی در تحریف و وارونه‌سازی حقایق دارد، در اقدامی برآمده از فقدان اخلاق رسانه‌ای در گردانندگان این روزنامه، ضمن تحریف اظهارات آقای جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، تلاش کرده است تا به زعم خود وجهه ایشان را تخریب کند. آقای جوانفکر در مصاحبه با روزنامه شرق که روز شنبه منتشر شد، در پاسخ به یکی از سؤالات چنین گفته است: «با انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، یک تغییر بنیادین در جهت‌گیری‌ها و در نتیجه عملکرد دستگاه اجرایی کشور را شاهد بودیم اما این تغییر به سایر حوزه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران تسری پیدا نکرد و این امر، بر دشواری و پیچیدگی‌های کار آقای احمدی‌نژاد افزود. یعنی ایشان باید برود در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار فردی بنشیند که چشم دیدن او را در قامت رئیس جمهور ندارد و از همه ابزارهای در اختیارش برای تخریب شخصیت وی چه در قبل از انتخابات 84 و چه در سال‌های پس از آن استفاده کرده است. افرادی در حوزه‌های مختلف قدرت حضور دارند که حتی قبل از انتخابات 84 او را برای منصرف کردن از نامزدی در انتخابات تهدید به مرگ کرده بودند. کسی را به جای او در شهرداری تهران قرار داده‌اند، که رقیب شکست خورده‌اش در انتخابات بوده است و همچنان از موضع مدعی و رقیب با او تعامل می‌کند و برای تخریب وجهه او و دولتش انواع ترفندها را به کار بسته است. در رأس قوه مقننه با کسی باید تعامل کند که با وجود برخورداری از حمایت اصولگرایان پر ادعا، در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، فقط به اندازه آراي باطله رأی آورده است و البته قرار داشتن دو برادر در رأس دو قوه مقننه و قضائیه نیز تجربه سخت و سنگینی برای او بوده است زیرا رئیس جمهور و همکارانش در سال 90 ناگزیر از تحمل آثار وضعی ناشی از چنین شرایطی بودند. دست‌های آلوده‌ای به کار افتاده‌اند تا برنامه‌های او را برای رسیدن به اهداف انقلاب مختل کنند. دستگاه تبلیغاتی پرحجم، فعال و مؤثری وجود دارد که با برخورداری از اتاق‌های فکر و به صورت برنامه‌ریزی شده، سرگرم دستکاری در اذهان عمومی علیه دولت او هستند و می‌كوشند حوزه اختیارات و اقتدار رئیس جمهور را برای به زانو در آوردن او، محدود کنند. هر فردی می‌تواند خود را در جایگاه آقای احمدی‌نژاد فرض کند تا درک نماید که او با چه صحنه پیچیده و دشواری در داخل رو‌به‌رو است.» همان طور که ملاحظه می‌شود، اظهارات آقای جوانفکر به هیچ وجه جنبه سؤالی ندارد و ایشان تلاش کرده است تا صحنه پیش روی رئیس جمهور را از نظر پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی که با آن مواجه است، تبیین و توصیف کند. روزنامه کیهان که به دلیل رویکردهای توهین‌آمیزش، مخاطبان سنتی خود را نیز از دست داده است، با تحریف اظهارات آقای جوانفکر به نقل از وی چنین نوشته است: «آیا آقای احمدی‌نژاد باید برود در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار فردی بنشیند که چشم دیدن او را در قامت رئیس جمهور ندارد و از همه ابزارهای در اختیارش برای تخریب شخصیت وی چه در قبل از انتخابات 84 و چه در سال‌های پس از آن استفاده کرده است؟» کیهان با سؤالی کردن سخنان آقای جوانفکر، به صورتی ناجوانمردانه تلاش کرده است تا به زعم خود چنین نتیجه بگیرد که این اظهارات هیچ پایه و مبنایی ندارد، در تناقض با انتخاب مردم است و از نظر جوانفکر باید قانون اساسی، تفکیک قوا و نهادها را تعطیل کرد و رقبای رئیس جمهور را از کار بیکار و بازنشسته کرد! این روزنامه در ادامه تحریفات خود، مطلب دیگری را به آقای جوانفکر نسبت داده که از اساس کذب است. به ادعای کیهان، جوانفکر در مصاحبه با روزنامه شرق نکته جالبی نیز در باره نقش مشایی گفته است: الآن با حضور مشایی در کابینه، دیدگاه فنی دولت تا حدود زیادی متزلزل شده و مدیران با بحث‌های عرفانی روی کار آمده‌اند که باعث مشکل برای دولت شده‌اند... این در حالی است که اظهارات فوق بخشی از سخنان آقای فیاض در مصاحبه با روزنامه شرق بوده و روزنامه کیهان در اقدامی ناشیانه، آن را به آقای جوانفکر نسبت داده است. از دیگر تحریفات روزنامه کیهان، نسبت دادن جرایم ضد امنیتی به آقای جوانفکر است که این نیز بخشی از تراوشات ذهن بیمار نویسنده مطلب کیهان می‌باشد. جریان پرونده‌ساز که روزنامه کیهان به مدیریت آقای شریعتمداری در رأس آن قرار دارد، همواره تلاش کرده است تا به زعم خود جریان فتنه را به آنچه که جریان انحرافی خوانده می‌شود، پیوند بزند. این تلاش فتنه‌گرانه عمدتاً با هدف القاي این مسئله انجام می‌شود که جریان فتنه نیز مانند جریان انحرافی چیزی بیش از یک توهم نیست.

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:هاشمی-لاریجانی-فتنه-یارانه-اخبار-دانلودفیلم فتنه-ابوموسی-رحیم مشایی, توسط محمد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد